X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסיבה: לא ברור אם השוק יוכל לקלוט 51% ממניות החברה; ההנפקה אמורה להתבצע בשבוע הראשון של יוני
▪  ▪  ▪

מתכונת ההנפקה של אל-על עדיין לא נקבעה. הבנקים וגורמים בחברה לוחצים לדחיית מועד ירידת הממשלה לאפס בעלות על החברה, כלומר למימוש 49% הנותרים אחרי הנפקת 51% מהחברה, ולהאריך בעוד כמה שנים את היותה חברה ממשלתית מעורבת.
כמו כן, טרם הוכרע גובה נתח המניות שיונפק בתל-אביב בשבוע הראשון של יוני. בין היתר מדובר גם בשאלה כמה מניות יכול השוק לקלוט בפעם הראשונה.
יש הטוענים, כי השוק אכן יכול לקלוט 51% מהמניות, אולם ההערכה המתגבשת מדברת על הנפקה ראשונה של 30%-25% ממניות אל-על. היתרה, שתוריד את המדינה ל-49%, תונפק באופציות קצרות לחודשים בודדים.
גם בענין מרכיב האופציות, השוות ל-49% ממניות החברה, אין עדיין הכרעה ונמשך הוויכוח בענין תקופת הזמן למימושן. בעוד המדינה מבקשת לקצר את משך חיי האופציות שיונפקו, ולקבוע להן מועד מימוש שלא יהיה ארוך ממחצית השנה, הרי שהבנקים וגורמים בחברה מבקשים לקבוע מועדים ארוכים של עד שנתיים ואף יותר.
בתוך כך נמתחה ביקורת בשוק המשקיעים המוסדיים ובקרב משרדי ממשלה, על הנהלת אל-על בענין המצגת למשקיעים המוסדיים שהתקיימה אתמול בתל-אביב. הטענה היא, כי במהלך הדיון, הציגו מנהלי אל-על מצג שווא לכאורה, לפיו למדינה ימשיך להיות אינטרס לשמירת היציבות הכלכלית של החברה, ובכך היא מהווה ערובה לעתיד למשקיעים.
כמו כן נמתחה ביקורת על דברים שאמר מנכ"ל החברה, עמוס שפירא, למשקיעים הפוטנציאליים, לפיהם מדינות העולם המערבי מזרימות כספים להבטחת הבסיס הכלכלי של חברות התעופה. הוא ציין, כי ממשלת ארה"ב הזרימה מיליארדי דולרים לחברות תעופה אמריקניות, ובכך רמז על עתיד היחסים בין אל-על למדינה.
דברים אלו, טוענים בשוק ההון, לא רק שאינם מופיע כלל בתשקיף החברה, אלא גם אינם נכונים, מפני שהמדינה אינה מתכוונת להיות ה"גב החזק" של אף אחת מחברות התעופה.
דובר אל-על מסר בתגובה: "במהלך המצגת למשקיעים אתמול, תיארו מנהלי אל-על את מצב התעופה העולמית וסיפרו, כי הרבה מדינות סייעו בשנים האחרונות לחברות התעופה, כולל לחברות התעופה הפרטיות, וזו עובדה ידועה.
"אכן בתשקיף ההנפקה לא נאמרה מילה על נושא זה, אבל בעתיד, מבחינת הגיונית, כרגע תיאורטית לחלוטין, יכול להיות מצב בו מדינה, כל מדינה, אפילו מדינת ישראל, תתבקש לשקול לתמוך בחברת התעופה הלאומית שלה גם אם היא חברה פרטית. בוודאי שלא נאמר, כי הממשלה מחוייבת לסייע בצורה כלשהי".
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, המלווה את הפרטת אל-על, אמר היום:
"לדעתי, מצבה העיסקי של אל-על והסביבה העיסקית שהיא תפעל בה, בנוסף על השירות הטוב והיעיל שהיא נותנת, הביטחון לנוסעים ומדיניות תעופה ידועה וקבועה, יאפשרו לחברה להיות חברת תעופה מהטובות בעולם, הן בצד השירות והן בפן העיסקי.
"יידעו עובדי אל-על, שעל-ידי ההפרטה הזו שממשלת ישראל עושה ככל שביכולתה על מנת שלא יפגעו, הם מקבלים 15% מחברה מופרטת ויציבה לשנים רבות".

תאריך:  23/05/2003   |   עודכן:  23/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
ויטה תיכננה לגייס 100-90 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח סטרייט ואג"ח להמרה
רנית נחום-הלוי
כך ניתח ג'רולד פוסט, אחד ממנתחי פסיכולוגיות הטרור הבכירים בארה"ב, ששירת כשני עשורים ב-CIA; לדבריו, לעיתים קרובות ניתן לסווגם כבעלי התנהגות למופת בחברה
רנית נחום-הלוי
מצבם של שניים מהפצועים מוגדר קל-בינוני, יתר הפצועים פגועי הלם; פונו לביה"ח סורוקה בבאר שבע; האוטובוס נפגע מטיל שנורה לעברו או ממטען
אלונה קורן
זאת על רקע ההערכה כי הריבית בארה"ב תרד לאפס
אלונה קורן
תוכנת קאזה מאפשרת הורדת קבצי אודיו ווידאו באמצעות האינטרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il