X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות

סקר פעילות תקופתי שביצע אגף הכלכלה של איגוד לשכות המסחר בקרב למעלה מ-60 חברות בענפי המסחר והשירותים, מעלה שלמעלה ממחצית החברות צופות שיפור מסוים בהיקף הפעילות בשליש הנוכחי (מאי - אוגוסט 2003).
בנוסף מעלה הסקר כי 63 אחוזים מהחברות דיווחו על ירידה בהיקף המכירות בשליש הראשון של השנה, בהשוואה לשליש המקביל אשתקד, 54 אחוזים מהחברות דיווחו על ירידה בהיקף ההזמנות.
בסקר השתתפו חברות מענפי המסחר, השירותים והתעשייה מתחומי הציוד הרפואי, האופנה, החשמל, חומרי הגלם לתעשייה, מרכזי הקניות, האלקטרוניקה, חומרי הניקוי, הנייר והקרטון, התוכנה והמחשבים, הציוד המשרדי והמזון.
מבדיקת כלכלני האיגוד עולה שכ-63 אחוזים מהחברות דיווחו על ירידה בהיקף המכירות בשליש הראשון של 2003 בהשוואה לשליש הראשון בשנת 2002, כ- 18 אחוזים דיווחו כי לא חל כל שינוי וכ- 17 אחוזים דיווחו על עליה בהיקף המכירות.
באופן דומה, דיווחו 54 אחוזים מהחברות על ירידה בהיקף ההזמנות בשליש הנוכחי בהשוואה לשליש הראשון בשנת 2002, כ- 23 אחוזים דיווחו כי לא חל כל שינוי וכ- 23 אחוזים דיווחו על עלייה בהיקף ההזמנות.
כלכלני איגוד לשכות המסחר מציינים כי בתחום התעסוקה דיווחו 39 אחוזים מהנשאלים כי בשליש הראשון של השנה חלה ירידה במספר המועסקים, 52 אחוזים דיווחו כי לא היה כל שינוי וכ- 9 אחוזים דיווחו על עלייה במספר העובדים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
לשאלה בנוגע לרווחיות החברות למעלה מ-73 אחוזים מהחברות דיווחו על ירידה ברווחיות בשליש הנוכחי בהשוואה לשליש הראשון אשתקד ורק 27 אחוזים דיווחו כי מידת הרווחיות שלהן לא השתנתה או עלתה.
מהסקר עולה עוד שכ- 50 אחוזים מהנשאלים דיווחו כי מחירי הספקים מחו"ל לא השתנו במהלך השליש הראשון של השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
כלכלני איגוד לשכות המסחר מוסיפים, שבהתייחס לציפיות החברות באשר לנתוני השליש השני של השנה, צופים למעלה ממחצית מהנשאלים כי ברבעון הנוכחי צפוי שיפור מסוים בהיקף פעילותם.
כך, 63 אחוזים מהחברות הנסקרות צופות התייצבות או עליה בהיקף המכירות בהשוואה לשליש הראשון של השנה ו-36 אחוזים צופים ירידה במכירות בהשוואה לשליש הראשון של השנה.
מהסקר עולה בנוסף שכ-72 אחוזים מהנשאלים צופים שלא יחול כל שינוי במספר המועסקים, 6 אחוזים מהנשאלים צופים עליה, בעוד שרק 22 אחוזים מעריכים כי יאלצו להקטין את מספר המועסקים.
באשר לרווחיות צופים כ-18 אחוזים מהנשאלים כי מידת הרווחיות של חברתם תעלה, 36 אחוזים צופים שלא יחול שינוי ברווחיות ורק 45 אחוזים צופים כי גם בשליש השני של השנה תחול ירידה ברווחיות.
כלכלני איגוד לשכות המסחר מציינים בנוסף כי 70 אחוזים מהיבואנים שהשתתפו בסקר צופים יציבות במחירי הקנייה בשליש השני של השנה, 9 אחוזים מהיבואנים צופים עלייה, והיתר, 21 אחוזים צופים ירידה במחירי הקנייה בשליש השני של 2003.

תאריך:  11/05/2003   |   עודכן:  11/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הארגון ללא מטרת רווח; המסר: "השלום מתחיל בתוכי"; המטרה: לזרוע זרעים של מודעות שתאפשר לכל אדם להביא לשיפור באורח החיים שלו ושל סביבתו הקרובה
גלית יצחק
לקראת האירוע צובעת סלקום את פארק הירקון בסגול ובונה בו את עיר השעשועים ב-4 מתחמים; תעניק אפשרות לחיוג חינם לרוסיה בשיתוף עם 014 של בזק בינלאומי
גלית יצחק
לקוחות בעלי ממיר דיגיטלי, המנויים לחבילת התקשורת, יוכלו לקיים משחק דמקה בין מנוי כבלים אחד למנוי לשירות תוך כדי המשך צפיה בטלוויזיה
גיל איל
ההחלטה - בדיון האזרחי בפרשת מעשי המרמה והזיוף בבנק צפון אמריקה; הדירקטור זוסמן טען - אינני נושא אחריות כלפי החברה לאחר שמונה דירקטור חליף באופן תקין; עוד טען כי זכויותיו הנובעות מעקרונות הצדק הטבעי נפגעו מאחר ואשת השופט בזק היתה מקורבת לאחד המעורבים בפרשה
אילת אטיאס
הצתות, כתובות נאצה ואיומים נגד שחקני הפועל תל אביב, הביאו את ועדת החינוך של הכנסת לזמן את ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא אלימות בספורט; 2500 תיקים נפתחו
במהלך 4 שנים האחרונות במשטרה בגלל אלימות במגרשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il