X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת דירוג האשראי מעלות הורידה את דירוג אגרות החוב של קבוצת איי.די.בי ל-"AA"
▪  ▪  ▪

קבוצת גנדן, שבראשות נוחי דנקנר, מנור ולבנת - קיבלו היום (ג') את האישורים הסופיים מנגיד בנק ישראל, המפקח על הבנקים והמפקח על הביטוח - לצורך רכישת השליטה בחברת האחזקות אי.די.בי.
אתמול החליטה חברת דירוג האשראי מעלות להפחית את דירוג האשראי של החברות הבנות כלל תעשיות ודסק"ש בדרגה אחת: מ-(+AA) ל-(AA).
יש לציין כי למרות ההורדה, עדיין מדובר בדירוג גבוה, הנחשב מקובל להשקעה על-ידי גופים מוסדיים כמו קופות גמל.
היום (ג') דיווחה מעלות כי היא מדרגת את אגרות החוב שמנפיקה החברה האם איי.די.בי פיתוח - בדירוג "AA". באמצעות הנפקת אג"ח אלו מתכננת החברה לגייס 250 מיליון שקל בהנפקה פרטית.
במאי 2002 הודיעה אי.די.בי אחזקות כי משפחות רקנאטי וקרסו, בעלות השליטה בקבוצה, חתמו על הסכם למכירת השליטה בה לידי נוחי דנקנר, משפחת מנור ומשפחת לבנת.
העסקה המקורית היתה אמורה להתבצע לפי שווי שוק של כ-1.05 מיליארד דולר לחברה. עם זאת, עקב צניחת מחיר המניה, ולאחר לחצים כבדים, הצליח דנקנר להפחית את השווי לפיו תתבצע העסקה ל-840 מיליון דולר.
העסקה היתה אמורה להיחתם בסוף מארס 2003, אולם היא נדחתה לסוף אפריל עקב קשיים בהשגת האישורים הרגולטוריים ובהשגת המימון לעסקה. בתחילת מאי נדחה המועד להשלמת העסקה בעוד 21 יום.
שנה לאחר שמעלות הכניסה את החברות לתהליך בדיקה (Watch list), ולאחר שבתקופה האחרונה נצפים ניצני התאוששות בשוק, מציינים בחברת הדירוג כי הפחתת הדירוג לדסק"ש וכלל תעשיות באה על רקע ההרעה המתמשכת במשק הישראלי בכלל ובמגזרי התקשורת והטכנולוגיה בפרט, וכן על רקע ההשלכות של תהליך המכירה של הקונצרן על פעילותן.
עם זאת, האנליסט רונן בר לב מציין כי הדירוג אינו מתייחס לאסטרטגיה בה ינקטו הרוכשים, שכמובן אינה ידועה עדיין, ולהשלכותיה על מיצובה העסקי והפיננסי של החברות. במעלות ימשיכו לעקוב אחר ההתפתחויות בקבוצה והשלכותיהן על דירוג האג"ח.
בר לב מציין כי הפיזור העסקי של כלל תעשיות נמוך יחסית לחברות אחרות בקבוצת ה-AA ורמת הסיכון העסקי שלה גבוהה יותר, בשל משקל ההשקעות שלה בתחומי ההיי-טק ובשל השקעות בזרוע ההון סיכון והביוטכנולוגיה.
יחד עם זאת, הדירוג של החברה משקף את מיצובה הטוב מאוד, את פעילות החברה למיקודה וליישום האסטרטגיה העסקית שלה ואת מאמצי הנהלת החברה לשפר את התוצאות התפעוליות של החברות הבנות ואת צמצום החוב נטו שלה.
גם דסק"ש נהנית, להערכת מעלות, ממיצוב עסקי טוב מאוד וממיצוב פיננסי גבוה. בנוסף, תיק ההשקעות של החברה בעל פיזור גבוה, ובמאזנה יתרת מזומנים ושווי מזומנים גבוהה.
עם זאת, במעלות מציינים כי מספר אחזקות מהותיות של דסק"ש עוברות היום שינויים משמעותיים העלולים להשפיע על התוצאות העסקיות של החברה.
מדובר בסלקום (בגין החלפת המנכ"ל ושינויים בצמרת הניהולית, וכן עמידה בפני תוכניות השקעה מהותיות בדור שלישי בשנה הבאה), שופרסל (בגין עזיבת המנכ"ל, ועזיבת סמנכ"לים אחרים בעקבותיו), סאיטקס שממשיכה להפסיד לאחר שינויים מבניים שבוצעו בה ורשומה בערכים גבוהים בספרי החברה אל מול שווי השוק שלה, ותבל הפועלת תחת צו הקפאת הליכים.
מעבר לכך, במעלות מעריכים כי בתקופה הקרובה לא צפוי שיפור מהותי בתנאים המקרו כלכליים של השווקים בהם פועלות החברות הבנות העיקריות.

תאריך:  13/05/2003   |   עודכן:  20/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי, גלית יצחק
הנשיא בוש: המלחמה בטרור חייבת להימשך; ארגון אל-קאעידה לקח אחריות; הפיגועים בוצעו ע"י 9 מחבלים מתאבדים; במקום 10 הרוגים אמריקנים, כ-200 פצועים; הפיגוע התרחש זמן קצר לפני בוא מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול לאזור
רנית נחום-הלוי
מדובר בפגישה השלישית מאז חודשו השיחות בין הצדדים במהלך השנה; מזכיר המדינה האמריקני, פאוול הודה שהתקיימו שיחות עם אירן ואמר שבכוונתם להמשיך זאת; בטהרן הכחישו את הדברים
הדר פרבר
הגיש נייר עמדה לוועדת הכספים; טוען כי הארנונה מהווה מרכיב כבד בעלויות העסקיות אשר התייקרו בשנה החולפת כתוצאה מנטל המיסים
הדר פרבר
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות: "נביא לסגירתן; מוטב לחקלאים לוותר לגמרי על מועצות היצור מלממן גוף שנשלט על-ידי שר החקלאות ומשרת את הממשלה על חשבון החקלאים"
הדר פרבר
אישור הבקשות יאפשר הגשת התוכניות לוועדה לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il