X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ספר חדש שיצא לאור במסגרת שבוע הספר מספר את סיפורו של מפקד יחידת המסתערבים שנפל בעת לחימה על בית בג'נין; משה גבעתי מביא את סיפורו בספר "אביר 21"
▪  ▪  ▪

בימים אלה ראה אור הספר אביר 21, ספרו השביעי של אל"ם (מיל.) משה גבעתי. בהקדמה לספר כתב הרמטכ"ל, רב-אלוף משה יעלון: "אביר 21 הוא סיפורו של רב-פקד אלי אברם וסיפורה של יחידת המסתערבים של משמר הגבול ביהודה ושומרון, אשר עליה פיקד עד נפילתו.
אביר 21 הוא סיפורה של המלחמה בטרור ביהודה ושומרון בתקופה שלאחר מלחמת המפרץ [...] הספר הוא סיפורו של מפקד ואדם אשר בכוח מנהיגותו, אישיותו המרשימה וערכיו בנה יחידה והוביל אותה להישגים מבצעיים מרשימים; מפקד ואדם אשר זכיתי להיות מפקדו." אביר 21 היה שם הקוד של רב-פקד אלי אברם ברשת הקשר של אוגדת יהודה ושומרון.
בתחילת 1990 הוחלט בפיקוד המרכז להקים יחידת מסתערבים, שלוחמיה יבואו מתוך פלוגות משמר הגבול שפעלו ביהודה ובשומרון. משימת הקמת היחידה הוטלה על רפ"ק אברם, מיחידה המיוחדת למלחמה בטרור של מג"ב. בתוך זמן קצר קצרה היחידה הצלחות מרשימות בלחימה במפירי הסדר ובמבוקשי הפח"ע.
באוגוסט 1992 נהרג רפ"ק אברם בעת ניסיון השתלטות על בית בג'נין, שבו הסתתרו שני מחבלים מבוקשים. בחלקו הראשון מתאר הספר את קורות חייו, את שירותו בימ"ם, את תהליך הקמת היחידה ואת אירוע נפילתו.
בחלקו השני של הספר מתוארת פעילות היחידה עד ימים אלה בלחימה במבוקשים, תוך חשיפת מבצעים מסמרי שיער, שטרם פורסמו. ב-18 במאי 2003 התקיים בתל אביב ערב להשקת הספר בהשתתפות הרמטכ"ל, משה יעלון, מפקד מג"ב, ניצב דוד צור, והאלוף (מיל.) ח"כ דני יתום, שנשאו דברים, ובהשתתפות קצינים בכירים של צה"ל, מג"ב ומ"י וותיקי הימ"ם והימ"ס. בספר, שראה אור בהוצאת 'רעות', 207 עמודים ועשרות צילומי צבע על פעילות הימ"ם והיחידה. החל מהשבוע הוא נמצא בחנויות של רשת סטימצקי.
אל"ם (מיל.) משה גבעתי, חוקר היסטוריה צבאית, בוגר המכללה לפיקוד ומטה של צה"ל. שירת בגולני בכל מסלול התפקידים - מלוחם ועד מפקד גדוד, נלחם בשורות החטיבה ממלחמת ששת הימים ועד למלחמת לבנון, ונפצע פעמיים. בין תפקידיו בצבא: מפקד גזרת החרמון, מפקד מחוז דן, ומפקד חטיבת חברון באינתיפאדה הראשונה. גבעתי משמש כיועצו של השר לביטחון הפנים להתיישבות וביטחון ביש"ע.

תאריך:  15/06/2003   |   עודכן:  15/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
תמר נהרגה ביום רביעי שעבר בפיגוע בקו 14 בירושלים; המשפחה העבירה למופז מכתב זועם; מותחת ביקורת על הממשלה: מספיק להפנות אצבע מאשימה כלפי הפלשתינים
אילת אטיאס
ועדת החוקה הציעה לתקן את המעוות ולשנות את סעיף חוק יסוד: הכנסת כך שיכלול הסמכה מפורשת בכתב בתוך סעיף החוק; הדברים נאמרו במסגרת דיונים על כינון חוקה בישראל
אילת אטיאס
הצעה שהוגשה לוועדת הכנסת לשינוי תקנון הכנסת כך שהצעה לסדר היום לא תאפשר הבעת אי אמון בממשלה בנושאים מדיניים
נועם שרביט
בפסיקה תקדימית, קבעה השופטת וירט-ליבנה: הדרישה לשירות לאומי כחלופה לשירות צבאי מעידה כי השיקול הביטחוני אינו שיקול אמיתי, אלא מסמן את החרדים והערבים
עמוס באר
מוטוגז: "15% מכלי הרכב יעברו לשימוש בגז תמורת 10,000 שקלים לערכה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il