X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בישיבת ועדת הפנים שהוקמה לדון במעמדם של המאבטחים: "לראשונה מותו של מאבטח מקבל מעמד ממלכתי כה גבוה"; מתברר כי אין פיקוח על הכשרתם של מאבטחים במוסדות החינוך
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  כפר סבא
  כנסת ישראל

ועדת הפנים של הכנסת התכנסה (יום א' 25.5.03) כדי לדון במעמדם של מאבטחים וזכויותיהם לאור הפיגועים הרבים שבהם מעורבים מאבטחים. יו"ר הועדה, ח"כ יורי שטרן פתח את הישיבה ואמר, כי תחנת הרכבת שבכפר סבא תיקרא על שמו של המאבטח שהקריב את חייו והציל קורבנות רבים - אלכסנדר קוסטייק ז"ל, שנהרג ביומו הראשון לעבודה.
הנתונים שנחשפו בישיבה העידו, כי מעמד המאבטחים הוא מהנמוכים בשוק העבודה למרות הסיכון הרב שנדרש מהם. "אין ביטוח, אין שכר מינימום ואין הגנה על זכויותיו במקרה שאותו מאבטח ירה בשגגה באדם". יו"ר הועדה ביקש יחד עם חברי הוועדה לבדוק כיצד נקבעים הנהלים במקרה של העסקת מאבטחים.
מנתונים שהגיעו לחברי הוועדה מהמשטרה נמסר, כי: מאבטח שמועסק על-ידי חברות שמירה פרטיות עובר הכשרה קצרה ביותר שאורכת כשעה וחצי. לא נעשה הבחנה בין שומר למאבטח. מטרת הוועדה היא לקדם ולבנות מערך הבטחה שיהיה בגובה הסיכונים שאורבים לשומרים.
חבר הועדה, ח"כ יצחק הרצוג ציין, כי: "אין אופוזיציה וקואליציה בנושא חשוב זה, מאחר וכולם עומדים בחזית הביטחונית". ח"כ אהוד יתום שלחם לצירוף מאבטח בזמן הדלקת המשואות בחג העצמאות האחרון, מעלה את הדיון לסדר היום הציבורי ודורש להקים רשות ממלכתית שתעסוק בנושא מעמדם של המאבטחים והסדרת ענף השמירה.
מתברר, כי אין הנחיות ברורות בדבר העסקת מאבטחים ושומרים ואכיפתן בחברות שמירה פרטיות. נציג המשטרה טוען, כי מעמדם של המאבטחים משתנה כאשר מדובר בחברות פרטיות שמעסקות לעיתים מתחת לשכר המינימום.
נציג המשטרה דיבר על הקושי בשמירת מעמדם החוקי וזכויותיהם הסוציאליות. המשטרה מקצה קצין אבטחה בתחנה אזורית שתפקידו לחבר בין כל הגופים הפועלים בשטח ולתת הנחיות לגבי מהם הקריטריונים בהעסקת שומרים ומאבטחים.
רדאי פלג, לשעבר בכיר בשב"כ (התפטר על רקע פרשת קו 300) וכיום בעל חברה המייעצת בתחום האבטחה, הצביע על שלושה נושאים חשובים לדיון: מעמד המאבטח, תקנות והנחיות ופיתוחים טכנולוגים. בעיניו המדינה פוגעת בחברות שמירה על בסיס פגיעה בחוק יסוד חופש העיסוק.
הכוונה היא, כאשר המדינה מכתיבה לחברות השמירה הנחיה בהעסקת עובדים כחלק מתנאי סף לקבלת רשיון עסק - שמירה. כלומר המדינה מתערבת בתחומים מסחריים שמתנגשים עם עקרון השמירה על בטחון המדינה.
נציגת משרד העבודה והרווחה איריס זעפרני ציינה, כי למרות חוק הגנת שכר ישנו קושי לאכוף אותו, כיוון שהעובד נדרש להגיש תלונה בבית הדין האזורי לעבודה. בשנה שעברה נפתחו 35 תיקי חקירה נגד חברות שמירה שמלינות שכר למאבטחים, אך רק 2 מתוכם מועברים לבית המשפט בשנה.
נציגי התחבורה הציבורית דיברו על העלות הגבוהה הנדרשת מהם כחלק ממתן שירותי אבטחה. הנתונים מדברים על כך שמרבית הפיגועים מתרחשים בתחבורה הציבורית ולראיה הם יעלו בקרוב את כמות המאבטחים באוטובוסים.
המשטרה התייחסה לפיגוע שאירע בגבעה הצרפתית בשבוע האחרון. נאמר, כי למרות המודיעין שפועל באזור התצפית והמחסומים, הפעם המתכננים הקדימו את נוכחות השומרים ששוהים במקום דרך קבע.
המשטרה כעת מפיקה לקחים מהמקרה ומציינת כי פיגועים רבים נמנעו ולא הגיעו לכדי ביצוע בשל התצפיות.
בשל חשיבות הנושא, לא כל הנושאים הועלו ולכן הוועדה תתכנס בעוד שבועיים שם ידונו בין היתר באבטחה בחברות התעופה, בקניונים ובמסעדות.

תאריך:  25/05/2003   |   עודכן:  25/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
הגידול בהפסד השוטף נובע גם מהפחתת ערך ההשקעות בקרנות ההון-סיכון ומהמעבר להוצאות מימון
ענבל אביב
המכונה מיועדת לניקוי מדרגות נעות בקניונים בשדות תעופה, בתחנות רכבת, בבתי מלון ובמקומות ציבוריים פתוחים; מחיר לצרכן 25,000 ש"ח לא כולל מע"מ
עמוס באר
מוקד מאוייש בנוסף למוקד הממוחשב הנוכחי; מתחייבים לענות בתוך 5 שניות
מירב לוי
טוען: תחילתו של המשבר - מצוקה כלכלית של חקשורי עקב הסתבכותו עם גורמים במדינות חבר העמים
אלונה קורן
בפדיון ענף המסחר הקמעוני נרשמה ירידה של 4% בשיעור שנתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il