X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוות הדעת הוגשה בישיבת הממשלה - לקראת העתירות שיוגשו בימים הקרובים;
שרון, בישיבת הממשלה: הרשות הפלשתינית הפרה את ריבונותה של ישראל בירושלים; פרס ביקש משרון לאפשר פתיחת הליך מדיני עם הפלשתינים
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, קבע בחוות דעת (בעל-פה) שמסר בישיבת הממשלה, כי תפיסת המוסדות הפלשתיניים בירושלים הינה חוקית.
בכך תומך רובינשטיין למעשה בעמדתו של ראש הממשלה אריאל שרון. רובינשטיין הציג את חוות דעתו, לקראת העתירות והדיונים שיתקיימו, קרוב לוודאי, בבית המשפט העליון - בעתירות שעל הגשתן הקרובה כבר הודיעו כמה מגופי השמאל בישראל.
[הערה: רובינשטיין לא נכח בישיבת המטבחון וגם לא בישיבת הקבינט ביום ה', בהן הוחלט על תפיסת המוסדות, י.י.].
רובינשטיין מסר חוות דעת לפי בקשת ראש הממשלה אריאל שרון. חוות הדעת מבוססת על מידע שהובא בפני המשרד לביטחון פנים ובפני מחלקת הבג"צים במשרד המשפטים. לפי מידע זה, שימשו אותם מוסדות כזרוע של הפלשתינים בירושלים. בכך, טוען רובינשטיין, הפרו הפלשתינים את הסכם אוסלו ובמקביל פגעו בריבונותה של ישראל בירושלים.
בישיבת הממשלה מסר ראש הממשלה אריאל שרון, כי במוסדות האמורים - האוריינט האוס, במטה באבו-דיס ובמשרדים נוספים, נתפסו נשק ותחמושת, וכן מפות המעידות על תוכניות בניה בירושלים - באופן הנוגד את החוק. הנשק והתחמושת, אמר, שימשו לביצוע פעילות עבריינית ופעילות חבלנית הן כנגד יהודים והן כנגד ערבים, ודבר זה מצדיק את תפיסת הנכסים האלה.
שרון אמר, כי "במסגרת פעילות הרשות הפלשתינית בירושלים, בוצעו עבירות חמורות: מאסרים, הוחרם רכוש, נחטפו, עונו ואף נרצחו אנשים ועוד". מה שהיה לא יהיה עוד, ציין שרון והוסיף: "לא ניתן לפעילות של טרור והסתה לחזור לירושלים ולא ניתן לרשות הפלשתינית לכרסם באין מפריע בריבונונתו בירושלים. בכל מקם ובכל מקרה שנצטרך לנקוט באמצעים כדי למנוע זאת - לא נהסס לעשות זאת, בהתאם לנסיבות".
שרון הדגיש, כי הרשות הפלשתינית הפרה ביודעין את ההסכמים המדיניים עם ישראל: "בהסכמים המדיניים התחייב אש"ף להגביל את פעולות הרשות לתחומים שנמסרו לשליטתה. פעילות בעלת אופי מדיני או שלטוני, או גורם זר, בתחומי מדינת ישראל, ללא הסכמת ישראל - מהווה פגיעה בכיבוד ריבונותה של מדינת ישראל. היא גם עומדת בניגוד לחוק שחוקק על-ידי ממשלת רבין בעניין יישום הסכם הביניים בגדה המערבית וברצועת עזה (הגבלת פעילות)".
שרון קרא לשרים לעמוד מאחורי הממשלה, ולא להציג כלפי חוץ עמדות אחרות, שכן דבר זה פוגע ביכולתה של הממשלה להדוף ביקורת מבחוץ. בכך התייחס שרון לביקורת שהעלו שר החוץ שמעון פרס ושר התחבורה אפרים סנה, שהתביעו ביום חמישי נגד תפיסת המוסדות הפלשתיניים ואצו-רצו לדבר על כך באמצעי התקשורת.
שרון דיווח עוד לשרים, כי לאחר ישיבת הממשלה הוא יפגש עם שר החוץ שמעון פרס, כדי לדון בבקשתו של פרס לפתוח בהליך מדיני עם הפלשתינים. שרון הודיע בישיבה, כי לא יהיה מו"מ עם הפלשתינים כל עוד יש אש, ודבר זה ברור היטב לפלשתינים.

תאריך:  12/08/2001   |   עודכן:  13/08/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
התובע מבקש מבית המשפט להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית; טוען: סלקום חייבה את לקוחותיה בתשלום דמי מנוי וזמן אויר בתעריף גבוה מזה שהבטיחה
יואב יצחק
המשטרה נמנעה מהמלצה להעמיד לדין את בכירי המרכז - אמנון ליפקין שחק, רוני מילוא ויצחק מרדכי, למרות מידע מפליל לכאורה
יואב יצחק
התראות חמות מפני פיגועים; המשטרה בהיערכות מיוחדת בדרכים; מאות שוטרים מרותקים לאבטחת האוריינס האוס והדיפת מפגינים
יואב יצחק
האזהרה - עקב בעיות הביטחון; כעס בלישכת ראש הממשלה על האמריקנים, שמייצרים אווירה של סיכון בכל שטחי ישראל ו"תורמים" להרס הכלכלה בישראל
יואב יצחק
בידי החיזבאללה טילים ארוכי טווח;
לטענת הפלשתינים: צעיר שהיה בדרכו לביצוע פיגוע התאבדות נעצר בג'נין; חוליה שניה שהכינה מתאבד נעצרה ברמאללה; מאות פלשתינים הפגינו ליד האוריינט האוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il