X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שמונה הצביעו נגד ושבעה בעד; ח"כ בלומנטל לא תועמד לדין; בלומנטל: החלטת הוועדה צודקת, אני מקווה שהיועמ"ש יפנים החלטת הוועדה; התנועה לאיכות השלטון: נעתור לבג"צ; יו"ר הכנסת: אזום חקיקה השבוע להפקעת סמכות ועדת הכנסת להסיר חסינות ח"כ
▪  ▪  ▪

ועדת הכנסת דחתה הבוקר (יום ב', 12.5.03) את המלצת היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין - להסיר את חסינותה הפרלמנטרית של ח"כ נעמי בלומנטל (ליכוד).
בקשת רובינשטיין נדחתה על חודו של קול: שמונה הצביעו נגד, שבעה הצביעו בעד [ראו פירוט בהמשך]. המדובר במפלה צורבת ליועץ המשפטי לממשלה. משמעות ההחלטה: ח"כ נעמי בלומנטל לא תעמוד לדין בגין מתן שוחד בחירות בפרשת "סיטי טאוור".
בלומנטל אמרה מייד לאחר ההצבעה, כי החלטת הוועדה צודקת, וכי היא מקווה שהיועץ המשפטי יפנים את החלטת הוועדה.
שר המשפטים יוסף (טומי) לפיד תקף בחריפות את החלטת הוועדה. לדבריו, חברי הכנסת שמו עצמם שופטים, ובעצם הם שומרים על אחת מחברות הגילדה. לפיד אמר, כי חברי הכנסת נתנו הכשר לפלילים, בכך שהחליטו בעצם שבלומנטל לא תועמד לדין על מתן שוחד בחירות. לדבריו, ועדת הכנסת גזלה מבלומנטל את הזכות להוכיח בבית המשפט את חפותה והטילה בה כתם שילווה אותה בכל חייה הציבוריים. במצב זה בלומנטל לא תוכל להתמנות לתפקיד ציבורי, טען.
ח"כ בלומנטל חשודה במתן שוחד בחירות בפריימריז של הליכוד בחודש דצמבר. במסגרת הפרשה, עלה על-פי החשד, מומנו על-ידה חדרים במלון "שרטון סיטי טאוור" לפעילי מרכז הליכוד. כמו-כן היא היתה חשודה בעבירה על חוק הבחירות לגופים ציבוריים, ובעבירה על חוק המפלגות. ח"כ בלומנטל שמרה על זכות השתיקה לאורך כל חקירת הפרשה.
התנועה לאיכות השלטון הודיעה, כי היא תגיש עתירה לבית המשפט העליון, בבקשה לחייב את הסרת חסינותה של בלומנטל. עו"ד ברק כלב אמר, כי חברי הכנסת עשו דין לעצמם, כאש גוננו על אחת מחברי הכנסת מפני מיצוי הדין עימו.
המצביעים בעד/נגד הסרת החסינות
נגד הסרת החסינות הצביעו: ענבל גבריאלי, מיכאל גורלובסקי, דניאל בן-לולו, יולי אדלשטיין (ליכוד), יאיר פרץ ויצחק כהן (ש"ס), יורי שטרן (האיחוד הלאומי) ומאיר פרוש (יהדות התורה).
בעד הסרת החסינות תמכו: יו"ר הוועדה, רוני בראון וגדעון סער (ליכוד), דליה איציק, שלום שמחון (עבודה), רוני בריזון ורשף חן (שינוי), זהבה גלאון (מר"צ). מיכאל איתן (ליכוד) ושאול יהלום נמנעו. לא השתתפו ח"כ אלי בן-מנחם, אחמד טיבי, דוד טל ועמרי שרון.
יו"ר הכנסת: אזום חקיקה להפקעת
סמכות ועדת הכנסת להסרת חסינות ח"כ
זמן קצר לאחר שפסקה ועדת הכנסת בעניין הסרת חסינותה של ח"כ נעמי בלומנטל, נשמעה מחלוקת נוקבת בממשלה - האם יש להפקיע את חסינות הכנסת מלהכריע בגורל חסינותם של חבריה.
למעשה, הדיון בסוגיה זו אינו חדש ומתחדש בכל פעם שעולה נושא הסרת חסינותו של חבר כנסת. כך בזמן חסינותו של ח"כ אביגדור ליברמן ובזמן הסרת חסינותו של ח"כ רפאל פנחסי. בשני המקרים החליטה ועדת הכנסת בניגוד להחלטת היועץ המשפטי לממשלה.
- יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר בראיון לגל"צ, כי המצב בו עמדו היום חברי הכנסת, להכריע בגורל חברם, הוא מצב לא תקין, שאם היה עומד במקומם, לא היה יודע כיצד להצביע. "קשה לי לומר... בשל החיבה היחס החם והאוהב לבלומנטל.. עם זאת בתור יו"ר ומשפטן יש לי בעיה עם ההחלטה... לא כל ח"כ משפטנים, אלא הם פועלים על-פי צו מצפונם.. השאלה היא האם ח"כ צריכים להצביע תחת מכבש של לחצים".
כך אמר ריבלין וציין עוד, כי בכוונתו ליזום עוד השבוע הצעת חוק ו-או חקיקה שתפקיע את סמכות ועדת הכנסת מלהכריע בדבר חסינותם של חבריה. לדבריו, יש להקים ועדה חיצונית, ציבורית או שיפוטית שתכריע בנושאים מעין אלו.
רובינשטיין: ההצבעות בפורום זה נושאות גוון פוליטי - היועץ המשפטי לממשלה חלק על החלטת הוועדה ואמא כי החלטות מסוג זה מעורבות בגוון פוליטי, לדבריו, אם ההחלטה היתה מוצגת בבית המשפט היא היתה נהפכת על פיה.
"עם כל הכבוד שאני רוחש לוועדה כגוף פרלמנטרי, מעוררת הצבעה זו את השאלה הנוקבת בעניין מקומו של פורום פוליטי, המקבל החלטות בענייני אכיפת החוק, חוסם את הדרך לבית המשפט, שהוא המקום הנכון לאכיפה, ושהצבעות המתנהלות בו על-ידי חלק מהאנשים, מבלי לפגוע, צבוכות על פניהן בגוון פוליטי. הגיע הזמן לשקול בכובד ראש שינויים בכך, אך כמובן הדבר תלוי במחוקק...", אמר.
ואמנם, חלק מחברי הכנסת שהצביעו היום בוועדת הכנסת אכן הודו שהם הצביעו ממניעים פוליטיים, "אנחנו אנשים פוליטיים", אמרו לרשת ב' של קול ישראל. יו"ר הקואליציה, גדעון סער, שהצביע בעד הסרת החסינות, אמר כי זו היתה אחת ההחלטות הקשות בחייו.
ח"כ יצחק כהן (ש"ס), שהצביע נגד, אמר: "היועץ המשפטי צריך לטפל קודם בתיקים הכבדים של אלה ששמרו על זכות השתיקה לפני שהוא מטפס על בלומנטל". ח"כ מיכאל גורלובסקי, שגם-כן הצביע נגד אמר: "העמדנו את היועץ המשפטי לממשלה במקומו".

תאריך:  12/05/2003   |   עודכן:  10/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נעמי בלומנטל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
הנער, בן 18 מקיבוץ מעוז חיים מעד מהרמקול, נחבט בראשו באורח קשה וכעבור זמן קצר נפטר
רנית נחום-הלוי
"בזבוז זמן"; "שרון מנסה לשחק משחקים כדי למשוך זמן" - אלו חלק מטענות הפלשתינים; הבהירו: כל עוד לא יהיו הקלות לא יוכל אבו מאזן לצאת נגד הטרור; שרון לפאוול: ללא התייחסות להערות ישראל על מפת הדרכים - אין סיכוי שהיא תעבור בממשלה
רנית נחום-הלוי
הג'יהאד האיסלמי: ארבעת האסירים הצליחו להגיע למקום מבטחים; נעצר פעיל פתח בן 17 שתכנן לצאת לפיגוע התאבדות בישראל; הוטל סגר על רצועת עזה עקב שורה של התרעות על פיגועים; גורמי ביטחון: מבצעי הפיגוע אמש יצאו מהמוקטעה ברמאללה
אלונה קורן
טוענים: העיכוב באימוץ המטבע האירופי עלול לגרום נזק קשה לכלכלת בריטניה
גיל איל
"אלו שלוש מדינות שמתמודדות עם הפנים המכוערות של הטרור המודרני", הסביר היועץ, ברג'ש מישרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il