X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ איתן תוקף בחריפות את כוונת הוועדה לבחירת שופטים למנות את רובינשטיין וארבל כשופטי בית המשפט עליון; לטענתו, המועמדים לא עברו תקופת צינון ובחירתם נובעת משיטת המועדון - "חבר מביא חבר"
▪  ▪  ▪

יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, ח"כ מיכאל איתן, שיגר היום מכתב חריף אל שר המשפטים ח"כ יוסף (טומי) לפיד, ובו הוא מביע את התנגדותו למינויים של אליקים רובינשטין ועדנה ארבל לכהונת שופט בבית המשפט העליון.
לטענת איתן, השניים לא עברו תקופת צינון. "לא יכול שיועץ משפטי או פרקליט מדינה יתנתק מהמחשבה שפעילותו נבחנת על-ידי שופטי בית המשפט העליון שהם הקובעים אם אכן המועמדות תצא מן הכח אל הפועל". במכתב מופיעה דרישה לתקופת צינון של 3 שנים עד למינויים.
איתן תוקף את מועמדות ארבל רובישנטיין כשופטים בבית משפט העליון. לדבריו, הדבר מעיד כי מדובר במועדון סגור שההצטרפות אליו היא בדרך של "חבר מביא חבר". איתן טוען, כי ארבל הינה ידידתה הקרובה של דורית ביניש שמועמדת להיות נשיאת בית המשפט העליון ולהחליף את הנשיא הנוכחי אהרן ברק.
איתן מכוון לעובדה שתוכן ישיבה שנתקיימה לפני מספר שבועות בבית המשפט העליון, הודלף החוצה, ולפיו נדחתה מועמדותה של השופטת נילי כהן. במקומה הוחלט לתמוך במינויים של השופטים המחוזיים גרוניס ונאור, ובמינוי ארבל ורובינשטיין. לטענתו, המועמדים אינם משקפים את הרכב האוכלוסיה בישראל כפי שקבעה ועדת זמיר.
על-פי מכתבו/תלונתו, המינוי מחייב כישורים מיוחדים לכהונת שופט בבית משפט עליון, וארבל אינה עומדת בהם. בייניש היא שהמליצה להביא להביא לתפקיד פרקליטת המדינה את ידידתה הוותיקה – ארבל. יש לזכור, הוא טוען, כי ארבל במהלך כהונתה כשופטת מחוזית לא התבלטה בחידושים משפטיים ובפסקי דין שיש בהם עומק משפטי ייחודי".
ח"כ איתן ממשיך ותוקף את התנהלותה של פרקליטת המדינה, שאינם עולים בקנה אחד עם הסטנדרטים האתיים הנדרשים משופט בית משפט עליון. הוא מציין כי:
- הטיפול בפרשת אבישי רביב בשנת 1997 - "פרקליטת המדינה היתה אמורה לנקות את האורוות של פרקליטות מהמחדלים שהיו קשורים בפיקוח של הפרקליטות על הפעלתו הלקויה".
- קבלה של פיצויי פיטורין בעת פרישתה משרות המדינה הציבורית בהיקפים של רבבות שקלים על-פי היתר מיוחד של הנציבות בניגוד לנהלים זאת על-פי סידור מיוחד.
- האזנות הסתר שנעשו לשר אביגדור ליברמן היו ידועות לפרקליטת המדינה עדנה ארבל, וגם בהקשר לחקירת משה מזרחי שהחקירה עדיין לא נסתיימה.
נוכח הדברים הנ"ל, דורש איתן לדחות את מועמדותם של ארבל ורובינשטיין ולהסירם מסדר יומה של הוועדה.

תאריך:  22/05/2003   |   עודכן:  22/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ראובן ריבלין תוקף בחריפות את התערבותו של בית המשפט בענייני החקיקה של הכנסת; הוסיף: הבעיה היא שבעיני חלקים גדולים של בית המשפט הכנסת מיותרת; מתבצעת מהפיכה, והציבור לא מרגיש בה; ברק בתגובה: כאשר הרוב נוטל זכויות מהמיעוט אין זו דמקורטיה
ענבל אביב
פוטנציאל המכירות של פרויקט הולכת הגז הטבעי מוערך בכ-45 מיליון דולר, כתוצאה מהרחבת ההשקעות בתשתיות הגז בישראל
יואב יצחק
שלושה חברי ועדה - בני אלון, שאול יהלום ודליה איציק, דורשים לדחות את ההצבעות למועד אחר; טוענים: לא נהיה 'חותמת גומי' של לפיד וברק
ענבל אביב
ההצעה של חברת א. ארנסון היתה הזולה מבין כל ההצעות, לאחר שההצעה של חברת סולל בונה, שהיתה זולה יותר, נעלמה; החשד - מעטפת ההצעה של סולל בונה סולקה בכוונה תחילה
מירב לוי
זאת לרגל חודש המדועות העולמי למחלה; מדובר במחלה נטולת תסימנים הגורמת לחוסר תפקוד הכבד ולסרטן הכבד; בעזרת בדיקת דם ניתן לאבחן את המחלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il