X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
מציין: ענף מסופי המטען בהובלה האווירית מתנהל זה שנים רבות כמונופול של חברת ממ"ן; אין לציבור המשלחים הבינלאומיים ולציבור היבואנים כל חלופה
▪  ▪  ▪

נשיא איגוד לשכות מסחר, עו"ד אוריאל לין, פנה לשר התחבורה, אביגדור ליברמן בבקשה שיפעל, במסגרת מדיניות ההפרטה של המשרד, לפתיחת מסוף המטענים בלוד לתחרות חופשית. כמו-כן, מבקש לין לאפשר הקמתם והפעלתם של מסופים חיצוניים, מחוץ לשטח רשות שדות התעופה, על-ידי הסקטור העסקי.
לדבריו, תמוהה העובדה שמשרד התחבורה ששוקד היום על ביצוע הפרטה, אינו כולל כצעד ראשון, במדיניות זו של יצירת תחרות, את פתיחת המסופים ליד נתב"ג, תחום שהוא כה חשוב לעידוד התחרות ולהורדת העלויות ליבואנים וליצואנים.
לין מוסיף בפנייתו כי ענף מסופי המטען בהובלה האווירית מתנהל זה שנים רבות כמונופול של חברת ממ"ן. כתוצאה מכך, אין לציבור המשלחים הבינלאומיים ולציבור היבואנים כל חלופה אלא להיזקק לשירותיה של ממ"ן, הגובה מחירים גבוהים ביותר וללא כל תחרות "הפעלת מסופי מטען בסמוך לנמל התעופה, מתקיימת ופועלת בסחר הבינלאומי המודרני בעולם כולו".
גם בישראל, במסגרת ההובלה הימית, פועלים מספר מסופי מטען, בסמוך לנמלים הימיים. מסופים אלה מופעלים על-ידי הסקטור העסקי ומקיימים ביניהם תחרות.
לין מדגיש בנוסף, כי הזיכיון שניתן לממ"ן להפעיל באופן בלעדי ומונופוליסטי את מסוף המטענים האווירי היחיד של מדינת ישראל, הוארך כבר שלוש פעמים, בלא עריכת מכרז, ולפי חוות דעת של יועצים משפטיים, גם בניגוד לחוק רשות שדות התעופה, לחוק חובת המכרזים, ולחוק ההגבלים העסקיים.
עוד נאמר בפניית לין לשר התחבורה: "על אף החלטות ממשלה קודמות - החל משנת 1997 - על פתיחת שירותי מסוף המטענים לתחרות בתחום זה, אין היא מתקיימת. דבר המנוגד, היום יותר מתמיד, ליעדיה של המדיניות הכלכלית לעידוד התחרות, לשבירת המונופולים במשק ולהקטנת העלויות העסקיות של היבואנים והיצואנים".
לין מדגיש: גם מנהל המכס והמע"מ וגם הממונה על ההגבלים העסקיים, תומכים בפתיחת מסופי מטען בסמוך לנתב"ג בנוסף לממ"ן. הממונה כבר הביע את דעתו כי נמלי הים והאוויר פועלים תחת מונופולים והגיעה השעה לפתחם לתחרות. מנהל המכס והמע"מ נתן הסכמתו להקמת המסופים מחוץ לנתב"ג והדגיש כי פעולה זו תוביל להפחתת העלויות למשתמשים ולפישוט הליכי הסחר.

תאריך:  16/06/2003   |   עודכן:  17/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ועדת המכרזים של רשות השידור יתקיים כמתוכנן; ביה"ד קבע כי הוא נמנע מלנקוט בכל צעד אחר שיש בו כדי להביא למינוי עד להכרעה בתביעה העיקרית שהגיש
מירב לוי
ההחדרה נעשית על-ידי ג'נרל מילס ישראל; היקף שוק חטיפי הבריאות למבוגרים בישראל עומד כיום על כ-40 מיליון ש"ח; נתח השוק של החטיף החדש צפוי להגיע ל-20% בתום 3 שנות פעילות בארץ
הדר פרבר
תוכנן ל-13.6 אך יתקיים ב-20.6 בעקבות הפיגוע הקשה בירושלים
הדר פרבר
מדובר בשנים 2002 ו-2003 ל-4% ולגבי שנת 2004 ל-3.5%
מירב לוי
בנוהל הנהוג בשנים האחרונות, לא מיושמים הכללים שנקבעו בתקנון וחברי קיבוץ אשר זכו בהגרלות מפעל הפיס ובפרסים בארץ ובחו"ל לא העבירו זכיותיהם לקופת הקיבוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il