X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפיגוע בשבוע שעבר עורר מחדש את החששות בנוגע לתפוקת הנפט מהמזרח התיכון; מחירי הנפט הפגינו תנודתיות חדה מאז סיום המלחמה בעיראק
▪  ▪  ▪

מחירי הנפט הגולמי עלו בערב (ו') לקראת סוף השבוע של ה"ממוריאל דיי", שמסמן זינוק בצריכת הבנזין בארה"ב עקב יציאה לחופשה של רבים מאזרחי ארה"ב.
מחירי הנפט בניו יורק והגיעו לרף 30 דולר לחבית - רף אשר מעליו, לדברי אנליסטים, מתחילה להיפגע הצמיחה. תפוקת הנפט מעירק עדיין לא חודשה, זה החודש השני, ומחירי הנפט הגולמי התחזקו ב-13% החודש.
מחיר הנפט הגולמי בניו יורק נסגר בעלייה של 3.4% - ברמה של 29.16 דולר לחבית. בלונדון נסחר מחיר חבית נפט הגולמי מסוג ברנט ברמה של 26.24 דולר לחבית.
מחירי הנפט הפגינו תנודתיות חדה מאז שהסתיימה המלחמה בעיראק. בתחילה ירדו מחירי הנפט בכ-20%, לאחר שהתברר שמתקני הנפט בעירק כמעט ולא סבלו מנזקים וכי תפוקת הנפט העירקית תחל תוך זמן קצר.
לאחר מכן, דיווח משרד האנרגיה של ארה"ב, על ירידה במלאים. ארגון אופ"ק הודיע על הקטנת התפוקה, צעדים אשר הובילו לעליה במחירים.
אירועים נוספים אשר בחורף האחרון הובילו לתנודתיות במחירי הנפט כוללים את הפסקת התפוקה בניגריה, עקב קרבות מקומיים, ושביתת עובדי מגזר הנפט בוונצואלה.
מנגד, הבטיח ארגון אופ"ק לפני תחילת המלחמה בעירק, כי הוא ידאג לשמר את רמת תפוקת הנפט של הארגון - צעד אשר פעל כנגדו והוביל לירידה חדה במחירי הנפט לאחר שהסתיימה המלחמה מוקדם מהמצופה.
סוף השבוע של ה"ממוריאל דיי", אשר מאופיין בעיקר בקניות, מסמן גם כן את תחילת חופשת הקיץ, במהלכו יוצאים האזרחים האמריקנים ברכביהם לרחבי צפון אמריקה.
המכוניות האמריקניות הגדולות, זוללות דלק, מהוות גורם לא קטן, למעשה 40% בדיוק, מכלל צריכת הנפט האמריקנית - אשר מהווה 12% מכלל תצרוכת הנפט העולמית.
נשיא ארה"ב, יליד טקסס, אינו פועל נמרצות נגד צריכת הדלק המוגזמת של ארה"ב, ואף פעל נגד הצעת חוק לפיה תוגבל צריכת הדלק המירבית של רכבים פרטיים מסוג SUV.
לפי נתוני EPA (האגודה להגנת הסביבה), ירד מדד החיסכון בצריכת דלק בארה"ב בשנת 2002 לרמתו הנמוכה ביותר מזה 22 שנה, וזאת לאחר גידול חד במכירות רכבי ה-SUV לרמה של 48% מכלל הרכבים הפרטיים.
הפיגוע בשבוע שעבר עורר מחדש חששות בנוגע לתפוקת הנפט מן המזרח התיכון. עתה כל שנותר הוא להמתין ולראות מתי יחצה הנפט פעם נוספת את רף ה-30 דולר לחבית.

תאריך:  24/05/2003   |   עודכן:  24/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
אבו מאזן דורש תשובה עד יום שבת; החמאס מוכנים להפסיק הפיגועים בתוך הקו הירוק אך לא בשטחים נגד מתנחלים
רנית נחום-הלוי
התינוק נולד ביום ג' השבוע בניתוח קיסרי מסובך; במהלך ההריון לא סבלה האם מכאבים מיוחדים; כאשר נבדקה באולטרסאונד התגלה כי הרחם שלה ריק; התינוק נקרא בשפת הזולו 'נהאלה' שפירושו 'מזל'
רנית נחום-הלוי
כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל: המו"מ מתנהל על-ידי מתווך; עודאי מבקש לדעת באילו אישומים הוא מואשם והתנאים שיוחזק בזמן כליאתו וחקירתו; גורמים אמריקנים לא התייחסו לדברים, אמרו: במוקדם או במאוחר הוא יתפס
אלונה קורן
ראשי ארגון העובדים של החברה יתכנסו ביום ראשון לקבוע את צעדיהם בעניין; פריצקי: חברת החשמל היא של מדינת ישראל - ולא להיפך
אלונה קורן
הסיבה: לא ברור אם השוק יוכל לקלוט 51% ממניות החברה; ההנפקה אמורה להתבצע בשבוע הראשון של יוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il