X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוענת: המפעל פולט לאוויר חומרים רעילים בכמויות העולות בעשרות אלפי אחוזים על התקן המותר
▪  ▪  ▪

עמותת אדם טבע ודין הגישה (יום ד', 11.6.03) בבית המשפט השלום בבאר-שבע, קובלנה פלילית פרטית נגד מפעל תרכובות ברום בע"מ ברמת חובב ומנכ"ל המפעל אבי בן-טל.
סמנכ"ל אדם טבע ודין, עו"ד ציפי איסר-איציק, מסרה כי באמצעות הקובלנה העמותה מבקשת "לא רק להביא להפסקת המטרדים ולגרום לאחראים להם לתת את הדין על מחדליהם, אלא גם להביע את זעקת הציבור אותו היא מייצגת, מאוזלת היד המתמשכת ומהזלזול שמבטאת התנהלות המפעל ביחס לנזקים הבריאותיים שהוא גורם ולפגיעה המתמשכת באיכות חייו של הציבור הנחשף להם".
הקובלנה מתמקדת בתקופה שבין 1998 ל-2002, ומתבססת הן על דיווחי המפעל למועצה המקומית רמת חובב ולמשרד לאיכות הסביבה והן על תוצאות דגימות פתע שביצעו נציגי המשרד לאיכות הסביבה בארובות המפעל.
הקובלנה נסמכת, בין היתר, על חוות דעתה של ד"ר גאולה שרף, מומחית למדעי הסביבה, אשר מפרטת את השפעותיהם השליליות על גוף האדם, של החומרים הרעילים הנפלטים מהמפעל בכמויות העולות במאות ואלפי אחוזים על התקן המותר.
על-פי חוות הדעת של ד"ר שרף, בשנים 1998-2002, נמדדו למשל חריגות בפליטת מתילן כלוריד, שהגיעו עד ל-8577% מהתקן המותר, חריגות בפליטת אמוניה, שחשיפה לריכוזים גבוהים שלו עלולה לגרום לכוויות בעור, בעיניים, בגרון ובריאות, ובמקרים קיצוניים אף לעיוורון ומוות, שהגיעו עד ל-14175% מהתקן המותר.
כן נרשמו חריגות בפליטת אצטוניטריל, מתיל כרומיד, טולואן, תרכובות אורגניות נדיפות VOC, תחמוצות חנקן וגופרית דו-חמצנית, חומרים שחלקם מוגדרים כ"רעל" על-פי חוק החומרים המסוכנים.
עוד נטען בקובלנה, כי פרט לפליטת המזהמים באחוזים גבוהים לאין שיעור מהתקן המותר, הפר המפעל בתקופה הנדונה הוראות נוספות בתנאי רישיון העסק שלו הנוגעות לניטור המזהמים, הגשת תוכניות עבודה וכיוצא באלה. לטענת עו"ד איסר-איציק: "מחדלים אלה לא זו בלבד שיש בהם כדי לתרום לזיהום האוויר במישרין ובעקיפין, אלא שהם אף מצביעים על יחסו המזלזל של המפעל כלפי החובות החוקיות המוטלות עליו בכל הנוגע לזיהום האוויר ולאיכות הסביבה בכלל".
עו"ד איסר-איציק ציינה כי למרות התראות ואזהרות שהועברו לתרכובות ברום ע"י אדם טבע ודין והמשרד לאיכות הסביבה, לא נקטו המפעל ומנהליו באמצעים הנדרשים להפסקת זיהום האוויר ולמניעתו. על כן, דורשת אדם טבע ודין, כי המפעל ומנהלו ישאו באחריות פלילית בגין מחדליהם, שגרמו נזקים קשים לאזורים הסובבים את המפעל ולאנשים החיים והעובדים בהם.

תאריך:  12/06/2003   |   עודכן:  14/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
שיא הקמפיין: הטסת עשרות לקוחות החברה למסיבת הקיץ של MTV בריברייה הצרפתית
הדר פרבר
נחשדו כי ייצאו מטחנות תעשייתיות אשר מאפשרות ייצור דלק מוצק עבור רקטות; ה-5 עובדים בחברה אשר הואשמה בעבר בייצוא המטחנות לצפון קוריאה
גלית יצחק
תמטק בחרה בתוכנת SOLID EDGE ופתרונות משלימים מבית EDS-PLM המשווקת בארץ ככלי לתכנון הרובוט
הדר פרבר
שר החוץ הבריטי ג' סטרו יופיע בפני החוקרים; ארה"ב עצרה 2 מבוקשים עירקים
גלית יצחק
כך נמסר מהמכון הישראלי לנפט ולאנרגיה; המימון הממשלתי לייצור חשמל מאנרגיה חלופית יוגדל ב-60 מיליון ליש"ט; עמיר מקוב: החדרת אנרגיית שמש ורוח לישראל עשויה לחסוך מיליארדי דולרים בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il