X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התעריף של דחלאן: 6000 דולר תמורת רובה + 6000 דולר מענק הצטרפות; ההצעה הועברה לחמאס ולגדודי חללי אל-אקצא; התוכנית תמומן על-ידי ארה"ב ובריטניה; דחלאן נמנע מאישור, אך אמר: התקשורת הישראלית מנסה להקדים את המאוחר
▪  ▪  ▪

ארגון החמאס הודיע שוב, כי הוא ימשיך בפיגועי ההתאבדות ולא יסכים להפסקת אש. עבד אל-ראנטיסי, מראשי החמאס ברצועת עזה, אמר בראיון לרשת אל-ג'זירה, כי התנגדות החמאס תימשך, וכי לא ינוהל מו"מ עם אבו מאזן, אלא לאחר שיחזור בו מהצהרותיו שוחרות השלום בעזה.
בתגובה להודעת החמאס, ולהתרעות הרבות שגברו בימים האחרונים - למרות פיסגת עקבה, הודיע שר הביטחון, שאול מופז, על סגר כללי המוטל החל מהלילה על יהודה ושומרון. עובדים פלשתינים יורשו לצאת מרצועת עזה לעבודה בישראל.
ואילו מוחמד דחלאן החל להזהיר את החמאס מפני ההשלכות הצפויות. לחמאס אין ברירה, אמר, אלא לחדש את השיחות, שאם לא כן - פירוש הדבר שהם רוצים עימות. דחלאן הוסיף, כי "הרשות אינה רוצה בעימות; אנחנו רוצים להשליט חוק וסדר".
אבו מאזן כינס בשבת את הממשלה הפלשתינית, ובהצעת-החלטה שאושרה הזמין את כל הפלגים הפלשתינים לקיים מו"מ - "לטובת העם הפלשתיני", כדבריו. אבו מאזן הבטיח להגן על זכויות הפלשתינים, כולל זכות השיבה.
שר התרבות הפלשתיני, זיאד אבו-עמרו, אמר במסיבת עיתונאים שערך בשבת, כי המו"מ יחודש בימים הקרובים. לדבריו, נציגי הפלגים הפלשתיניים ייפגשו כדי לברר את אי ההבנות שעלו בעקבות הצהרת עקבה מצד אבו מאזן. עמרו ציין, כי אבו מאזן לא זנח את המטרות הבסיסיות של הפלשתינים, וכי בכוונתו להעלות את סוגיית ירושלים וזכות השיבה בשלב המו"מ על הסדר קבע. עמרו הדגיש, כי נוסח הצהרתו של אבו מאזן בעקבה, אושר קודם לכן על-ידי יאסר ערפאת וכן על-ידי מוסדות אש"ף.
מאמץ לחדש המו"מ
נציגי ארגוני הטרור נפגשו בשבת בעזה, כדי לתאם עמדות מול ממשלתו של אבו מאזן. במפגש השתתפו גם נציגי החמאס - שהודיעו יום קודם על הפסקת המו"מ להפסקת אש.
פגישה ראשונה התקיימה בצהריים. פגישה נוספת התקיימה בערב (שבת). בפגישה השתתפו נציגי כל ארגוני הטרור, בהם: הג'יהאד האיסלמי, גדודי חללי אל-אקצא והחזית העממית.
במו"מ משתתף מוחמד דחלאן באופן פעיל. דחלאן אף הביע נכונות להיפגש עם מנהיג החמאס, אחמד יאסין, כדי למנוע מלחמת אזרחים בשחי הרשות הפלשתינית. אחת הדרישות שמעלה עתה החמאס - כתנאי להסכמתו להפסקת אש - היא לקבל ייצוג בממשלתו של אבו מאזן.
בתום השיחות עם נציגי הפלגים, לא הושג הסכם להפסקת אש. אנשי החמאס אף אמרו, כי לא בשיחות בשבת לא דנו הצדדים בהפסקת אש. עם זאת, הסכימו נציגי הפלגים להמשיך בהידברות.
התעריף של דחלאן
מוחמד דחלאן - השר לענייני ביטחון ברשות הפלשתינית, מציע 6000 דולר לרובה ועוד 6000 דולר מענק הצטרפות, לאנשי החמאס ולגדודי חללי אל-אקצא, בתנאי שיניחו את נשקם, ימסרו אותו למנגנון בראשו הוא עומד, וייצטרפו כחיילים/שוטרים למנגנוני הסיכול.
הממשל האמריקני נמנע מאישור ידיעה זו. ואולם, אנשי הממשל הפנו את השואלים להודעתם מיום האתמול, לפיה הם שוקלים להעביר סיוע כספי ישיר לממשלתו החדשה של אבו מאזן. עד עתה הוזרם סיוע ישיר לצרכים הומניטריים, וגם זאת לידי מפעילי תוכניות הסיוע - ולא לממשלה הפלשתינית.
הצעה זו שהעלה עתה מוחמד דחלאן, הינה חלק מהתוכנית הגדולה שיזם מוחמד דחלאן, כדי לפרוק את ארגוני הטרור מנשקם הבלתי חוקי. ביסוד התוכנית גלומה ההנחה, לפיה בני משפחות המחזיקים נשק, יעדיפו - בשל המצוקה הכלכלית - למוכרו ולקבל סכומים אלה, שהם גבוהים הרבה יותר מהמחיר שניתן לקבל בשוק השחור.
תוכניתו של דחלאן זוכה לגיבוי אמריקני ובריטי. על-פי דיווחים של הפלשתינים, מוחמד דחלאן קיבל מיליוני דולרים כדי להתחיל במימוש תוכנית זו.
האמריקנים והבריטים נוטלים עתה חלק פעיל גם בבניית המשטרה הפלשתינית, במסגרת מפת הדרכים. ראש הממשלה הפלשתיני, אבו מאזן, ומוחמד דחלאן, כבר סיכמו על קבלת כספים ותוכנית הצטיידות נרחבת להקמת משטרה פלשתינית חזקה. המדובר, בשלב זה, בניידות משוריינות לפיזור הפגנות, כמה נגמש"ים, וכן ציוד אישי לשוטרים: רובים, קסדות ואלות.
שרון מכנס את הקבינט
ראש הממשלה אריאל שרון, מכנס מחר (יום א') אתה קבינט המדיני-ביטחוני, כדי לדווח לקבינט על הפגישות בפיסגת עקבה, וכן לדון בפינוי מאחזים. ישיבת הממשלה הקבועה ליום א', נדחתה ליום ד'.
הידיעה המלאה:
www.nfc.co.il/bringHtmlDoc.asp?DocId=24920&SubjectId=1

תאריך:  07/06/2003   |   עודכן:  08/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
מע"צ: "אנחנו רק גוף ביצועי להחלטות וועדת השמות הממשלתית"
עמוס באר
הפתרון: פיטורי 26,000 עובדים, נשמע מוכר?
ענבל אביב
נשיא ארגנטינה החדש, נסטור קירשנר, אישר לפרסם את המסמכים בעקבות לחץ של נציגי המרכז היהודי בבואנוס איירס
ענבל אביב
זהו חלק ממבצע רחב היקף של ה-FBI אשר מטרתו ללכוד פדופילים וצרכני פורנוגרפיית ילדים אשר נטפלים לבני נוער באינטרנט
אלונה קורן
הורדת הריבית נדרשה בגלל ההאטה החריפה בכלכלת גוש היורו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il