X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשעה 11:00 החלה הפיסגה בשארם; הנשיא בוש נפגש עם מנהיגי המדינות מצרים, בחריין, ערב הסעודית, ירדן ועם אבו מאזן; דורש מנציגי המדינות להביע תמיכה פומבית גם באבו מאזן כרה"מ הרשות; פאוול: אנו מצפים שישמעו הצהרות חיוביות
▪  ▪  ▪

בשעה 11:00 החלה הפיסגה בשארם א-שייח' במצרים.
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הגיע בערב למצרים (יום ב', 2.6.03), לקראת הפסגה האמריקנית-ערבית המתקיימת היום (יום ג') בשארם א-שייח - בהשתתפות מנהיגי מדינות ערב. זהו ביקורו הראשון של בוש, במזרח התיכון, כנשיא.
מטרת הפיסגה היא לדון עם מנהיגי מדינות ערב על שלום אזורי במזרח התיכון, ובתוך כך ללחוץ עליהם לתמוך באופן פומבי בחזון השלום 'מפת הדרכים' ולהעניק גיבוי ותמיכה לראש הממשלה הפלשתיני, אבו מאזן.
הנשיא יפגש בצהריים עם מנהיג המדינות מצרים, בחריין, ערב הסעודית וירדן. כמו-כן יפגש הנשיא עם אבו מאזן. לאחר השיחות במצרים יצא בוש לפיסגה בעקבה-ירדן ויוועד שם עם ראש הממשלה, אריאל שרון, ועמיתו הפלשתיני אבו מאזן.
מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, הגיע לקראת ערב למצרים. עם הגעתו נועד פאוול עם שר החוץ המצרי, אחמד מאהר. גורמים במצרים מסרו, כי שר החוץ הסעודי, הנסיך סעוד אל-פייסל, הצטרף באופן לא רשמי לפגישה עימם.
פאוול יסייע לנשיא בוש להשיג תמיכה גורפת של מנהיגי מדינות ערב במפת הדרכים. טרם נסיעתו לאזור, אמר פאוול, כי בכירים בממשל עומלים קשה כדי לנסח הצהרת סיכום לתהליך השלום במזרח התיכון. הוא הוסיף, כי הוא מצפה שבפסגה "יישמעו הצהרות חיוביות".
הפיסגה בעקבה
ראש הממשלה הפלשתיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן), צפוי לומר בנאום שישא (יום ד') בעקבה-ירדן: "על האינתיפאדה החמושה להסתיים. אנו נשקיע את כל מאמצינו תוך שימוש בכל האמצעים הדרושים העומדים לרשותנו להפסקת מתן הצביון הצבאי לאינתיפאדה, ואנו נצליח בכך."
כך על-פי נוסח הטיוטה שהגיעה לידי גורמים מדיניים בירושלים. עם זאת, אין בכוונת אבו מאזן להצהיר על הכרה בישראל כמדינה יהודית. לדעת הגורמים המדיניים, בכך ובסוגיות נוספות נופל נאומו של ראש הממשלה הפלשתיני.
ראש הממשלה, אריאל שרון, יצהיר בפיסגה, על רצונה של ישראל בשלום ועל קבלת חזון הנשיא בוש. שרון יצטט מתוך נאומו של בוש על הצורך להקים מדינה פלשתינית לצידה של ישראל. הוא ידגיש שעל הפלשתינים להילחם בטרור ובתשתית הטרור. כמו-כן הוא יתייחס לסוגיית המאחזים הלא חוקיים ולצורך לפנותם. שרון יחזור על דבריו כי אין בכוונת ישראל לשלוט ב-3 מיליון פלשתינים.
גורמים מדיניים אומרים, כי לא יהיו חידושים בנאומו, אלא חזרה על דברים שכבר אמר בעבר. את נוסח ההודעה הכין שרון בשיתוף היועצים במשרדו, ואלה עמדו בימים האחרונים בקשר הדוק עם השליחים האמריקנים אברהמס וברנס.
שרון הזמין לצאת עימו לפיסגת עקבה את השרים הבאים: שר הביטחון שאול מופז, מ"מ ראש הממשלה ושר התעשיה, אהוד אולמרט, שר החוץ סילבן שלום, ושר המשפטים יוסף (טומי) לפיד.
שרים אלה כבר אישרו את השתתפותם. ראש הממשלה הזמין גם את שר האוצר בנימין נתניהו, להצטרף אליו לפיסגת עקבה, אולם נתניהו דחה את ההזמנה, כיוון שהוא מתנגד להקמת מדינה פלשתינית.
בתום פיסגת עקבה תשגר ארה"ב לישראל שליח נשיאותי שיפקח על יישום מפת דרכים, אליו יתלוו עוד 12 פקחים אמריקנים. ככל הנראה השליח יהיה רוברט בלקוול, המכהן כשגריר הודו.

תאריך:  02/06/2003   |   עודכן:  03/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ההחלטה התקבלה בתיאום עם נציגי המפד"ל, ועל-אף ההתנגדות החריפה של ש"ס; השר לפיד: זהו עוד צעד ביישום ההבטחות שניתנו לבוחרי שינוי
מירב לוי
שר הביטחון השתתף ביום עיון בנושא 'החינוך למצוינות' לזכרו של יוני נתניהו במלאות 27 שנים למבצע אנטבה
יואב יצחק
הרב גינזבורג עמד בראש ישיבת עוד יוסף חי בשכם
אלונה קורן
כמו כן לא אושר חוק דומה שיזם חבר הכנסת יורי שטרן
ענבל אביב
בסקר השתתפו 1,100 חיילות; מהסקר עוד עולה, כי אין הבדל משמעותי בין חיילות המשרתות ביחידות קרביות, עורפיות, בבסיסים פתוחים או סגורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il