X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אולמרט: ההסכם יעודד את החדירה התעשייתית מסחרית של ישראל לאירופה; עם החתימה תעביר ישראל לאיחוד האירופי בשלב זה כ-50 מיליון אירו כתשלום ראשון להשתתפותה בתוכנית המסגרת השישית
▪  ▪  ▪

טקס החתימה על שילובה של ישראל בתוכנית המסגרת השישית למו"פ של האיחוד האירופי יתקיים מחר (יום ג', 10.6.03) בבריסל.
מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט אמר, כי "להסכם יש חשיבות רבה בעידוד החדירה התעשייתית מסחרית של ישראל לאירופה, והוא מהווה הוכחה לתשתית המו"פ המתהדקת ומתרחבת מתוכנית לתוכנית".
ממשרד התמ"ת נמסר, כי בהמשך להצלחה של ישראל בתוכנית המסגרת החמישית למו"פ, החליטה מועצת השרים של האיחוד האירופי ב-13 במאי השנה על אישור ההסכם ללא דיון והערות.
תקציב תוכנית המסגרת השישית למו"פ של האיחוד האירופי, שמתחילה בשנת 2003 ומסתיימת בשנת 2006, מסתכם ב-16.3 מיליארד אירו.
התוכנית מנוהלת בארץ על-ידי ISERD, המופעלת במסגרת לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת. יו"ר צוות ההיגוי הוא אלי אופר המדען הראשי, וסגניו הם פרופ' פאול זינגר והמדען הראשי במשרד המדע שטרם מונה. המדענית הראשית הקודמת, פרופ' חגית מסר-ירון, ניהלה את צוות המו"מ מול הקהילה האירופית.
עם החתימה תעביר ישראל לאיחוד האירופי בשלב זה כ-50 מיליון אירו כתשלום ראשון להשתתפותה בתוכנית המסגרת השישית. בכל אחת משלוש השנים הבאות יועבר סכום דומה - ובסך הכל כ-200 מיליון אירו. המימון מתחלק בין משרד התמ"ת - 45%, ות"ת (הוועדה לתקצוב ולתכנון של המועצה להשכלה גבוהה) - 45% ומשרד המדע - 10%.
מהנהלת ISERD נמסר, כי אנשי מו"פ ישראלים מהתעשיה ומהאקדמיה הגישו 600 רעיונות לפרויקטים ב"קול הקורא" הראשון של תוכנית המסגרת השישית. עתה מחכים לתוצאות ההגשות, שהחלו כבר להתפרסם ויפורסמו עד אוקטובר הקרוב. מרסל שטאון מנכ"ל ISERD מדגיש, כי ההיענות הגדולה מצד גופי מחקר ותעשיה ישראלים מלמדת על החשיבות הרבה שהם מייחסים לתוכנית.
על ההסכם חותמים מטעם האיחוד האירופי צוחצופוליס (Tsochatzopolous) השר לפיתוח, מדע, תעשיה ושוק פנימי; ומטעם ישראל מר מודי זנדברג, שר המדע והטכנולוגיה.
האירופים מעריכים את התרומה החשובה שיש לישראל בתוכנית החדשה: שמירה על היצירתיות והחדשנות במסגרת פרויקטי מחקר גדולים משולבים, בתחומים שבהם חיי הטכנולוגיות החדשות הם קצרים מאוד.
בביקורם בארץ הסבירו מומחים מתוכנית המסגרת השישית, כי אנשי המחקר באירופה מעוניינים לשתף פעולה עם אנשי מו"פ מעולים גם מהמדינות הנלוות לאיחוד האירופי, דוגמת ישראל. בדרך זו מתמודד האיחוד האירופי עם האתגרים הטכנולוגיים ברמה העולמית.
באירופה מעוניינים בפרויקטים גדולים מאוד, איכותיים מאוד, ולא במאות פרויקטים קטנים. עם זאת, יש התחייבות של נציבות האיחוד האירופי להקציב 15% מהתקציב הכולל לפעילות של חברות קטנות ובינוניות. ואכן, לתעשיה הישראלית יש הרבה מה להציע בתחום זה.
רקע
ISERD - המנהלת הישראלית לתוכנית המסגרת למו"פ של האיחוד האירופי מסייעת לגופים בארץ העוסקים במו"פ - תעשיה, אקדמיה, מכוני מחקר ואחרים - להתארגן בקבוצות מחקר עם שותפים אירופיים, במטרה להגיש הצעות ולקבל מענקי מחקר ובדרך זו לקדם את שילובם המדעי והעסקי באירופה.
תוכנית המסגרת השישית למו"פ של האיחוד האירופי - שמתחילה בשנת 2003 ומסתיימת בשנת 2006 - כוללת מספר תחומים: חקר הגנום, ביו טכנולוגיה, טכנולוגיות מידע, ננוטכנולוגיה, חומרים אווירונאוטיקה וחלל, איכות ובטיחות, מזון, אנרגיה, תחבורה, סביבה, מדעי החברה, עסקים קטנים ובינוניים, ניידות חוקרים, חדשנות ותשתיות מחקר.

תאריך:  09/06/2003   |   עודכן:  09/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
התחומים: הגברת יצוא, הגדרת השקעות בתעשיה, הקטנת מספר הבלתי מועסקים במשק ושיפור השירות
ענבל אביב
קודם שיחליט האם להורות על חקירה פלילית; כך כתב היועץ המשפטי לממשלה בדוח הבדיקה בנושא שהגיש ליו"ר הכנסת; ח"כ יעקב ליצמן עתר לבג"צ בדרישה לפסול את כל החוקים שאושרו בכנסת באותו יום
הדר פרבר
ראשונה בטבלה מזה חודשיים; השקיעה במערכות תומכות אינטרנט ובשיפור ביצועים למשתמש הקצה
אלונה קורן
מחזורי המסחר בשוק איגרות החוב במאי היו גבוהים בכ-33% מהמחזור הממוצע מתחילת השנה
מירב לוי
ראש הממשלה הפלשתיני כינס מסיבת עיתונאים בעקבות התגובות הקשות של החמאס והפתח על הדברים שנשא בפיסגת עקבה; המצרים שולחת את מפקד המודיעין המצרי עומאר סולימאן; קראה לארגוני האופוזיציה לשמור על איפוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il