X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גם לאחר ביצוע התוכנית הכלכלית צפוי הגרעון הממשלתי להסתכם בכ-4.5%-5% מהתוצר
▪  ▪  ▪

עפ"י אומדנים ראשונים של ביצוע התקציב, שנערכו באגף החשב הכללי באוצר בחודש מאי 2003, נרשם גירעון בפעילותה הכוללת של הממשלה (ללא מתן אשראי נטו) בסך של כ-1.8 מיליארד שקל. זאת, לאחר גרעון של כ-1.7 מיליארד שקל באפריל.
נציין כי התוכנית הכלכלית שעברה בכנסת בשבוע שעבר, הכוללת קיצוץ של כ-9 מיליארד שקלים בתקציב, אמורה לצמצם את הגרעון. גם לאחר ביצוע התוכנית צפוי הגרעון הממשלתי השנה להסתכם בכ-4.5%-5% מהתוצר.
עפ"י האומדנים הנ"ל, בחודש מאי בדומה לחודשים הקודמים של השנה היה גרעון גבוה בפעילותה המקומית של הממשלה (ללא מתן אשראי נטו) בסך של כ 2.7 מיליארד שקל ומתחילת השנה הסתכם הגירעון המקומי של הממשלה בסך של 9.7 מיליארדי שקל.
בפעילות הממשלה בחו"ל נרשם עודף של כ- 0.9 מיליארד שקל במאי.
עפ"י אומדנים ראשוניים שנערכו במינהל הכנסות המדינה, בחודש מאי הסתכמו הכנסות ממיסים ומאגרות בכ-12.2 מיליארד שקל, ירידה ריאלית של 5% לעומת החודש המקביל אשתקד.
החודש שינויי החקיקה נטו כמעט ולא השפיעו שכן תוספת בגין העלאת המע"מ קוזזה על-ידי הפחתה במס הכנסה ובאגרות. לכן, גם על בסיס גבייה אחיד, דהיינו בניכוי השפעת שינויי חקיקה, הגבייה בחודש מאי 2003 ירדה בשיעור ריאלי של כ-5% לעומת חודש מאי 2002.
מתחילת שנת 2003, הסתכמו הכנסות המדינה ממיסים בכ-58.2 מיליארד שקל. על בסיס גבייה אחיד, זוהי ירידה ריאלית של כ-9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
גביית אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין הסתכמה במאי הסתכמה בכ-6.4 מיליארד שקל, ירידה ריאלית של כ-12% לעומת החודש המקביל אשתקד. חלק מירידה זו נבעה מהרפורמה במס הכנסה על יחידים שנכנסה לתוקף בתחילת שנת 2003. על בסיס גבייה אחיד, הגבייה בחודש מאי 2003 נמוכה בכ-11% לעומת החודש המקביל אשתקד.
גביית אגף המכס והמע"מ הסתכמה במאי בכ-5.5 מיליארד שקל, עלייה ריאלית של 7% לעומת מאי 2002. בניכוי שינויי החקיקה, עלתה הגבייה החודש בשיעור ריאלי של כ-3% , וזה לעומת ירידה בשיעור ריאלי של כ-10% בשליש הראשון של שנת 2003, לעומת השליש הראשון של שנת 2002.
השיפור בגבייה בחודש מאי נבעה מגורמים עונתיים פסח חל השנה באמצע חודש אפריל, בעוד שבשנת 2002, חל החג בסוף חודש מרץ, דבר שתרם לרמת גבייה גבוהה בחודש מאי 2003.

תאריך:  02/06/2003   |   עודכן:  02/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך פורסם באייס; הסכם זה נועד בכדי לאפשר את המשך קיומה של 'יצפאן מידי שבוע בערוץ 3
רנית נחום-הלוי
ח"כ פרץ הציע הצעת חוק לפיה רה"מ יחתום על הסכם מדיני רק אם יאושר ברוב של 80 ח"כים; ח"כ ארדן בהצעה דחופה לתיקון סעיף בחוק שלא יאפשר לרה"מ להפוך הצבעה להצבעת אמון
ענבל אביב
מנכ"ל אל-על לשעבר, יואל פלדשו, מונה לאחרונה כמנכ"ל שופרסל
רנית נחום-הלוי
כך עולה מסקר שנערך עבור התאחדות סוכני הנסיעות במהלך חודש אפריל 2003; במקום השני-קונטיננטל ובמקום השלישי-אוסטריין איירליינס; אל-על שדורגה במקום ה-5 מוסרת: מסקר חיצוני 93% מהישראלים מעדיפים את אל-על
גלית יצחק
על יו"ר מועצת דיר חנא, הוטל לבצע 200 שעות שירות לתועלת הציבור; המשרד לאיכות הסביבה הגיש את התביעה בטענה כי הם עברו על חוק המים וחוק שמירת הניקיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il