X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדיונים סביב סעיף 36 שמטרתו לשלב ילדים חולים בחינוך הרגיל חולל סערה לא קטנה: התפטרות יו"ר הוועדה, התלהמות בין ח"כ תמיר וגבריאלי, ולאחריה קובלנה וכעת הצבעת הקואליציה נגד מדיניות משרד האוצר
▪  ▪  ▪

הוועדה המשותפת של ועדת החינוך ועדת הכספים של הכנסת, חידשה (יום א' 25.5.03) את הדיונים סביב סעיף 36 להצעת החוק בתוכנית הכלכלית.
ויכוחים צורמים ליוו את הישיבה הקודמת, שבסיומה התפטרה יו"ר ח"כ גילה פינקלשטיין (מפד"ל) והוחלפה על-ידי ח"כ גלעד ארדן (ליכוד). כמה חברי כנסת טוענים, כי התפטרותה נבעה מכך שסיעת המפד"ל היתה מתנגדת להקפאת הסעיף הנ"ל, ולכן היא נאלצה להתפטר מכהונתה. בישיבה הקודמת התחולל ויכוח נוקב בין ח"כ יולי תמיר, שתקפה את ח"כ ענבל גבריאלי, נוכח הניסיון לדחות את הדיון. מיד בתום הדיון הוגשה קובלנה נגד ח"כ תמיר לוועדת האתיקה של הכנסת.
כאמור, חוק השילוב אמור להיכנס לתוקף כבר ב-1 בספטמבר 2003. לפי החוק, ילדים בעלי מגבלות המשולבים במסגרת חינוך רגילה, יקבלו טיפולים פארא-רפואיים ושירותי סיעוד. משרד האוצר ביקש להקפיא בשנתיים את תחולתו של סעיף זה, או כפי שהוא קרוי: תיקון 7 לחוק החינוך המיוחד.
חברי הוועדה החליטו שלא לתמוך בחקיקת סעיף זה, כפי שהוא מובא, אלא לבקש מוועדת הכנסת להוציאו ובכך לפצלו מהתוכנית הכלכלית. על-פי הערכות מ.מ.מ (מרכז מחקר ומידע) בכנסת נטען, כי עלות יישום החוק מגיעה ל-700 מיליון ש"ח לשנה. אולם על-פי האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך, העלות היא 530 מיליון ש"ח בשנה. כעת נסוב הויכוח בדבר העלות האמיתית שיידרש משרד האוצר לממן.
ח"כ גלעד ארדן אמר: "לא הצלחנו להגיע עם האוצר לסיכום מספק. החוק יכנס לתוקפו, אלא אם כן נקבל התחייבות משמעותית של משרד האוצר, ורק אז נפנה לוועדת הכנסת כדי שתפעל להוציא את הסעיף מהתוכנית הכלכלית".
ח"כ יולי תמיר אמרה בתגובה להחלטה, כי היא מצטרפת לאמירתו של ח"כ יוסי שריד, כי משרד האוצר מנסה לטרפד הצעות חוק פרטיות כדי להפחית את תמיכתה ביישום חוקים חדשים שעברו את אישור הכנסת. היא שיבחה את עבודת חברי הוועדה המשתייכים לקואליציה (ח"כ ארדן וגבריאלי), על כך שהביעו התנגדות להקפאת סעיף 36.
ליאה נתן-מרציאנו, אימה של נאורה מהחינוך המיוחד, ישבה בוועדה כנציגת החינוך המיוחד מטעם עיריית ירושלים. לפי כשבוע התראיינה בתוכנית "פוליטיקה" בערוץ הראשון, שם תקפה את שר האוצר בנימין נתניהו על מדיניותו הכלכלית כלפי החינוך המיוחד. הביקורת שהוטחה נגדו עלתה כשאלה מוסרית ערכית.
נתן-מרציאנו הביעה שביעות רצון, אם כי באופן מסוייג, מכשלון האוצר, ובמיוחד מכך שהסיוע לילדים יינתן בכל זאת: "ניתן לומר שזהו הישג למראית עין, אך בפועל לא היתה ניתנת אפשרות חוקית שלא לממש את תיקון 7 לחוק חינוך מיוחד". ובמילים אחרות, זה היה ניסיון כושל של משרד האוצר להרוויח על חשבון אוכלוסיה חלשה שאינה יכולה להתגונן כנגד גזירות קשות אלו.

תאריך:  25/05/2003   |   עודכן:  26/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
אמר את הדברים בחגיגות החיזבאללה לכבוד מלאת 3 שנים לנסיגת צה"ל מלבנון
רנית נחום-הלוי
לטענת התנועה מדובר במחטף ובניסיון לקבוע עובדות מצידו של השר הנגבי; הרשקוביץ סא"ל (במיל.) כיהן כמנכ"ל הראשון של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים; יחליף את ניצב (בדימוס) חיים קליין
רנית נחום-הלוי
כך אישרה ועדה מיוחדת של הכנסת סעיף בחוק התוכנית הכלכלית; על-פי ההחלטה תלמידי הישיבה יוכלו לעבוד אם ישלימו 45 שעות לימוד בשבוע
הדר פרבר
63% מאמינים בדרכו של בוש בטיפול בטרור; כמעט 50% מהאמריקנים מאמינים בכלכלת ארה"ב; הדמוקרטים עצמם אינם בטוחים ביכולת המפלגה לטפל בטרור
רנית נחום-הלוי
מדונה ובעלה עומדים מאחורי רכישת נדל"ן בעלות של 3.65 מיליון ליש"ט, בשם מועצת הקבלה; כך ע"פ העיתון "אובזרבר טודיי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il