X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי ההצעה שימוש בכמויות קטנות יגרור אחרי קנס כספי בלבד, ללא תיק פלילי; ארה"ב מודאגת: סחר לא חוקי בין המדינות יתגבר
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  מריחואנה

ממשלת קנדה הציגה אמש (יום ג', 27.5.03) את הצעת החוק על-פיה אחזקה של עד 15 גרם מריחואנה תהיה כרוכה בעונש של קנס כספי עד לסכום ששווה ל-290 דולרים אמריקנים למבוגרים ו-182 דולרים אמריקנים לקטינים. החוק נתמך על-ידי ראש הממשלה ג'ן קרטייין מהמפלגה הליברלית, ויש לו סיכוי טוב לעבור בשל הרוב החזק שיש למפלגה בפרלמנט. כך דווח בוושינגטון פוסט (יום ד', 28.5.03).
קרטיין ממשיך בנושא למרות התנגדות תקיפה מצד ממשל בוש, אשר רואה בחקיקה זו עידוד שימוש בסמים ויצירת סביבה חופשית אשר לדעתו תוביל גם לסחר לא חוקי בסמים.
"חלק מהמריחואנה המסוכנת ביותר והחזקה ביותר בארה"ב באה מקנדה", כך אמר ג'ון פ. וולטרס, מנהל המשרד למדיניות הפיקוח על סמים הלאומי בבית הלבן בראיון טלפוני לוושינגטון פוסט (ד').
גורמים רשמיים בקנדה מעריכים כי בארה"ב נמכרת מריחואנה בשווי של 4-7 מיליארד דולר בכל שנה.
הצעת החוק אינה פופולרית ביותר גם בקרב כמה קבוצותת קנדיות הכוללות מפלגות אופוזיציה וארגונים משטרתיים.
שר המשפטים מרטין קוצ'ון, אשר הציג את הצעת החוק בפרלמנט, אמר במסיבת עיתונאים בבירה אוטאווה, כי רוב הקנדים מעדיפים שאחזקת כמויות קטנות של הסם יהפכו ל"עבירות מסוג דוחות". "אנחנו לא הופכים את המריחואנה לחוקית. אין לנו תכניות לעשות זאת. אנחנו משנים את הדרך", אמר קוצ'ון, של הענישה.
"צריכת קנביס היא בראש ובראשונה עניין בריאותי", הוסיף קוצ'ון, "שאלנו את עצמנו כחברה: האם זה הגיוני שאדם אשר עושה בחירת גרועה יכול לקבל על עצמו את הנטל לטווח ארוך, של תיק פלילי?.. החקיקה שהצגתי היום תוודא שהעונש יתאים לפשע".
הצעת החוק מלווה ברעיון, כי הוא ילווה בקמפיין אשר ידגיש את הסכנה שבעישון סמים. כמו כן, במסגרת הצעת החוק יוגברו העונשים לאנשים אשר מגדלים מריחואנה באופן בלתי חוקי. כמויות קטנות ניתן לגדל באופן חוקי על-ידי קנדים אשר זקוקים למריחואנה בשל סיבות רפואיות. כך בפוסט.
דווקא בארה"ב, ישנה מגמה להחמיר בעונשים, בעוד שבקנדה, שכנתה, נראה כי יש התרככות מסויימת כלפי הנושא - וזאת בשימוש של כמויות קטנות יחסית, ולא באופן גורף, או כמו שקוראים לזה מציעי החוק: "הפחתת הנזק למשתמשים" - האמנם?
ישנן מספר ערים קנדיות, כמו ונקובר, בהן המשתמשים ה"כבדים" מזריקים הרואין גם לאור יום ברחובות העיר, וחלק מהם מעשנים מריחואנה באופן גלוי במה שנקרא "קופי שופס". בחלק מהפרובינציות אומרים גורמים רשמיים, כי הוצעה הצעה להקים אתרים המחלקים מזרקים באופן שניתן לפקח על חלוקתם, בהם צורכי הרואין וקוקאין יוכלו לקבל מזרקים נקיים ולהזריק לעצמם את הסם.
