X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההצעה של חברת א. ארנסון היתה הזולה מבין כל ההצעות, לאחר שההצעה של חברת סולל בונה, שהיתה זולה יותר, נעלמה; החשד - מעטפת ההצעה של סולל בונה סולקה בכוונה תחילה
▪  ▪  ▪

אבי ארנסון, בעל השליטה בחברת הבנייה א. ארנסון, נחקר הבוקר במשטרה (יום ה', 22.5.03) בדבר מעורבות לכאורה, שלא כדין, במכרז הבנייה בנמל אשדוד. ארנסון מסר עדות. חקירתו התנהלה שלא באזהרה.
ההצעה של חברת א. ארנסון היתה הזולה מבין כל ההצעות שנדונו בפני ועדת המכרזים. ואולם, מאוחר יותר התברר, כי הצעתה של חברת סולל בונה, שהיתה זולה יותר, לא הגיעה בפני הוועדה.
על-פי החשד, מעטפת ההצעה של חברת סולל בונה הועלמה בכוונה תחילה. אתמול הוארך מעצרו של יעקב הרץ (46), תושב תל אביב, אשר על-פי החשד הציע לסדר לסולל בונה לזכות במכרז שפרסמה רשות הנמלים והרכבות - לפיתוח תשתיות נמל אשדוד (נמל "היובל"), תמורת שוחד [ראו קישור לידיעה המלאה].
חברת ארנסון מסרה בתגובה: החברה זכתה במרכז בינלאומי פומבי שפורסם על-ידי רשות הנמלים והרכבות לביצוע עבודות בנמל היובל באשדוד, כדין. סולל בונה הגישה בקשה למתן צו מניעה נגד הרשות וארנסון בטענה שהצעתה היתה הזולה ביותר. בית המשפט קבע כי יתקיים דין במעמד שני הצדדים ביום 1.6.03 ועד אז נתן צו כמבוקש. תגובת ארנסון לבקשה תוגש תוך ימים והיא מאינה שבקשתה של סולל בונה תידחה.
מבקשת סולל בונה לבית המשפט עולה כי היא ידעה על "הפגמים הטכניים" שנפלו בהצעתה שבועות ארוכים בטרם התפוצצה הפרשה, ולא פנתה לרשות הנמלים על-מנת לברר את העניין. לאחר הודעת הזכייה שנמסרה לארנסון, סולל בונה, שבהצעתה נפל פגם מהותי של אי קיום הצעה כספית, מפריחה חשדות חסרי ביסוס כלפי הליך המרכז.
בחברת ארנסון מבקשים להבהיר כי מי שחייב בהסברים הינה סולל בונה, שבין היתר קיימה סדרת פגישות עם עסקן פוליטי בלי לדווח למשטרה מיידית ומבלי לברר ברשות גורל הצעתה.
שרבוב שמה של חברת ארנסון לפרשה זו נעשה על-ידי סולל בונה על-מנת ליצור מסך עשן שיסיח את הדעת מפעילותה הכושלת של סולל בונה במכרז האמור, כפי שעולה מפרוטוקולים של רשות הנמלים. אבי ארנסון עושה ויעשה כל שביכולתו לסייע לחקירת הפרשה.

תאריך:  22/05/2003   |   עודכן:  22/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
זאת לרגל חודש המדועות העולמי למחלה; מדובר במחלה נטולת תסימנים הגורמת לחוסר תפקוד הכבד ולסרטן הכבד; בעזרת בדיקת דם ניתן לאבחן את המחלה
עמוס באר
ממסלול המרוצים לייצור מוטורי
ענבל אביב
הסיבה - המעשנים לא יכולים להתאגד ולהגיש תביעה ייצוגית, משום שכל מקרה שונה ממישנהו; בפיצויים בסך 145 מיליארד דולר, חויבו חמש חברות הטבק הגדולות בארה"ב בתביעה יצוגית שהגישו אלפי מעשנים מפלורידה
יואב יצחק
לטענת דרעי, העד יעקב שמולביץ שהפלילו, שיקר במשפט. לכן הוא דורש משפט חוזר; היועץ המשפטי לממשלה מתנגד למשפט חוזר
עמוס באר
התאונה הסתיימה בנס ללא נפגעי גוף ורכוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il