X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יש לכבד ההתחייבות בנדון לוועדת כספים; כך אמרו בפנייתם למפקח על הבנקים
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  המועצה לצרכנות

המועצה הישראלית לצרכנות פנתה למפקח על הבנקים, יואב להמן, בדרישה להימנע מכל דחייה בתחילת יישום הכללים המחייבים את הבנקים לגלות ללקוחות מהו שיעור העמלות שייגבו מהם לפני קיום הפעולות.
זאת בעקבות פרסום בתקשורת, כי מנכ"ל איגוד הבנקים, פרדי וידר, שלח לאחרונה מכתב לפיקוח על הבנקים בו הוא מבקש לדחות את יישום כללי הגילוי הנאות בחצי שנה - מתחילת יולי הקרוב עד לינואר 2004.
בפרסום נאמר עוד, כי בענף הבנקאות מעריכים, כי אם אכן יידחה יישום המהלך, הבנקים יפעלו לנסות ולקבל הקלות ביישום הכללים. מאיגוד הבנקים נמסר, כי הפיקוח הסכים עם עמדת הבנקים ואף כתב לאיגוד, כי הוא מתכוון לסייע לו לדחות את היישום, שכן "הדחייה נובעת מסיבות טכניות של קושי ליישם את השינויים".
מדובר בתיקון לכללי הבנקאות (שירות ללקוח, גילוי נאות ומסירת מסמכים) שהוכן על-ידי הפיקוח על הבנקים כחלופה להצעת חוק שיזמה המועצה לצרכנות במסגרת מאבק שקיימה בנושא, והתיקון אושר על-ידי ועדת הכספים בדצמבר האחרון.
החידוש העיקרי בכללים יחייב את הבנקים להודיע מראש ללקוח את סכום העמלה לפני ביצוע כל פעולה - במסמך כתוב או בפניה טלפונית, וכן במכשירים האלקטרוניים; הבנקים יחויבו בדיווח שנתי על כל העמלות לפי דרישת הלקוח; הבנקים ידאגו לפרסום מלא ונגיש של תעריפי העמלות בכל הסניפים, וכן פרסום התעריפון המלא באתרי האינטרנט של הבנקים; הבנקים יפרסמו במפורט את כל ההטבות וההנחות שמעניק הבנק לקבוצות אוכלוסייה שונות (גמלאים, מקבלי משכורת, סטודנטים חיילים ועוד).
במכתב חריף ששלחה מנכ"לית המועצה, גלית אבישי, למפקח, היא טוענת כי מדובר ברפורמה שנערכה ביוזמת המועצה לצרכנות ובהשתתפותה המלאה, וכי יותר מתמוה כי בניגוד לעמדת המועצה ובהסתר, ייערך ניסיון לדחיית מועד תחולת השינוי בכללים, במיוחד כשברור כי כוונת הבנקים למוסס את הרפורמה.
אבישי מזכירה, כי במסגרת הדיונים בנושא בוועדת הכספים ניסו הבנקים לדחות את תחולת השינויים אך נדחו על-ידי הועדה. עוד הדגישה כי ועדת הכספים הכירה בחשיבות התיקון והשהתה את החקיקה בעניין רק לאור בקשת הפיקוח להחליפה בתיקון האמור בכללי הבנקאות, כאשר לפעולה לדחיית יישום התיקון סותרת במפורש את כוונת המחוקק.
מנכ"לית המועצה לצרכנות דורשת מהמפקח על הבנקים את אישורו כי לא ייתן ידו לכל ניסיון לדחיית מועד תחולת הכללים, כשאם הפיקוח מתכוון לנסות לסייע בדרך כלשהי לבנקים במאבקם בעניין, היא מבקשת לקבל לאלתר כל מידע בנוגע למהלך.

תאריך:  27/05/2003   |   עודכן:  27/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
המטרה, לדברי המפקח על הביטוח, היא - להשתמש בכספי העמיתים למטרות זרות; "ההסתדרות לא הציעה דבר מלבד סיסמאות מתלהמות שאין בהן שום תוכן", אמר
מירב לוי
הפסדי החברה ברבעון הסתכמו ב-11.6 מיליון שקלים
מירב לוי
דן בשאלת העסקת עובדים זרים בבנייה במקום עובדים שנשטשו ועזבו את גבולות המדינה; השופטים: לשקול מחדש את שאלת הארכת אשרות כדי לאפשר לחברות למלא את המכסות המאושרות להן
אילת אטיאס
ההצעה תדרוש הצבעה חשאית של כל חברי ההסתדרות בארץ - על מנת לקיים שביתות
גלית יצחק
במרכז ההשקעות בתמ"ת התקבלו 87 בקשות בענפי התעשיה והתיירות בהיקף של 329 מיליון דולר; ועדת המכרזים אישרה הקמת מרכז תמיכה טלפוני בערד בהיקף של 80 מישרות, 2 מרכזי תמיכה טלפונית בעכו בהיקף צפוי של כ-900 מישרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il