X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים אמר רה"מ בראיון שרשת ב' (קול ישראל); הוא אמר עוד, כי נוצרה האפשרות להיפגש עם אבו מאזן; לעניין סוריה ציין, שהיא מאותתת במשך חודשים לקיום מו"מ עם ישראל; בהתייחס למפת הדרכים אמר: עוד מספר ימים יתקיים בוושינגטון דיון על הערות ישראל
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר כי נשיא סוריה, בשאר אסד, העביר בחודשים האחרונים מס' פעמים מסרים, ובהם הציע לפתוח במו"מ. אנו החלטנו - שר החוץ סילבן שלום ואנוכי, להמתין כחודש ימים, עד לבחינת רצינות המסרים האלה. את הדברים הוא אמר שרון בראיון המסורתי לרשת ב' (יום ג'), לרגל יום העצמאות.
מזה כמה חודשים, אמר, מהפניה הראשונה (של הסורים), היו שדרים בעיקר בצינורות מסחריים בהם היו מעורבים ערבים-ישראלים, ערבים-ירדנים, ואיתן בן-צור (לשעבר מנכ"ל משרד החוץ). ידעתי שהוא מקיים את הקשרים הללו ולא התנגדתי לבדיקת העניין.
גם לאחר פרוץ המלחמה נגד עירק, מגלה שרון, היה ניסיון כזה (פנייה מצד סוריה לישראל). "שוחחתי בנושא עם שר החוץ והגענו למסקנה, שמאחר וסוריה נמצאת במצוקה ולחץ אמריקני, ואיננו יודעים לאן פניה של סוריה, ודאי יש לה עניין להקל בלחץ עליהם ולייצור רושם שיש תהליך מדיני". במסגרת ההתייעצויות שקיימתי, אמר שרון, סיכמנו שנמתין כחודש לראות את התפתחות הדברים בעניין סוריה. לא לנו ליצור מצב בו הלחץ מעל סוריה יוקל, הסביר שרון.
"אשמח להיוועד עם אבו מאזן" - לעניין הפלשתינים, אמר שרון, כי הוא ישמח להיוועד עם ראש הממשלה הפלשתינית, אבו מאזן. הפגישה נמצאת בשלבי תיאום. "אני יכול להבטיח, בעקבות הניצחון של בנות הברית ובעיקר ארה"ב שעמדה והובילה את המערכה בעירק, ובעקבות ההצלחות המבצעיות של כוחות הביטחון שלנו, נוצרה אפשרות של שינוי במצב גם כאן. אני אינני מתכוון לזנוח אפשרות כזו, וכוונתי לעשות כל מאמץ כדי להגיע למו"מ מדיני ואני מאמין שעשוי להגיע לשלום", אמר ראש הממשלה.
לשאלה כיצד נוצרה הזדמנות כזו חדשה שערפאת עודנו בשטח, השיב ראש הממשלה, כי אחת הסיבות לכן היא משום שהעולם הערבי עבר זעזוע, מה שהשכיל את החברה הפלשתינית: "ראשית, אין ספק שהעולם הערבי עבר זעזוע. אני חושב שהפלשתינים מבינים היום ורה"מ החדש מבין - לא שהוא חבר התנועה הציונית, כי לא ניתן להכניע את ישראל על-ידי פעולות טרור. איתו ניתן לנסות בצורה רצינית לעשות שלום. הדבר כמובן איננו קל... הנושא הזה מחייב עשייה ולא דיבורים", אמר.
מפת הדרכים - "בימים הקרובים יתקיים דיון בוושינגטון על הערות ישראל" בהתייחסו לסוגיית תוכנית השלום "מפת הדרכים", אמר רה"מ, כי תוך מספר ימים יתקיים בוושינגטון דיון על הערות ישראל. "מה שתואם את נאומו של הנשיא בוש הם דברים שמקובלים עלינו, דברים אחרים, הם מסוג הדברים שהערנו והסבנו את תשומת לב האמריקנים לדברים הללו... אני מעריך שתוך מספר ימים יתקיים דיון נוסף בסוגיה בוושינגטון. כשההערות שלנו יובאו שוב לדיון".
כשנשאל מדוע לא דאגה ישראל לעניין זכות השיבה, השיב רה"מ, כי הדבר היה ברור כל כך ועמדות ישראל ברורות לאמריקנים: "הדבר הזה הוא היה עד כדי כך ברור שהוא לא מקובל שהוא נראה לנו כדבר טבעי, והדבר הזה הוא דבר שישראל עומדת עליו והיא רואה את זה כתנאי להמשך התהליך... ישראל היא מדינה יהודית וכתנאי להכרה במדינה פלשתינית, לא צבאית ומפורזת באופן מוחלט - עם שורה של מגבלות – הדבר הזה הוא דבר הכרחי שיאמר – זו עמדתינו".
ראש הממשלה הדגיש בראיון, כי לא עומד להתנהל משא-ומתן עם הפלשתינים תחת אש. הוא הסביר שהפתרון שיופיע בתוכנית האמריקנית הוא פתרון בשלבים, כאשר השלב הראשון זה שלב הפסקת האש, הטרור, האלימות וההסתה והרחקת ערפאת מכל עמדת השפעה. התמורות שתעניק ישראל לפלשתינים הם מבחינת ישראל "צעדים מכאיבים" - אמר.
התוכנית הכלכלית - יש נושאים שמדירים שינה מעיני בהתייחסו לתוכנית הכלכלית הדגיש רה"מ את תמיכתו בשר האוצר, בנימין נתניהו ("יש לנו שר אוצר מצוין"). הוא אמר שהוא תומך בתוכנית הכלכלית, גם אם יש כמה נושאים המדירים שינה מעיניו: "התוכנית הזו צריכה להוציא אותנו מהמצוקה הכלכלית הקשה שאנו נמצאים. יש כמה דברים שמדירים את עיני מתוצאות התוכנית... בעיני זה לא דבר קל שיש פגיעה בילד או באם חד-הורית... אני ממשיך להוביל את התוכנית כי היא חיונית אם אנחנו לא רוצים שבשנים הבאות המצב של אותם מקרים שמדירים שינה מעיני יחמירו", אמר רה"מ שרון.

תאריך:  06/05/2003   |   עודכן:  07/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך פורסם ב"ניו יורק טיימס"; באיחוד הלאומי האולימפי בעירק נמצאו מכשירי עינויים: ארונות קבורה שהכילו מסמרים חדים ומכשיר ששומש כמלחציים על גוף האדם והיה מחובר לכבלים חשמליים
רנית נחום-הלוי
אלמוני התקשר והודיע על הפצצה ושני מטענים נוספים; מטען אחד אותר ופוצץ באופן מבוקר; שני המטענים הנוספים טרם נמצאו
יואב יצחק
מירב לוי
החלטה: הביקוש הנמוך ליעדים אלה בשל החשש מה-SARS; לקוחות המענה יקלו מענה דרך חברת אל-על בטיסה לבנגקוק
מירב לוי
לטענת ד"ר זינגר מאוניברסיטת דרבי: בזק לא מתקינה קווי ADSL בבתים משותפים על-מנת להגדיל רווחיה; בזק: קיימת פגיעה באיכות הקו כאשר מדובר בפיצול למספר רב יחסית של יחידות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il