X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא בוש: המלחמה בטרור חייבת להימשך; ארגון אל-קאעידה לקח אחריות; הפיגועים בוצעו ע"י 9 מחבלים מתאבדים; במקום 10 הרוגים אמריקנים, כ-200 פצועים; הפיגוע התרחש זמן קצר לפני בוא מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול לאזור
▪  ▪  ▪

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, נדר (יום ג') כי ארה"ב תעמיד לדין את מבצעי הפיגוע בערב הסעודית. הוא אמר עוד, כי הפיגוע מוכיח כי המלחמה נגד הטרור חייבת להימשך.
"המעשה הנבזי הזה בוצע על-ידי מרצחים שכל אמונתם זה שנאה. ארה"ב תמצא את הרוצחים והם ילמדו את משמעות הצדק באמריקה... הרוצחים חסרי הרחמים שהרגו אזרחים אמריקנים ונוספים, רק מזכירים לנו כי המלחמה בטרור חייבת להימשך". את הדברים אמר בוש בפני קהל באינדיאנפוליס.
שלושה פיצוצים התרחשו (יום ג', 13.3.03, בשעה 01:20 - שעון ישראל) במגורי אזרחים זרים מהמערב בריאד-בירת ערב הסעודית. הפיגועים בוצעו על-ידי תשעה מחבלים מתאבדים שנהרגו בפיגוע התופת. ארה"ב הודיעה על סגירת השגרירות בריאד, וקוראת לאזרחיה בסעודיה להישאר בבית ולהתרחק מדלתות וחלונות.
מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול דיווח, כי כ-90 בני אדם נהרגו בסדרת הפיגועים מהם 10 הרוגים אמריקנים, אזרח אוסטרלי וכמה אזרחי חוץ. על-פי הדיווחים, ישנם לפחות כ-150 פצועים, מתוכם 40 אמריקנים.
הפנטגון דיווח, כי ארגון אל-קאעידה אחראי לסדרת הפיגועים. בעיר ריאד התגלה מחבוא בו החביאו המחבלים חומרי נפץ וכלי נשק. מאוחר יותר, לקח ארגון אל-קאעידה אחריות על הפיגוע. פעיל הארגון שלח אי-מייל ובו ציין כי אל-קאעידה אחראי לפיגוע המשולש בסעודיה. לדבריו, הארגון אוגר נשק רב במזרח התיכון.
הפיצוץ התרחש זמן קצר לפני בוא מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול לאזור. רשת החדשות הקטארית "אל-ג'זירה" דיווחה, כי לפחות שניים מהפיצוצים נשמעו באזור המיושב על-ידי אמריקנים.
אחד מהפיצוצים אירעו כאשר מכונית מדגם שברולט פרצה לתוך מתחם מגורים בעיר תוך כדי שימוש בזריקות רימונים וירי. המכונית התנגשה באחד הבניינים והתפוצצה.
בראשית החודש (2.5.03) פרסמה מחלקת המדינה האמריקנית הוראת אזהרה המתריעה מפני אפשרות של פיגועים בממלכה הסעודית. בהודעה הוזהרו אזרחי ארה"ב שלא לבקר בממלכה בזמן הקרוב וכי מי שהחליט להישאר ירשם במשרדי השגרירות או הקונסוליה [ראו קישור].

תאריך:  13/05/2003   |   עודכן:  14/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
מדובר בפגישה השלישית מאז חודשו השיחות בין הצדדים במהלך השנה; מזכיר המדינה האמריקני, פאוול הודה שהתקיימו שיחות עם אירן ואמר שבכוונתם להמשיך זאת; בטהרן הכחישו את הדברים
הדר פרבר
הגיש נייר עמדה לוועדת הכספים; טוען כי הארנונה מהווה מרכיב כבד בעלויות העסקיות אשר התייקרו בשנה החולפת כתוצאה מנטל המיסים
הדר פרבר
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות: "נביא לסגירתן; מוטב לחקלאים לוותר לגמרי על מועצות היצור מלממן גוף שנשלט על-ידי שר החקלאות ומשרת את הממשלה על חשבון החקלאים"
הדר פרבר
אישור הבקשות יאפשר הגשת התוכניות לוועדה לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות
רנית נחום-הלוי
בכוונת רה"מ להבהיר לאבו מאזן: ישראל לא תתפשר על הפסקת אש, דורשת מלחמה עיקשת נגד הטרור; וייסלגס יצא לוושינגטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il