X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ובמילים פשוטות: שהנאשם יוכיח שאין לו אחות; דוחה התיזה שהועלתה גם בביהמ"ש העליון, לפיה חלק מהמקרים ראויים לטיפול בהליך משמעתי; טוענת: בפרשת בראון-חברון - דן אבי-יצחק "לא סיפק את הסחורה"
▪  ▪  ▪
אבי-יצחק, לא סיפק את הסחורה

נתניהו, בראון-חברון

   יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה החליט: לסגור את תיק החקירה כנגד אריה דרעי בפרשת בראון

פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, מציעה כי בתיקי שוחד, יעביר בית המשפט אל הנאשם את נטל ההוכחה, שלא היתה לו - לנאשם, כוונת פלילית. כיום נדרשת התביעה להוכיח כוונה פלילית, שאם לא כן, בית המשפט לא ירשיע נאשם בעבירה חמורה זו.
ארבל העלתה נושא זה ברב-שיח שנערך בנושא הפרת אמונים - במכללת נתניה. את הדיון יזם "הפורום למשפט וחברה", שבראשו עומדים פרופ' זאב סגל וד"ר הדרה בר-מור. הפורום פועל ליד המכללה האקדמית נתניה.
נושא זה מעורר עניין רבה, במיוחד נוכח הזיכויים הרבים של אישי ציבור, ומה שנראה ככישלונה של התביעה, בראשה עומדים פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, והיועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין (שניהם מועמדים לביתה משפט העליון). ארבל מציעה, למעשה, להטיל על נאשם להוכיח "שאין לו אחות".
ארבל התייחסה בהרחבה למהותה של הפרת אמונים, לתפיסת הפרקליטות את עבירה זו; ומאידך, לגישתה, את ההתייחסות השגויה של בית המשפט. לדבריה, בניגוד למה שנטען - עבירה של הפרת אמונים הינה רחבה מאוד, ובמקור היא נועדה לכלול כל התנהגות מושחתת.
ארבל דוחה את התיזה שהועלתה באחרונה, הן מצד פרקליטים בכירים, והן מצד בית המשפט העליון (כמו בפרשת שמעון שבס), לפיה חלק מהמעשים בגינם הוגשו כתבי אישום, שנדחו, ראויים לטיפול דווקא בכלים משמעתיים-אתיים, ולא בהליך פלילי. היא הלינה, כי בית המשפט מעמיס על התביעה נטל הוכחה כבד ביותר, "כמעט בלתי אפשרי", להוכיח עבירה של הפרת אמונים, וזו הסיבה המרכזית לזיכויים.
ארבל התייחסה בהרצאתה גם לפרשת בראון-חברון – שם נדונה בהרחבה, גם במסגרת עתירה שהוגשה לבית המשפט העליון בפרשה זו, מהי הפרת אמונים ואילו מעשים עלולים ליפול בגידרה. לדבריה וכלשונה, עו"ד דן אבי-יצחק, שהיה העד המרכזי בפרשה, "לא סיפק את הסחורה". הוא היה מוכן למסור עדות נגד אריה דרעי - אך לא נגד ראש הממשלה אז, בנימין נתניהו. לכן הוחלט להגיש כתב אישום נגד דרעי לבדו.
היא ציינה, כי מאז אותה חקירה ופסק הדין של בית המשפט העליון, ברור כי יש מקום להורות על חקירה פלילית של מעשים החשודים כהפרת אמונים. בית המשפט העליון מעודד זאת, אמרה. כך כאשר מדובר בראש ממשלה וגם כאשר מדובר בנשיא מדינה. ואולם, טוענת ארבל, בית המשפט לא גילה עמדה עקבית בנושא זה – ככל שמדובר בהרשעה של אישי ציבור. לדעתה, יש לקבוע נורמות ברורות, ועל-כן ביקשה הפרקליטות לקיים דיון נוסף בפרשת שבס, דיון שיתקיים בהרכב 11 שופטים.

תאריך:  02/05/2003   |   עודכן:  03/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
הדוח בחזיק 800 עמודים המפרטים את כשלי ה-CIA, FBI וגורמי הביטחון האחרים; כולל רשימה של התרעות ואזהרות שזכו להתעלמות מוחלטת מצד הבית הלבן
רנית נחום-הלוי
שישה אנשים נוספים נפצעו; כוחות משטרה גדולים בליווי הליקופטרים בחיפושים אחר היורה; המשטרה המקומית חושדת שהיורה הוא עובד עיריה לשעבר
רנית נחום-הלוי
עצור נוסף הוא בכיר במפלגת הבעת' ומעוזריו הקרובים של סדאם; אתמול דיווח הצבא האמריקני על מעצרו של פקיד בכיר אחר שעל מעצרו הודיע כבר ב-23 באפריל; לא התקבל הסבר לסתירה בין הדיווחים
גיל איל
חברת הג'ינסים שובלת מירידה בהכנסות ב-6 השנים האחרונות
רנית נחום-הלוי
שר הפנים ביקש ממזכיר המדינה לאפשר לאל-על באופן חד פעמי טיסות בשבת; פנייתו נדחתה; אל-על לחצה על ההסתדרות לאסור טיסות בשבת על חברות תעופה זרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il