X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי אישר את פינוי מאהל פעילי ככר הלחם
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  כיכר הלחם

פינוי "כיכר הלחם" אושר היום (יום ה', 29.5.03) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שבית המשפט דחה את עתירתם של אנשי הככר נגד הצו שהוציאה עיריית תל אביב, הדורש לפנותם מהככר.
בחודש פברואר הוציא בג"צ צו ביניים האוסר על העירייה לפנות את הפעילים המתגוררים במאהל בכיכר המדינה, אשר הפכה להיות "כיכר הלחם" בעקבות מחאתם של יושביה. אלה האחרונים טענו, כי הם שוהים במקום מזה כחצי שנה, ולכן יש להם אחיזה מסוימת בקרקע. זאת, לאחר שפקחי העירייה הגיעו למקום והדביקו צווי פינוי למאהל. הפעילים איימו בשביתת רעב, ויום לאחר מכן - פנו לבג"צ.
השופט ד"ר עודד מודריק אשר דחה את עתירתם של אנשי כיכר הלחם, כתב בהחלטתו, כי "לא מדובר בסיכול הפגנה. הזכות להפגין מיצתה את עצמה. זכות העירייה לסלק מכשולים ומטרדים".
ככר המדינה הפכה לככר הלחם לפני כשנה, כאשר עשרות מחוסרי דיור החליטו למחות על הגזירות הכלכלית ולהשתלט על הכיכר - המייצגת בתל אביב את אחד המקומות ה"עשירים" יותר. בעלי הקרקעות במקום לא הגישו תלונה במשטרה תחילה, במשך חודש, ולכן, ניתן היה לפנות את המוחים רק על-ידי צו בית משפט. גם כאשר ניסו בעירייה לפתור את הבעייה על-ידי ניתוק החשמל והמים למקום, התגברו אנשי כיכר הלחם על העניין בעזרת גנרטורים.
בפסק הדין נכתב, בין היתר, כי "הגבלת חופש הביטוי והזכות להפגין נעשית כשמנגד לזכות להפגין נמצאת זכות אחרת, שההפגנה בו פוגעת בה, ומן הראוי לערוך איזון בין הזכויות המתנגשות... על העירייה מוטלת החובה מכוח החוק לאפשר לתושבים ולבאים בשעריה שימוש חופשי ומעבר בבטחה בשטחים ציבוריים... העירייה מצווה לשמור על הסדר, הניקיון, תקינות תברואתית ומראה אסתטי של הרחובות והכיכרות".
בנוסף צויין בפסק הדין, כי "אינטרס בעל משקל מהותי באיזון האינטרסים הוא אינטרס שלטון החוק. במדינת חוק אין אדם יכול לעשות דין לעצמו, גם אם מצבו עגום, ואף אם טענותיו צודקות. אין להשלים עם פגיעה מתמשכת בחוק. שתיקה או היעדר פעולה כנגד השתלטות על שטחים ללא היתר עלולה ליצור בציבור תחושה של אוזלת יד הרשות, של הפקרות ואנרכיה".
ראש מטה המאבק בכיכר הלחם, ישראל טוויטו אמר בסיום הדיון בבית המשפט, כי ההחלטה שהתקבלה היא "החלטה קשה וגורלית... חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, נרמס. מדובר באנשים שאין להם הכנסה. אנחנו נמשיך להיאבק ולהישאר במקום, כל עוד לא יהיה לנו היכן לגור".

תאריך:  29/05/2003   |   עודכן:  29/05/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
התשואה על הונו של הבנק הסתכמה ב-8.4%; יחס הלימות ההון נותר יציב ברמה של 9.34%
אלונה קורן
הרווח נמוך ממרבית תחזיות האנליסטים; עלייה חדה של 10% בהיקף החובות הבעייתיים, בעיקר בענפי המלונאות והתקשורת; יחס הלימות ההון עמד על 10.8% - הגבוה מבין הבנקים המסחריים
גלית יצחק
הכלור בבריכה הנגוע בשתן וזיעה יוצר אדים המזיקים לריאות; שחייה בבריכות מקורות גורמת לצבירת פרוטאינים המעוררים את מחלת האסטמה
הדר פרבר
יטוס למצרים בשבוע הבא; ייפגש עם מנהיגים ערביים ויבקר בירדן
ענבל אביב
במקביל להשקת המוצר, עלתה שטראוס בגל נוסף של קמפיין הטלוויזיה למותג "אחלה טבע", במסגרתו תתוקשר גם השקתו של המוצר החדש; מחיר מומלץ לצרכן - 8.40 ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il