X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמרה המועמדת לבחירות לראשות העיר; הודיעה שתפנה לשר הפנים בדרישה לסגור עיתונים חרדיים המסרבים לתת במה שוויונית למועמדות נשים בבחירות לעיריית ירושלים
▪  ▪  ▪

המועמדת לראשות עיריית בירושלים, רוני אלוני, מתלוננת כי העיתונים החרדים אינם מעניקים לה במה שוויונית לפרסום מודעות בחירות מטעמה, בשל היותה אישה.
בתוך כך מסרה אלוני, כי בכוונתה לפנות לשר הפנים, אברהם פורז, בדרישה לסגור עיתונים חרדים המסרבים לתת במה שוויונית למועמדות נשים בבחירות לעיריית ירושלים.
אלוני, אשר פנתה כבר לפני כשלושה חודשים בכתב ובעל פה, לעיתונים "השבוע", "מיום ליום", "אינדקס חרדי" ואחרים, נענתה בשלילה לגבי בקשותיה לפרסום בתשלום של מודעות בחירות בעיתונים החרדיים.
לדברי מטה הבחירות מטעמה, הגדילה לעשות זאת אשת השיווק של עיתון "אינדקס חרדי", הגב' מסדה פורת, אשר אמרה מפורשות לבא כוחה של אלוני, כי לא ניתן לפרסם את המודעה ללא תמונה. כאשר אושרה ההזמנה והעלות כולל התמונה, חזרה בה מדבריה אשת השיווק של העיתון, אשר הסבירה בצורה מפורשת, כי לא ניתן לפרסם מודעות מטעם אלוני כלל, עקב היותה אישה. פורת הוסיפה, כך לדברי מטה אלוני, כי עד אשר לא יפרסמו עוד עיתונים חרדים את מודעותיה, לא יוכלו הם לעשות כן.
לגבי פרסום כתבות, התקיים תהליך דומה במהלך חודש פברואר, כאשר הכין אחד מעורכי העיתון "מיום ליום" של תנועת ש"ס כתבת פרופיל על אלוני ופעילותה למען הציבור החרדי הספרדי, אך ברגע האחרון החליטה ועדת הרבנים המאשרת את תכני העיתון, שלא לפרסם את הכתבה שהוכנה.
"אלוני ביקשה לפרסם את מכלול פעילותה למען ילדי המגזר החרדי. היא ניסחה מודעת בחירות בסיוע אנשי ציבור מהמגזר ואף וויתרה על כל דבר היכול לפגוע ברגשות הציבור החרדי", כך ממטה אלוני. אלוני טוענת, כי בשום מדינה דמוקרטית, לא היו מאשרים לעיתונים בהם מפרסמים מוסדות המדינה, משרדי הממשלה וכדו' את מודעותיהם בתשלום מלא, לקיים אפליה בין גברים לנשים המתמודדים על אותו תפקיד.
בעיתון החרדי "מיום ליום" הגיבו בבלבול לדברים וכך תגובתם: "יש לנו ועדה רוחנית בעיתון שהיא מסננת את המודעות והטקסט הנכנס לעיתון, אם זה לא עובר ועדה רוחנית לא ניתן לעשות דבר", כך על-פי מזכירת המערכת בעיתון. בהמשך הדברים אמרה מזכירת המערכת: "זה לא בשל היותה אישה גם אם היה מתמודד אדם חילוני... אנחנו לא מפרסמים תמונות של נשים. יש מגבלות גם ללא תמונה. הוועדה הרוחנית פסלה נשים שמתמודדות. מדוע בש"ס אין נשים?, כי הרב עובדיה מתנגד לכך מבחינת צניעות", כך בהמשך דבריה.
מעיתון "השבוע" מסרו בתגובה, כי לא הית פניה כזו מעולם והעיתון ישמח לפרסם כל מודעת פרסום כל עוד תכני המודעה לא פוגעים ברגשות הציבור החרדי. בתוך כך שוללים בעיתון בתוקף את טענת אלוני, כי פנייתה נדחתה בשל היותה אישה. "לא היו דברים מעולם. נשמח לקבל מודעות פרסום ואנחנו מצטערים שאלוני מנסה לעשות פרסום ומערכת בחירות על חשבוננו", כך אמר יעקב רבלין, עורך העיתון.
בעיתון "אינדקס חרדי", גם השיבו בבלבול לדברים וכזו היתה תגובתו של מנהל העיתון שהזדהה בשם גדי: "אין קשר להיותה אישה או לא. אם זה יתפרסם בעיתון חרדי אחר, אז אין בעיה גם שיתפרסם אצלנו... מכיוון שהציבור החרדי זה לא בדיוק קהל היעד שלה וידוע שהיא מייצגת תנועה של מר"צ. יש מתח בין התנועה הזו לציבור החרדי. זה לא קשור לעובדת היותה אישה. היתה בעיה אבל לא עקרונית".
בתגובה לשאלה שהצגתי: אם אלוני תציג במודעת הפרסום מצע שמתייחס לציבור החרדי, האם תפרסמו את הדברים?
השיב מנהל העיתון: "אני אצטרך להתייעץ בקשר לזה".

תאריך:  05/05/2003   |   עודכן:  05/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך מסרו גורמי ממשל לעיתון; לדבריהם, הם עובדים איתה לחידוש זכרונה, בין היתר, כדי שתהווה עדות ל"פשעי המלחמה" שבצעו העירקים נגד חיילי ארה"ב
אלונה קורן
גלית יצחק
השר אורלב: "המלחמה על קיומה של מדינת ישראל ורצונה לחיות בשלום טרם הסתיימה"; באירועי האינתיפאדה מאוקטובר 2000 ועד היום נרצחו 546 ונפצעו 5,518 אזרחים
עמוס באר
ראלי אמיתי, ראלי משפחות, עלייה מחתרתית לירושלים ומסעות גי'יפים בגולן במכתש רמון
רנית נחום-הלוי
הישוב יתבסס כולו על תיירות נופש ומסחר; תושבי הישוב יפעילו אותו כאתר תיירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il