X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצדדים אמרו כי חלה התקדמות משמעותית; איום השביתה נבע מאיום נתניהו שלא לשלם לעובדים הנוקטים עיצומים; כעת נראה כי שר האוצר נוטה לסגת מהאיום; נציב שירות המדינה מבהיר: עובדים שיינקטו עיצומים, לא יקבלו שכר
▪  ▪  ▪

שר האוצר בנימין נתניהו יחד עם השר מאיר שטרית, נועדו עם יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, במאמץ להגיע להבנות והסכמות - שיימנעו שביתה כללית מיום א'. הפגישה החלה סמוך לשעה 14:00 והסתיימה בסמוך לשעה 16:00.
בסיום הפגישה החליטו הצדדים להיפגש פעם נוספת במוצאי שבת, כדי להמשיך לדון בסוגיות שנותרו פתוחות. הצדדים הגדירו את השיחות כמוצלחות, ואמרו כי חלה התקדמות משמעותית בנושאים רבים. איום השביתה יוסר, במידה ובמוצ"ש תהא התקדמות נוספת בין הצדדים.
נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, צידד בעמדתו של נתניהו, בנושא זה. הולנדר חוזר ומבהיר, כי בגין שביתה לא ישולם שכר כלל ובגין שביתה חלקית או עיצומים ישולם שכר חלקי בלבד.
זאת ועוד, מדגיש הולנדר, במקומות בהם מהות העבודה היא קבלת קהל, לא יקבלו עובדים תשלום אם לא יבצעו את העבודה המוטלת עליהם. כן הבהיר, כי מניעה פיזית של הכניסה למתקנים ממשלתיים מהווה עבירה פלילית ומשמעתית, וכי הדבר נכון גם לגבי פגיעה או נזק לציוד ונכסים של המדינה. הנציב הוסיף כי נגד האחראים יינקטו צעדים משמעתיים.
פגישה קודמת בחצות
בפגישה שקיימו בחצות נתניהו ופרץ הם לא הגיעו להסכמה. הבוקר, לפני הפגישה המשולשת, קיימו הצוותים המקצועיים דיונים, כדי להתגבר על חילוקי דעות בין הצדדים; וכדי להכין את הפגישה המשולשת: נתניהו-שטרית-פרץ.
ההסלמה ביחסים בין הצדדים, אירעה אתמול (יום ה'). משרד האוצר מנסה להכות את ההסתדרות, כדי לשבור את ההשבתה בחלקים מהמשק - הנעשית עתה בדרך של עיצומים. נתניהו הורה לשגר מכתבים לכ-3,800 עובדים - המספקים שירותים חיוניים, ובהם נמסר להם כי החל מהיום לא יקבלו שכר, אם יינקטו עיצומים.
בעקבות ההנחיה מצד נתניהו, נפערו פערים עוד יותר בין הצדדים. בהסתדרות מאשימים את נתניהו בהפרת "הבנות שקטות", ובניסיון לכפות את עמדותיו. נטען, כי הוא פועל מאחורי גבם של העובדים, ואינו מנהל מו"מ בכנות.
בצהריים (יום ה') התכנסו חברי הנהלת הסתדרות עובדי המדינה, לדיון דחוף בנושא זה. בדיון השתתף גם יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ. בסופו של הדיון הכריז יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עופר עיני, כי החל מיום ראשון הקרוב ישבתו כל עובדי המדינה, אלא אם יחזור בו נתניהו - ויבטל את הוראתו שלא לשלם את שכר העובדים הנוקטים עיצומים.
ההחלטה התקבלה פה אחד. השביתה תכלול גם את המהנדסים והאקדמאים בדירוג המח"ר. עופר עיני מזכ"ל עובדי המדינה, אמר: "שר האוצר רצה שביתה - שר האוצר יקבל שביתה. כל הפונים לוועדת החריגים יופנו ללשכת שר האוצר".
עמיר פרץ: "אם האוצר יפוצץ את המו"מ, עובדי המדינה לא יישארו לבד בשביתה, כל העובדים במשק יצטרפו אליהם".
במשרד המשפטים מסרו, כי צעדו של נתניהו לא נעשה בהסכמת משרד הפרקליטות ו/או היועץ המשפטי לממשלה. ואולם הובהר, כי אין זה אומר שצעדו של נתניהו לא יזכה לתמיכת משרד המשפטים.
