X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזכ"ל האו"ם: יש לשגר לשטחים כוח בינלאומי חמוש; הממשל האמריקני ישוחח עם גורמי ממשל במזה"ת; בעוד 10 ימים יפגשו בשנית יוזמי מפת הדרכים בעקבה-ירדן
▪  ▪  ▪

מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, שיבח את ראש הממשלה, אריאל שרון, על יישום התחייבויותיו בפיסגת עקבה בפינויו את המאחזים הבלתי חוקיים. לגישת פאוול, שני הצדדים - ממשלת ישראל והממשלה הפלשתינית, הודיעו לו כי הם מעוניינים להמשיך במסלול של מפת הדרכים.
לעניין אבו מאזן, ציין פאוול, כי ארה"ב מודעת לקשיי הרשות בהתמודדות עם הטרור, אך הוסיף כי ארה"ב מצפה שישתמש בכלים העומדים לרשותו למיגור הטרור. כך דווח בסוכנות הידיעות.
מוושינגטון נמסר, כי מזכיר המדינה, פאוול, שוחח עם שר החוץ סילבן שלום ועמיתיו מהמדינות, ירדן, סעודיה ומצרים, על החייאת התהליך המדיני. פאוול ציין, כי בשיחה עימם פנה אליהם שינהגו בתקיפות נגד ארגוני הטרור הפלשתינים, בהם החמאס והג'יהאד האיסלמי.
בכירי הממשל עומדים לקיים שיחות טלפון עם ראשי המדינות במזרח התיכון, כחלק ממאמציהם להביא לרגיעה אזורית ולהתקדם לקראת יישום מפת הדרכים. יוזמי מפת הדרכים יפגשו בעוד עשרה ימים (22.6.03) בעקבה-ירדן, כדי לדון בדרכי השיקום לתוכנית השלום. בפגישה ישתתפו מזכיר המדינה האמריקני, מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, שר החוץ של רוסיה, איגור איבנוב, ונציגים של האיחוד האירופי.
אנאן: יש לשגר לשטחים כוח בינלאומי חמוש
מזכ"ל, האו"ם, ענאן, אמר כי הוא תומך בשיגור כוח שלום בינלאומי חמוש לשטחים, אשר יחצוץ בין הישראלים לפלשתינים. החלטה זו, כך על-פי ענאן, התקבלה עקב ההוכחות לפיהן שני הצדדים לא מסוגלים להגיע להסדר בכוחות עצמם. הדברים נאמרו בראיון משותף לעיתון "הארץ" ולחדשות ערוץ 2.
אנאן הוסיף, כי הוא מבין את הצורך של ישראל להגן על אזרחיה, אך קרא להפסיק את מעגל הדמים, מדיניות הסיכול, ההתנקשויות והחיסולים הממוקדים. במקביל הוא הציע לישראל לנקוט בהקלות נוספות לאוכלוסיה הפלשתינית בשטחים, ולהמשיך בהליך המדיני שהחל עם פתיחת פיסגת עקבה.
מזכיר הליגה הערבית, עמאר מוסא, קרא היום להציב במהירות משקיפים אמריקנים בשטחים ולהפסיק את האלימות בין ישראל לפלשתינים. בדברים שנשא בקהיר, הוא קרא לישראל ולפלשתינים להפסיק את שפיכות הדמים ולהשיב את השקט.
ארה"ב: החמאס מהווה מכשול לתהליך השלום
ארה"ב אמרה אמש (יום ה'), כי ארגון החמאס מהווה המכשול העיקרי בקידום תהליך השלום ואשם בשפיכות הדמים במזרח התיכון. "הנושא הוא אינו ישראל או הרשות הפלשתינית, אלא טרוריסטים שהורגים כדי לעצור את התהליך המדיני", נאמר.
היועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס, קוראת לישראל ולפלשתינים לקיים את ההבטחות שהושגו בפיסגת עקבה. רייס הדגישה, כי הנשיא מחויב למפת הדרכים, ועל-כן הממשל מצפה מהצדדים לעמוד בהתחייבויותיהם. כמו-כן, קראה רייס לראש הממשלה הפלשתיני, אבו מאזן, לפעול להפסקת האינתיפאדה החמושה ולהפסקת הטרור. לראש המשלה, אריאל שרון, פנתה רייס בדרישה לסיים את תהליך פינוי המאחזים הלא חוקיים, כפי שהבטיח.

תאריך:  13/06/2003   |   עודכן:  13/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
מסוקי צה"ל הרגו שני מחבלים ופצעו כ-15 איש; ממד"א דווח על 6 נפגעי חרדה מנפילת הקסאם בשדרות; בנווה נוף - ישראלית אחת פצועה באורח אנוש והשניה קשה; הזרוע הצבאית של הפת"ח קיבלה אחריות; צה"ל הרס בית המחבל שביצע הפיגוע בי-ם
יואב יצחק
ההחלטה התקבלה על-דעת מרבית שרי הממשלה והקבינט המדיני-ביטחוני; כוננות מוגברת מפני פיגועים; הממשל האמריקני עושה שוב תפנית - הפעם לצד ישראל
אלונה קורן
יצוא ההיי-טק ירד מתחילת השנה בשיעור שנתי של כ-16.6%
אלונה קורן
טבע היא חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם; בעת נאומו של בוש זינקה מניית טבע בוול סטריט ב-6.2%
נועם שרביט
הגיש את תגובתו לבית המשפט העליון במסגרת בקשת רשות הערעור שהגישו בנק לאומי ודיסקונט וחברות כרטיסי האשראי, על אישור תביעתו כייצוגית, בחודש ינואר השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il