בארה"ב חוששים מהפיכתו של מנוע החיפוש באינטרנט Google למונופול. סדרה של חוזים ומהלכים עסקיים חכמים שעשתה גוגל לאחרונה, הובילו אותה למצב שבה היא שולטת על 77 אחוזים משוק החיפוש המקוון בארה"ב.
מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר באינטרנט. הוא קם כיוזמה של שני אקדמאים צעירים בארה"ב בשנת 1998, והתפתח לעסק בעל שווי של יותר ממיליארד דולר. גוגל טרם הונפק בבורסה האמריקנית, אך בעליו מתכננים להנפיק את החברה בעתיד הקרוב.
עד לפני כשנתיים, היה גוגל "רק" כוכב צעיר ומרענן בשמי האינטרנט האמריקני. אך מאז הוא הפך לחביב הקהל.
תוצאות החיפוש שלו היו ונשארו מהירות, מדויקות ופשוטות. בזכות תקשורת אוהדת וקהל משתמשים נלהב הוא הפך לאחד מעשרת האתרים הפופולריים בגלובוס.
הסיבה לפופולריות של גוגל היא החוזים עליו הוא חתום עם יאהו וגם עם חברת אמריקה און-ליין (AOL), המפעילה את אחד הפורטלים החזקים בארה"ב: מי שמחפש באתר AOL מקבל תוצאות מגוגל. מי שמחפש ביאהו, מקבל תוצאות בגוגל. לפיכך המתחרה הוותיק מנוע החיפוש אלטה-ויסטה, הולך ודועך.
גוגל פועל כיום בתשעים שפות. ישראל קיבלה את גוגל בעברית בספטמבר 2001.