X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות בקשתה של ח"כ יולי תמיר להפסיק לחלק את ספר הדת במהלך טקס השבעה בצה"ל, נתכנסו חברי ועדת חינוך שהתנגדו והציעו פשרה: גם וגם, לפי בחירת החייל
▪  ▪  ▪

ועדת החינוך של הכנסת מציעה להעניק לחייל צה"ל, בעת ההשבעה, גם ספר תנ"ך [או קוראן, או הברית החדשה או מדליה], וגם את מגילת העצמאות. רעיון זה הועלה בדיון שקיימה ועדת החינוך של הכנסת (יום ג', 3.5.03).
ההשבעה כיום מתבססת על תקנה קדומה שהיתה נהוגה בצה"ל, לפי פקודת מטכ"ל משנת 1948, שבה נאמר: "שבועת אמונים לצה"ל וחלוקת נשק לטירונים". השבועה נעשית בשני שלבים: בתחילה בבקו"ם עם חתימה על טופס 500 – "שבועה לצה"ל", ובשלב השני עם קבלת הנשק האישי.
החייל נשבע במהלך הטכס לשמור אמונים למדינת ישראל. חיילים דתיים, אגב, אומרים במקום "אני נשבע" – "אני מצהיר". במקביל להשבעה בצה"ל, מתקיימות השבעות נוספות במגזר הציבורי: נשיא המדינה, חברי כנסת, ראש הממשלה, שרי הממשלה, שופטים, מבקר המדינה, דיינים וחברי מועצות דתיות.
נציגי הרבנות הצבאית שהיו נוכחים בוועדה, טענו כי אין מקום להפסיק את הענקת ספר הדת לכל חייל שנשבע אמונים למדינת ישראל. הם אמרו כי לכל אדם ניתנת האפשרות לבחור ספר בהתאם לאמונתו. מתברר כי בשנה האחרונה ניתנו 60,000 ספרי תנ"ך ו-1000 ספרי הברית החדשה.
יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אילן שלגי, קורא לשנות את טקסי ההשבעה בצה"ל, ולתמוך בהצעה שלפיה כל חייל או חיילת יקבלו בטקס ההשבעה לצה"ל את מגילת העצמאות. לדבריו, רצוי לתת לכל חייל את הספר אותו יבחר - בין אם זה התנ"ך, ובין אם זו הברית החדשה או הקוראן. זאת, על-פי בקשתו, אמונתו ובחירתו האישית.
בסיום הישיבה הוא ביקש לפנות לשר הביטחון, שאול מופז, בין היתר כדי לדרוש את הפסקת הקראת פרק א' בספר יהושוע בפני החיילים והיא:
"מהמידבר ועד הלבנון הזה הנהר הגדול נהר פרת כל ארץ החיטים ועד הים הגדול הזה מבוא השמש יהיה גבולכם". הפרק האמור קורא לכיבוש הארץ מהים ועד נהר הפרת, ולבחור פרק חלופי התואם את נאומו של הרב הצבאי, ובמקומו להוסיף נאום ערכי של המפקד או קצין החינוך. הכוונה היא להחליף את האמירה המיליטנטית מלחמתית ולהפכה לשאיפה של שלום.
בוועדה הוחלט כאמור, כי יש להעניק לכל החיילים את מגילת העצמאות, ובנוסף למגילה יש להעניק לחייל על-פי בחירתו וללא קשר להגדרת הרבנות את דתו, את התנ"ך, הקוראן, הברית החדשה או מדליה (הניתנת לחיילים הדרוזים).
שינוי נוסף שיכנס הינו ההקדשה שיש על גבי ספר התנ"ך, שכיום הינה הקדשתו של הרב הצבאי. בעתיד זו תוחלף בהקדשה בשמו של הרמטכ"ל או קצין החינוך הראשי.

תאריך:  03/06/2003   |   עודכן:  03/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
עם השופטים החדשים נמנים: יוסף אלרון שמונה לשופט בבית המשפט המחוזי חיפה; חגית מאק-קלמנוביץ - מונתה לשופטת בבית משפט השלום במחוז ירושלים
גלית יצחק
הערוץ וצוות האתר Eonline.co.il ילוו ויסקרו את הרגעים המרגשים ביותר של הטקס מאחורי הקלעים; הטקס ישודר ביום חמישי, ערב חג השבועות
אלונה קורן
אלי ישי: אין ליישם את התוכנית עד שתסתיים החקירה בנושא; ריבלין: עדיין אין מקום לבטל ההצבעות על חוק התוכנית הכלכלית
גלית יצחק
ההחלטה אושרה מבלי להכליל בתמ"א את חוות הדגים; מארגני חוות הדגים אמרו כי חיסול חוות הדגים פוגע בפרנסתם של מאות תושבי אילת; השרה נאות מברכת על החלטת המועצה
רנית נחום-הלוי
השב"כ דחה גם את הצעת שר הדתות להיות מלווה שיערוב לחזרתו לתא המעצר בתום חתונתו; השב"כ מסכים רק לערוך את החתונה בכתלי הכלא בנוכחות 20 אנשים בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il