X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתהדק הקשר בין משרדי התחבורה ובטחון הפנים - האחראי על המשטרה
▪  ▪  ▪

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל.) יצחק אשל, עזב ערב החג במפתיע את תפקידו. ביום שלישי שעבר עוד ניהל אשל ישיבת עבודה ארוכה בה עסק בתיכנון עתידי, אך למחרת
נטש את הרשות הנתונה עתה בלא מנהל.
חוזה העבודה של אשל עומד להסתיים בקיץ הקרוב, ושר התחבורה הודיע, כי לא יחדש את החוזה עימו. במכתב אשר ביקש אשל להפיץ בכלי התקשורת, מסר כי כי עזב על רקע דאגתו לרציפות המאבק בתאונות הדרכים. המכתב זכה לתפוצה מוגבלת, על רקע עזיבה מקבילה של הגורמים המופקדים על קשרי החוץ של המנכ"ל.
אשל מונה על-ידי שר התחבורה הקודם, ד"ר אפרים סנה, אשר הגדיר בפני את משרתו כ"מינוי הפוליטי היחיד שנעשה במשרד התחבורה". כך סימן למעשה ד"ר סנה את אשל, כמי שלא היה ספק שיוחלף עם חילופי השרים.
אלא שעתה, לקראת חופשת הקיץ ויציאת מיליוני ילדים לדרכים, מתחזק הצורך בניהול מוסמך של מערכת ההסברה הלאומית. צפוי לפיכך כי ימונה מנהל זמני, ובין היתר הוזכר שמו של עתניאל שנלר, לשעבר ראש המינהל לבטיחות. שנלר התמחה בניהול מגעים עסקיים עם אנשי יש"ע.
מינויו של צחי הנגבי לשר לבטחון פנים, מהדק את הקשר בין משרדי התחבורה למשטרה. גם המנכ"ל היוצא של המשרד לבטחון פנים הוזכר כמועמד אפשרי לכהונת מנכ"ל הרשות הלאומית, וכן הוזכר ניצב יעקב רז, מפקד מתנ"א. לגבי רז התעוררו בעיות על רקע נושא תשלומי הפנסיה - במקרה של פרישה מוקדמת מהמשטרה.
למנכ"ל המשרד לבטחון פנים מונה באחרונה שמואל הרשקוביץ', אשר הקים לפני כ-5 שנים את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. טרם מונה הרשקוביץ את תפקידו, וכן לאחר שעזב את תפקידו הקודם, נוצר מצב דומה בו הרשות הלאומית נותרה בלא מנהל.
בישיבה קודמת שנערכה במשרד התחבורה הוחלט על העברת תקציבים מהרשות למשטרת התנועה הארצית, הממומנת במקביל על-ידי עמותת אור ירוק, בניהולו של איש העסקים אבינועם נאור. בין העמותה לבין המדינה מתקיימת מערכת יחסים מסועפת, ושר התחבורה מסר באחרונה, כי הוא מעריך מאוד את פעילות העמותה.
ישיבת העבודה האחרונה בה השתתף אשל, נערכה עם סיום קורס מנהלי בטיחות בדרכים, והתמקדה בנושא הבטיחות בתחומי השלטון המוניציפאלי. התכניות המוניציפאליות ניקטעו לפתע, ואין כעת גורם מוסמך המסוגל לחתום על מסמכי העבודה הנדרשים.
תכניות אחרות בהן עסק אשל קשורות בבטיחות התנועה של משאיות כבדות אשר המודעות למוערבותן בתאונות גברה באחרונה, והודגשה בתכנית הטלויזיה של העיתונאי חיים הכט. סידרת תכניות הטלזויה שלו - "רשיון להרוג" עשתה את אשל לחוכא ואיטלולא במשק התחבורה, שכן הרשות מימנה כספית שידורים אשר ביקרו אותה בפומבי.
תכניות הטלויזיה חשפו מספר ליקויים מערכתיים, ובהם כשלי מע"צ, משטרת התנועה ומשרד התחבורה - לו כפופים מע"צ והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. ראש הממשלה אריאל שרון, מסר לפני מספר חודשים, כי ישקול הכפפת הרשות לתחומי משרדו.
באחרונה נערכו בדיקות בקשר לאי סדרים כספיים ברשות.

תאריך:  09/06/2003   |   עודכן:  09/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
זאת אם ארה"ב לא תיסוג מעמדותיה ה"עויינות"
הדר פרבר
טענו כי אוסאמה בן-לאדן דחה את ההצעה לשתף פעולה עם סדאם חוסיין כדי לא להיות מחוייב לזה האחרון
רנית נחום-הלוי
לדברי השחקנית שגב שחף ההטרדות בוצעו ע"י שחקן בשם מיכה הם התחילו לפני 3 שנים הופסקו וחודשו השנה; לדבריה, בהבימה לא ניסו לסייע לה ואף "טייחו" את הפרשה למרות שהשחקן איים עליה בחייה
רנית נחום-הלוי
הפרשה התגלתה על-ידי שני סוכנים סמויים, ערבי ויהודי; נפתחו נגדם כ-200 תיקי חקירה לפיהם ביצעו עשרות עיסקאות בנשק; היום יובאו להארכת מעצרם
הדר פרבר
הקים קבוצה עם איש עסקים אמריקני על-מנת לרכוש כ-20% מהערוץ; מדובר בכניסה לפי שווי של 50 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il