X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פתרון למשבר: מינהור קטע 18 של כביש 6;
ליברמן: "לירוקים מניעים פוליטיים"
▪  ▪  ▪

חברי השדולה לאיכות הסביבה בכנסת, בראשות ח"כ הרב מיכאל מלכיאור (העבודה-מימ"ד) וח"כ עמרי שרון (ליכוד) ובהשתתפות נציב הדורות הבאים בכנסת, השופט בדימוס שלמה שוהם, קיימו היום (יום ד', 11.6.03) דיון דחוף בנושא המשך סלילת קטע 18 של כביש חוצה ישראל באזור רמות מנשה.
הדיון נערך בעקבות הצורך הדחוף להציל את אזור רמת מנשה מההרס הצפוי, כתוצאה מסלילת קטע 18 של כביש חוצה ישראל. חברי הכנסת מבקשים להציל את רמות מנשה באמצעות בחינת החלופה של מינהור בקטע זה.
חברי הכנסת נידרשו לנושא ביוזמת ועד הפעולה להצלת רמות מנשה, ארגון הגג חיים וסביבה, וכן קק"ל, "מגמה ירוקה", החברה להגנת הטבע ואדם טבע ודין ובנוכחות תשעה מחברי השדולה חברי הכנסת רוני בר-און, יצחק הרצוג, רומן ברונפמן, הרב משה גפני, ענבל גבריאלי, גילה גמליאל וקולט אביטל.
יו"ר השדולה, ח"כ הרב מלכיאור, אמר כי מעולם לא התקיים דיון מסודר בחלופות לכביש חוצה ישראל בקטע 18. לדבריו, חלופת המינהור, שלא נדונה לעומק, עשויה למנוע את ההרס העלול להיגרם באחד מהאזורים הטבעיים מהיפים בארץ ולחסוך בעלויות כספיות.
"יש הכרח מיידי לעכב את המשך סלילתו של קטע 18 של כביש חוצה ישראל עד לבחינה מעמיקה של חלופת המינהור של תוואי הכביש. אין מקום לקבל עוד את השימוש הבזבזני שעושה מדינת ישראל במשאבי הקרקע המוגבלים מאוד שלה ויש לגבש מדיניות כוללת ואחראית".
ד"ר צלי פולישוק, מומחה למינהור, אמר כי המנהרה בקטע 18 תהיה באורך של 7 ק"מ בעלות של כ-370 מיליון שקלים, דבר שיביא לחסכון כלכלי ניכר בהשוואה לחלופת הכביש והמחלפים שבו.
השופט בדימוס שלמה שוהם, נציב הדורות הבאים בכנסת, אמר כי יש לכלול בשיקולים הכלכליים את העלויות החיצוניות לטווח הארוך של זיהום האוויר, פגיעה במגוון המינים, הרס השטחים הפתוחים וזיהום מי התהום. שוהם קרא לארגוני הסביבה להגיש לשדולה הערכה כספית של העלויות החיצוניות הנובעות מסלילת כביש בקטע 18.
יורם אסידון, נציג ועד הפעולה להצלת רמות מנשה אמר, כי מדינת ישראל חייבת להשתמש במרחב התת-קרקעי כדי להפסיק את חיסול השטחים הפתוחים שעדיין נותרו בארץ.
ד"ר אורי שיינס, אקולוג ומרצה באוניברסיטת חיפה טען, כי ישראל נמצאת במקום השישי בעולם מתוך 25 אזורים המיועדים לשימור אקולוגי. ד"ר שיינס הדגיש כי את ייחודיותו של רמות מנשה כשטח רצוף באזור הים-תיכוני ההולך ונכחד ולפיכך עומד להיות מוכרז כפארק ביוספרי עולמי.
בסיכום הדיון הוחלט, כי השדולה תפנה באופן מיידי לשרים הנוגעים בדבר על-מנת לעכב את המשך סלילת קטע 18 ולעצור את הדיון של הצוות המלווה של כביש חוצה ישראל שאמור להתקיים ביום שני הקרוב. השדולה תבקש לבחון באופן מעמיק את נושא חלופת המינהור באזור זה.
עת הצגתי את הנושא בפני שר התחבורה, אביגדור ליברמן, הסבתי את תשומת ליבו למספרם המועט של המשתמשים בקיטעי כביש 6 אשר כבר פתוחים לתנועת כלי רכב. ליברמן ענה כי יש צורך בגישור הואדיות ערה ומילק, ופסל את ההצעה למנהר את קטע 18, באומרו כי לירוקים התנגדות שבבסיסה מניעים פוליטיים.
כדי להוכיח לשר את טעותו, הצגתי בפניו את התמיכה הירוקה הגורפת בפעילות משרד התחבורה לעידוד התחבורה המסילתית. השקעות המדינה ברכבת ישראל, מאחדת את עם ישראל.

תאריך:  11/06/2003   |   עודכן:  07/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
לתושבי המאחז גבעת יצהר לא ייערך שימוע וההחלטה בעניין המאחז תינתן בקרוב
אילת אטיאס
מדינת ישראל מעניקה קיצבת נכות לנכי רדיפות על-ידי הנאצים; במידה ויצאו את הארץ, מופסקת להם הקיצבה; הצעה החוק עברה בקריאה טרומית ונועדה לשמור על זכויותיהם כשהם מתגוררים בחו"ל
רנית נחום-הלוי, נועם שרביט
המועצה קוראת למתנחלים, ראשי ישובים ומועצות לא להתראיין ולשתף פעולה עם מערכת העיתון; ממחלקת הדוברת של המועצה נמסר:העיתון משחיר את פני המתנחלים ומציגם כציבור אלים ורצחני
גלית יצחק
זאת בעקבות הזיהום במי השתיה והיעדר בכלור במערכת המים; תושבי מגדל מתבקשים שלא להשתמש במי השתיה בעקבות תקלה שגרמה לחדירת דלק במערכת המים
אילת אטיאס
המלצתו של יו"ר ועדת החינוך להורים: לא לשלם כל סכום שאותו הם נדרשים לשלם לבית הספר עבור פעילות ילדיהם לשנה הבאה; לדבריו אין פיקוח מצד משרד החינוך ולכן פעולת בתי הספר אינה חוקית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il