X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענת האגודה, מיטות השיזוף מסוכנות באותה מידה כמו חשיפה לשמש; מיטות השיזוף עלולות לגרום לפגיעה בעיניים ובראייה, לפריחה, להתקמטות מוקדמת של העור, לריבוי קטמים על העור, נגעים קדם סרטניים ולהגברת הסיכון לחלות בסרטן העור
▪  ▪  ▪

האגודה למלחמה בסרטן מזהירה את הציבור מפני שימוש במיטות שיזוף. האגודה מסבירה, כי הדבר מסוכן באותה מידה כמו חשיפה לאור השמש.
לדברי האגודה, מיטות השיזוף פולטות קרינה אולטרה סגולה הגורמת לנזקים בריאותיים מצטברים, לטווח ארוך. חשיפת יתר לקרניים אלה עלולה לגרום לפגיעה בעיניים ובראייה, לפריחה, להתקמטות מוקדמת של העור, לריבוי כתמים על העור ונגעים קדם סרטניים, ולהגברת הסיכון לחלות בסרטן העור.
גם שיזוף חד-פעמי במכון שיזוף כרוך בחשיפה לקרניים אולטרה-סגולות, ולכן קיימת סכנה של כוויות מדרגה ראשונה ומדרגה שנייה, ושל נזקים מיידים וחמורים, בדומה לנזקים הכרוכים בחשיפה לשמש.
כמו-כן, לעיתים החשיפה לקרינה במיטות שיזוף גדולה יותר מהחשיפה לקרינת השמש, מאחר ובעת שיזוף במכוני שיזוף ממעטים מאוד להימרח במסנני קרינה המגנים על העור, אותם נהוג למרוח בזמן השהייה בחוף הים או בבריכה. יתרה מזאת, מאחר ומיטות שיזוף אינן פולטות חום, עור הגוף נותר קריר למגע ולכן המשתזפים אינם מודעים לחשיפה המוגברת, אותה אינם מרגישים.
חשוב לדעת, כי אלה שעורם בהיר ואינו מקבל גוון שזוף משהיה בשמש, לא יצליח להשתזף גם במכון שיזוף, ועלול לגרום לעצמו נזק בלתי הפיך.
מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) דרש בשנת 1997 ממכוני שיזוף להורות לכל הלקוחות לחבוש משקפי מגן, אולם, עצימת העיניים, חבישת משקפי שמש רגילים, או שימוש בכדורי צמר גפן, אינם מהווים הגנה מספקת על הקרנית מפני עוצמת הקרניים במתקני השיזוף.
חשיפה ארוכת טווח לאור השמש עלולה גם היא לגרום לנזק לעיניים, אולם אנשים נוטים יותר לשים לב כאשר עפעפיהם נשרפים באור השמש. תחת קרניים אולטרה-סגולות מלאכותיות, העור נשאר קריר למגע. בנוסף לכך, עוצמת הקרניים המשמשות במכוני שיזוף חזקה הרבה יותר, ומזיקה הרבה יותר לעיניים, מאשר זו של קרני השמש.
יצוין, כי חולי סרטן בעת טיפול קרינתי או כימותרפי צריכים במיוחד להימנע מחשיפה כלשהי לקרניים אולטרה-סגולות.

תאריך:  12/05/2003   |   עודכן:  12/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
לפי מקורות פלשתינים, הנער (18) נהרג מירי צה"ל במהלך פעילות בחאן יונס; קודם לכן דיווחו על צעיר (16) שנפצע לאחר שהפר עוצר בקלקיליה
גלית יצחק
בשנת 2002 אובחנו בישראל כ-880 חולים חדשים; ב-18 למאי יחל שבוע המודעות לסרטן העור בישראל; ייערך קמפיין בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונים, וכן ייפתחו כ-300 תחנות בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן העור
הדר פרבר
למרות ששיעור ההדבקה בסין נראה יורד, מכ-120 מקרים ביום, כ-75 מקרים עליהם דווח היום העלו את המספר הכללי ל-5,013
ענבל אביב
בשריפה בירושלים שוקלים לפנות המאושפזים באם והשריפה תתפשט לאזור ביה"ח; רמת הגולן: שריפה האחת בסמוך למושב יהודיה והשניה ברכס גמלא; מטוסי כיבוי מוזרמים למקום; במהלך היום פרצה שריפה במפעל רהיטים במחסום ארז; בכל השריפות לא דווח על נפגעים
הדר פרבר
בתמ"ס ממהרים לנצל את חלון ההזדמנויות הכלכלי עם טייוואן ולהכנס לשוק המקומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il