X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ריחוקו של אזור אילת מאזורים מיושבים אחרים ובחינת מידת התחליפיות באזור זה, הובילו את כלכלני הרשות להגבלים עסקיים למסקנה, כי שירותי מוקד וסיור, המסופקים על-ידי מוקדים אחרים מחוץ לאילת, אינם מהווים תחליף משמעותי
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  אילת
  השמירה

הממונה על הגבלים עסקיים, הכריז ביום 28.5.03, על השמירה טכנולוגיות מיגון (1971) בע"מ כעל בעלת מונופולין באספקת שירותי מוקד וסיור ובחיבור למוקד באזור אילת. השמירה מספקת שירותים אלו תחת המותג "מוקד 99".
משמעות ההכרזה היא כי השמירה - "מוקד 99" תהיה כפופה לחובות והמגבלות הנובעות מהוראות החוק לגבי בעל מונופולין. כך למשל, השמירה לא תהיה רשאית לקשור בין חיבור לשירותי המוקד והסיור לבין אספקת שירותים ומוצרים אחרים (כגון, התקנת מערכות אזעקה ועזרים נלווים), להתנות את השירות בתנאים בלתי סבירים, להפלות בין לקוחות וכיוצא בזה.
השמירה הנה בעלת מונופולין (בעל מונופולין מוגדר בחוק ההגבלים העסקיים כמי שמחזיק למעלה ממחצית מכלל האספקה של שירות או נכס) באספקת שירותי מוקד וסיור ובחיבור למוקד באזור העיר אילת מזה זמן. נחיצותה של הכרזה זו גברה לאחרונה, משרכשה השמירה את המתחרה היחיד שלה בשוק זה - חברת ש.א.ש שירותי אבטחה ושמירה (תשמ"ו) בע"מ, ובכך הפכה לבעלת מונופולין מוחלט באזור (100%). רכישה זו אושרה על-ידי הממונה, לאחר שהבדיקה שערכה המחלקה הכלכלית של הרשות העלתה כי ש.א.ש עומדת ממילא להיפלט מן השוק כ"חברה כושלת".
ההכרזה על השמירה - "מוקד 99" כבעלת מונופולין כוללת, בין היתר, מקטעים אלה: קליטת הקריאות והאינדיקציות במוקד, והעברת אותות מחדר הבקרה אל המנוי, באמצעות חיבור יחידת הקצה לחדר הבקרה האלקטרוני, ונקיטה באמצעים המתבקשים בהתאם לקריאות המתקבלות (לרבות הפעלת שירותי הסיור).
השוק הגיאוגרפי הרלוונטי להכרזת המונופולין הוא אזור העיר אילת, הכולל את התחום המוניציפלי של העיר וכן יישובים סמוכים לה. השוק הגיאוגרפי הוא פועל יוצא של זמן התגובה והיכולת של ניידת הסיור להיענות לקריאת האזעקה.
ריחוקו המשמעותי של אזור אילת מאזורים מיושבים אחרים ובחינת מידת התחליפיות באזור זה, הובילו את כלכלני הרשות למסקנה, כי שירותי מוקד וסיור, המסופקים על-ידי מוקדים בעלי חדרי בקרה מחוץ לאזור אילת, אינם מהווים תחליף משמעותי, אם בכלל, לשירותי המוקד והסיור המסופקים על-ידי חברת השמירה, שלה חדר בקרה בתחומי שוק גיאוגרפי זה.
ההכרזה מהווה ראיה לכאורה בכל הליך משפטי, ולכן יש לה משמעות רבה בהקשר של אכיפה פרטית ותביעות של צרכנים במקרים של ניצול מעמד מונופוליסטי לרעה. בנוסף, ההכרזה נועדה להקל על הפעלת מערך הפיקוח של דיני ההגבלים העסקיים, ככל שיידרש.

תאריך:  03/06/2003   |   עודכן:  03/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
על-פי דוח פנימי של ה-CIA אין לשלול אפשרות של פיגועים מסוג זה, למרות שאין על-פי שעה עדויות על כוונת הארגון לבצע פיגועים בתוך ארה"ב לפי שעה
ענבל אביב
טוענים כי שר החקלאות ניצל את מצב החרום והדיונים על התוכנית הכלכלית, על-מנת לשלול את זכויות היסוד החוקיות של המגדלים, לייצוג עצמי בעניניהם שלהם, וכי הפקעת סמכויות המגדלים מהווה פגיעה בזכויות הקנין
מירב לוי
בוש: להבטיח רצף טריטוריאלי שהפלשתינים יקראו לו בית; דרש מישראל לטפל בהתנחלויות; מובארק: על ישראל למלא באופן סימולטני התחייבויותיה למפת הדרכים; אישרר מחוייבותו להילחם בטרור
Nfc
זאת באמצעות העמדת ערבויות לבנקים המסחריים עבור ההלוואות שנוטלים בעלי העסקים
ענבל אביב
אמר: "אין לאפשר חזרה למצב שהיה לפני פרוץ האינתיפאדה, שבו נגנבו מישראל עשרות אלפי מכוניות בשנה, דבר שאילץ את חברות הביטוח לייקר את תעריפי הביטוח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il