ב-2001 העבירה קנדה חוק המאפשר לאנשים עם מחלות רציניות להשתמש במריחואנה עבור סיבות רפואיות, עם הרשאה ממשליתית. הסנאט הקנדי השנה העלה הצעה להפוך את המריחואנה לחוקית ולאפשר לגדל אותה ברישיון, ולמכור אותה בחנויות לכל מי שגילו 16 ומעלה. להצעה הועלו ביקורות רבות דווקא מצד ארה"ב.
פול סלוצ'י, שגריר ארה"ב בקנדה, הזהיר כי ארה"ב תפקח על הגבול בין שתי המדינות באופן רציני יותר בעזרת רשויות המכס האמריקניות אשר יגבירו את החיפוש אחר סמים, דבר אשר יפגע בסחר בין שתי המדינות באופן משמעותי, כך טען.
קוצ'ון נסע לוושינגטון לפני כשבועיים על-מנת להפגש עם עמיתו האמריקני, ג'ון ד. אשקרופט. כאשר שב, קיבל ביקורת על כך שחלק רעיונות עם גורמים בארה"ב בטרם הציג את החוק לפרלמנט הקנדי.
בראיון לוושינגטון פוסט אמר וולטרס, כי הוא מרוצה מכך שהחוק לא כולל חקיקה מקיפה ושיבח את התכנית להשיק קמפיין חינוכי בנושא. עוד הוסיף, כי ארה"ב נשארת מודאגת מההצעה.
דוברו של קוצ'ון מייק מרפי אמר, כי החקיקה פונה לנושא האספקה של הסם. "החקיקה שהוצעה תנקוט באמצעים חמורים" נגד גידול המריחואנה, מה שמדאיג לא רק את קנדה אלא גם את ארה"ב", אמר.
שרת הבריאות של קנדה אן מק'ללן אמרה, כי המשרד יפיק תכנית מקיפה בנושא הנזק שגורם השימוש בסם, תוך שימוש בקמפיינים תקשורתיים המכוונים בעיקר לצעירים. "תנו לי להיות ברורה: אנחנו לא רוצים שהקנדים יעשו שימוש במריחואנה", אמרה.

תאריך:  28/05/2003   |   עודכן:  28/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
צה"ל פרץ לבית בביתוניה ועצר 4 חשודים; ע"פ החשד במקום מתבצרים פעילי פת"ח ששהו במוקטעה; שני בתי מחבלים נהרסו בשומרון; המחבל - סעיד רמדאן ביצע את פיגוע הירי ברחוב יפו בירושלים; בפיגוע נהרגו שני בני אדם; המחבל - מחמד חנני ניסה לבצע פיגוע בקיבוץ מצר
רנית נחום-הלוי
שר המשפטים האוסטרלי קרא לחברי הפרלמנט באופוזיציה לתמוך בתיקון לחוק המאפשר להחרים ארגוני טרור המהווים איום; "הטיפול בטרור חייב לכלול ארגונים נוספים למעט אל-קאעידה", אמר
עמוס באר
ומי ישמור על השומרים העירוניים?
רנית נחום-הלוי , מירב לוי
הכרזה כזו תחייב את חברי הקואליציה להצביע בעד הצעת חוק התוכנית הכלכלית; שר האוצר דחה את הקיצוץ בקצבאות הילדים; צפוי רוב של 68 בעד התוכנית מול 52 מתנגדים; ההצבעה על שתי הצעות חוק: התוכנית הכלכלית והצעת חוק יסוד משק המדינה
רנית נחום-הלוי
רעש האדמה היה 5.8 בסולם ריכטר; שר הפנים האלג'ירי מעריך כי שלושה בני אדם נהרגו; ברעידת האדמה שארעה בשבוע שעבר נעדרים עוד 2000 בני אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il