X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הדוח בחזיק 800 עמודים המפרטים את כשלי ה-CIA, FBI וגורמי הביטחון האחרים; כולל רשימה של התרעות ואזהרות שזכו להתעלמות מוחלטת מצד הבית הלבן
▪  ▪  ▪

המגזין האמריקני 'ניוזוויק' חושף מידע, לפיו הבית הלבן נאבק למנוע פרסום דוח המחזיק כ-800 עמודים, אודות כשלי הפעילות של גורמי הביטחון האמריקנים לפני ה-11 בספטמבר.
הדוח המדובר כולל שורה ארוכה של אזהרות והתרעות שקיבלו האמריקנים, ואשר זכו להתעלמות מוחלטת מצד בכירים בבית הלבן, כולל הנשיא בוש עצמו.
הצעד הראשון שבוצע הוא הענקת סיווג ביטחוני גבוה לחלק גדול מהמידע בדוח - דבר שמנע את פרסומו עד עתה. הצעד הרגיז מספר חברי קונגרס וסנאט, שהגדירו אותו כ-"מעורר זלזול". שניים מתוכם, בוב גרהאם ופורטר גאס, הגישו תלונה רשמית לסגן הנשיא דיק צ'ייני.
גרהאם אמר ל'ניוזוויק', כי בעיניו, הממשל אינו מגן על אינטרסים לאומיים אלא על אינטרסים של עצמו. הוא מונע מהציבור מידע חשוב והכרחי. "מדובר פה בניסיון לכסות", אמר גרהאם.
דעתו של גרהאם לא מפתיעה, בהתחשב בכך שהוא מעוניין להיות הנשיא הבא של ארה"ב, ולכן רוצה לשאת את דגל המאבק נגד הממשל הקיים. מאידך, לחבר הקונגרס גוס יש פחות אינטרסים אישיים. "הממשל מונע פרסום של מידע שסוכנים פדראלים כבר העידו לגביו. זה משהו שאני לא מסוגל לחיות איתו", אמר גוס.
הדוח מתעד עשרה חודשי עבודה וחקירות על-ידי גוף מיוחד שהקימו הסנאט והקונגרס. החוקרים עיינו באלפי מסמכים של גופי הביטחון האמריקנים - ה-CIA וה-FBI, וגם גופי ביטחון אחרים כמו המודיעין הצבאי.
חלקים ניכרים מהמסמך לא פורסמו, מאחר והבית הלבן דאג להעניק להם סיווג ביטחוני שאינו מאפשר פרסום. אחרים פורסמו למרות הסיווג - דוגמת המסמך מ-2001, המתאר ניסיונות של איסלמים קיצוניים להירשם לבתי ספר לתעופה.
בתגובה לשאלה מדוע שונו הסיווגים, נענה ניוזוויק: "רק כי משהו שוחרר בצורה בלתי רצויה אינו הופך אותו לבלתי מסווג".
הסיפור מקבל חשיבות מיוחדת לאור העובדה שג'ורג' בוש מתכוון להפוך את סיפור ה-11 בספטמבר לעיקר קמפיין הבחירה מחדש שלו. חברי קונגרס שכבר עיינו בדוח העירו, כי קמפיין כזה ייפגע מאוד מפרסום הדוח, שאינו מציג את משטרו של בוש באור החיובי שהוא מעוניין בו.
התוכן המדויק של הדוח כנראה לא יצא לאור בתקופה הקרובה. בניוזוויק מגדירים אותו כך: "יש בו שמות. יש בו תאריכים. הוא מאיר באור שונה לחלוטין את אופן ההתמודדות של השלטון האמריקני עם אירועי ה-11 בספטמבר, לפני ואחרי".

תאריך:  02/05/2003   |   עודכן:  02/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
שישה אנשים נוספים נפצעו; כוחות משטרה גדולים בליווי הליקופטרים בחיפושים אחר היורה; המשטרה המקומית חושדת שהיורה הוא עובד עיריה לשעבר
רנית נחום-הלוי
עצור נוסף הוא בכיר במפלגת הבעת' ומעוזריו הקרובים של סדאם; אתמול דיווח הצבא האמריקני על מעצרו של פקיד בכיר אחר שעל מעצרו הודיע כבר ב-23 באפריל; לא התקבל הסבר לסתירה בין הדיווחים
גיל איל
חברת הג'ינסים שובלת מירידה בהכנסות ב-6 השנים האחרונות
רנית נחום-הלוי
שר הפנים ביקש ממזכיר המדינה לאפשר לאל-על באופן חד פעמי טיסות בשבת; פנייתו נדחתה; אל-על לחצה על ההסתדרות לאסור טיסות בשבת על חברות תעופה זרות
רנית נחום-הלוי, אלונה קורן
פרץ, אחרי הפגישה מצפה לפריצת דרך; האוצר ביקש מההסתדרות להפסיק העיצומים בנמלים מחשש שהדבר יוביל לפיטורי עובדים; ההסתדרות החליטה על עיצומים עד לאחר החג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il