X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירידת התשואות על האג"ח הממשלתיות יאפשרו את המשך הפחתת ריבית בנק ישראל; התכנסות ליעד של גירעון של 1% תוצר תהיה רק ב-2008
▪  ▪  ▪

האינדיקטורים הכלכליים בחודשים האחרונים מצביעים על בלימת מגמת ההתכווצות בפעילות הכלכלית, אך טרם ניתן לזהות בהם את תחילתה של ההתאוששות בכלכלה. כך קובעת מנהלת מחלקת המחקר של בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג.
פלוג מעריכה קיפאון בצמיחת המשק בשנת 2003. לדבריה, גם השנה לא צפוי התוצר להתרחב, למרות התפנית החיובית בייצוא. בשנתיים האחרונות נרשמה צמיחה שלילית, והתוצר ירד ב-2%, במצטבר. כן צפויה השנה עלייה נוספת בשיעור האבטלה.
"ההאטה בצמיחה העולמית ובגידול הסחר העולמי מעיבים על הסיכויים להמשך הגידול בייצוא הישראלי ועל יכולתו להיות קטר של הממשל לצמיחת המשק. בתנאים אלה צפויה גם האבטלה להמשיך ולהתרחב", אמרה פלוג בכנס של ידידי הטכניון.
פלוג מצביעה עם זאת, על צורך בהקלה נוספת בריסון המוניטרי, אבל מתנה זאת בירידת הריבית לטווח הארוך, בד-בבד עם יישום התוכנית הכלכלית. "אימוץ מרכיביה העיקריים של התוכנית הכלכלית, ובהנחה שהצעדים שיאומצו יביאו להפחתה בהוצאה הציבורית לאורך זמן, ויהיו בהיקף שיבטיח חזרה לתוואי פוחת של גירעון וחוב ממשלתיים, יתרום לכך שהמגמות שאנו רואים בשוק ההון יתמידו.
"ירידת התשואות על אג"ח ממשלתיות יאפשרו גם המשך הפחתת ריבית בנק ישראל, תוך שמירה על יציבות המחירים. ירידת הריבית הארוכה והריבית הקצרה יחד, יתמכו בהתאוששות המשך", אמרה פלוג.
לדבריה, יש בשבועות האחרונים שיפור ברוב האינדיקטורים המרכזיים בשוק ההון: מחירי המניות עולים, התשואות על האג"ח יורדות, ציפיות האינפלציה בשוק ההון ירדו לאמצע יעד יציבות המחירים, ובשער החליפין חל ייסוף הנמשך כבר חודשיים.
"כל אלה מבטאים אופטימיות בשוק ההון, שמקורה בסיום המהיר של המלחמה בעיראק, ברגיעה הביטחונית היחסית באיזור, בסיכויים לשינוי באופק מדיני, באישור קבלת הערבויות האמריקניות ובהתקדמות באימוץ התוכנית הכלכלית. אולם מוקדם להעריך אם המגמות החיוביות יימשכו, ובאיזו מידה הן ישפיעו באופן חיובי על הפעילות הריאלית", אמרה פלוג.
דברי פלוג כוללים גם ביקורת מרומזת על דרך העברת התוכנית הכלכלית. לדבריה, המצרפים של התקציב לא הוצגו לממשלה, לכנסת ולציבור, במסגרת הצגת התוכנית. כמו כן, בחינה של היקפה והרכבה של התוכנית הכלכלית מצביעה, שיישומה המלא יביא לבלימת הגידול במשקל ההוצאות הממשלתיות ביחס לתוצר ב-2003, אך משקלם יתחיל לרדת רק בשנים הבאות.
יתרה מכך, גם אם התוכנית תיושם במלואה, הגירעון הממשלתי יהיה גבוה מ-5% תוצר, ויחל לרדת בהדרגה רק בשנים הבאות. התכנסות ליעד של גירעון של 1% תוצר בלבד תהיה רק ב-2008.
פלוג טוענת גם, כי משקל החוב הציבורי צפוי להמשיך ולעלות גם בשנת 2003, וכי רק ב-2005 הוא יתחיל לרדת.

תאריך:  15/05/2003   |   עודכן:  15/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
ירידה של 13.4% בגירעון המסחרי בינואר-אפריל ל-1.56 מיליארד דולר
אלונה קורן
באוקטובר 2002 הורידה פיץ' את דירוג האשראי הפנימי של מדינת ישראל מרמה של A+ לרמה של A מינוס
רנית נחום-הלוי
דובר רה"מ, רענן גיסין מסר כי לרה"מ אין זמן להיפגש עם סולאנה; פגישת סולאנה עם ערפאת מבליטה את חילוקי הדעות בין ארה"ב לאיחוד האירופי בעניין ערפאת
רנית נחום-הלוי
הוא אמר עוד, כי אם לא תהיה הסכמה עם המוסלמים תחילת הממשלה בעניין זה באופן חד צדדי; אמר שבכוונת הממשלה להחזיר את ההסדרים שהיו נהוגים בהר הבית לפני אירועי אוקטובר 2000
רנית נחום-הלוי
בוועידה בפריז בהשתתפות נציגים יהודים, אישים מישראל, נציגי מרכז ויזנטל ואונסקו נטען פה אחד: האנטישמיות עולה; המדינות בהם דווח על מעשים נגד יהודים: הולנד, צרפת, שוודיה וגרמניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il