שר האוצר בנימין נתניהו, והשר מאיר שטרית, החליטו ללכת על מהלך זה, בעקבות הנזקים הקשים הנגרמים למשק נוכח העיצומים הננקטים כבר שבועות בחלק ניכר ממשרדי הממשלה, לרבות משרדים להם נזקק הציבור רבות, כמו: משרד ראש הממשלה עצמו, משרד האוצר, המוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה ומס רכוש, מס ערך מוסף, משרדי הטאבו ועוד.
במהלך החג קיים נתניהו התייעצויות עם משפטנים נוספים, וכן עם בכירי משרדו, ובראשם השר מאיר שטרית, והחליט ללכת על צעד זה, בעיתוי הנוכחי - בו הההתסדרות אינה מוכנה, למעשה, לפעולת תגמול מצד האוצר. בכך מבקש נתניהו להחזיק את היוזמה בידיו.
נתניהו 'אותת' בתחילת השבוע בכיוון זה, כאשר אמר כי אם תמשיך ההסתדרות בשיבוש הפעילות במשק, הוא ייזום חוק חדש - המוכר כ'חוק תאצ'ר' (על-שמה של ראש ממשלת בריטניה לשעבר), שישלול מהעובדים את זכות השביתה, אלא אם מרבית העובדים הסכימו לכך. בדרך זו מבקש נתניהו להוציא מידי ההסתדרות את כוח ההשבתה של המשק.
האוצר בדק זאת קודם לכן עם הפרקליטות אפשרות של השבתת מגן, נוכח הצעדים הנכללים בתוכנית להשבתת מגן. על-פי התוכנית, האוצר לא יסכים עוד לטקטיקה של עיצומים, המשביתה למעשה חלקים מהמשק, ולכן הוא יכה בעובדים בכיסם: בדרך של שלילת שכר מעובד שיינקוט עיצומים. נתניהו ושטרית מוכנים עתה - עם הכשר מצד הפרקליטות - למקרה שתגיש ההסתדרות עתירה לבית המשפט העליון, בבקשה לטרפד את את השבתת המגן.
האוצר הודיע כאמור לעובדים, שיינקטו עיצומים, כי הוא - האוצר, אינו מסכים עוד לעבודה חלקית. "משמעות סירובנו לקבל את הצעתך לעבודה חלקית הינה כי אינך זכאי לשכר עבודה החל מיום 8.5.03 וכל עוד נמשכים העיצומים" - נאמר במכתב-הודעה לעובדים, שעותקים ממנה כבר הופצו. המכתב הגיע עוד בערב חג העצמאות להסתדרות, ושם כבר מתכננים החרפת המשק, עד-כדי השבתת המשק באופן מלא החל מיום א'. במקביל שוקלים בהסתדרות הגשת עתירה לבית המשפט העליון, נגד האוצר, בטענה כי הוא פוגע, בדרך זו, בזכות השביתה של העובדים.

תאריך:  08/05/2003   |   עודכן:  09/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
עד עתה דווח על 11 מקרים בדרום עירק, אך רופאים מעריכים שעוד עשרות נדבקו; הדבר נובע מרמת תברואה נמוכה וזיהום במקורות המים באזור
רנית נחום-הלוי
הקלטת צולמה כשנתיים לפני פיגועי הטרור בארה"ב; בשלב מסוים בקלטת אומר אחד האורחים דברים נגד ישראל ורומז בעקיפין על פיגועים שיתבצעו
רנית נחום-הלוי
נתפס על-ידי אביה של ילדה בת 3.5, אשר על-פי החשד ביצע בה מעשה מגונה; נלקח לאבחון בבית חולים פסיכיאטרי ונמצא כשיר לעמוד לדין
רנית נחום-הלוי
הכריז: אם זה יקל על המדיניות הסורית, אז למשרדים אלו אין ערך; ראש החזית הדמוקרטית לשחרור פלשתין אמר שהוא מקווה שהממשלה הסורית לא תיכנע ללחץ האמריקני
רנית נחום-הלוי
עומאר חאן-שריף ניסה לפוצץ המטען במועדון "מייקי'ס פלייס"; שריף, בן 28, גובהו 1.75 מ', יתכן שנפצע מעל עינו השמאלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il