X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנוסף, מפעיל המרכז תוכנית טיפולית-הידרותרפית מיוחדת לילדים מוגבלים; הבריכה מאובזרת בציוד שהותאם לילד המוגבל הכוללת: גופי תאורה ומוסיקה תת-מימים, מתקן מיוחד להורדת מוגבלים, ועוד
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  שלווה

המרכז לילדים מוגבלים בירושלים - 'שלוה', מפעיל תוכנית ייחודית: "אני ואמי" המיועדת לאמהות ופעוטות מוגבלים אשר אובחנו עם תסמונת דאון, סיכון התפתחותי ועיכוב התפתחותי, בגילאי לידה ועד לגיל שלוש.
התוכנית מורכבת מחמישה טיפולים שונים המשלימים זה את זה ומתבצעים בשיתוף ההורה בכל הליך הטיפול: חדר תחושה "סנוזלן"; טיפול בעזרת מחשב; טיפול הידרו-תרפי קבוצתי; טיפול לפיתוח תפקוד קוגניטיבי-התפתחותי וריפוי בעיסוק.
התוכנית נוצרה מתוך הכרה בחשיבות הקשר הרגשי בין האם לפעוט בעל הצרכים המיוחדים. לדברי מרכז שלווה, כאשר נולד תינוק עם צרכים מיוחדים, משפחתו עומדת בפני אתגרים מורכבים ומכבידים. המשפחה חווה חרדות ואף נאלצת להתמודד בקושי גדול עם ריכוז הצרכים המיוחדים של התינוק.
לדברי שלוה, איכות הקשר בין ההורה לתינוק משמעותית ביותר להתפתחותו, תורמת לבריאותו הנפשית, וכן חיונית להסתגלות ההורה: קבלה, השלמה, יכולת להתארגן מחדש ולעזור לפעוט להגיע למיצוי מלוא הפוטנציאל שלו.
שלוה מפעיל תוכנית טיפולית-הידרותרפית
מיוחדת לילדים מוגבלים
מרכז שלוה הודיע בנוסף, כי הוא החל להפעיל לשימוש חיצוני את שערי הבריכה ההידרותרפית. בבריכה הוקם אבזור מיוחד המותאם לילד עם מוגבלויות שונות. המרכז איפשר את השימוש בבריכה לאחר שקיבל פניות רבות ממוסדות ומגופי רווחה.
שיטת הטיפול ההידרותרפית מבוססת על עקרונות מדעיים הידרודינמים ומטרתה לעזור לגוף האדם. בהידרותרפיה משתמשים בטכניקות מיוחדות לתרגולי גוף ולימוד שחיה תוך שימוש במכשירים מיוחדים לכך ובאמצעות שימוש בטכניקה מיוחדת ניתן להפיק הישגים בסביבה חסרת משקל במים אשר קשים יותר להשגה מחוץ למים.
הבריכה מאובזרת בציוד מיוחד שהותאם לילד המוגבל והיא כוללת: גופי תאורה ומוסיקה תת-מימים, זרמי מים מתקווננים לאורך דופן קרקעית הבריכה, מתקן מיוחד להורדת מוגבלים, מציל צמוד ומטפל הידרותרפי.
הטיפול נפתח בחימום במים באמצעות פעילויות ומשחקים שונים, נמשך בלימוד שחיה המורכב ממטרות ההידרותרפיה: חיזוק שרירי הגוף, התמודדות והתגברות על פחד במים וכישורים חברתיים ומסתיים במשחק והרפיה.
מרכז שלוה מסביר, כי לילדים בעלי שיתוק מוחין, טיפול ההידרותרפיה עשויה לשפר את היכולת הפיזיולוגית של הילד ובמקביל לתרום לשיפור המיומנות התקשורתית והחברתית שלו.
על-פי מחקרים שנערכו בנושא ההידרותרפיה, נראה כי התנועה במים נעשית קלה וחופשית יותר ומאפשרת בניית דימוי גוף תקין. מודעות זו משפרת את התנועה גם מחוץ למים ומשנה את הגישה השלילית של הילד המוגבל לתנועה. היכולת ללמוד לנוע בחופשיות במים מביאה לידי השתלבות בקבוצות פעילות שונות במים ובכך משפרת את הכישורים החברתיים.

תאריך:  16/06/2003   |   עודכן:  17/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
את ההחלטה לסגור את תיקי החקירה חשפנו כאן לפני כשבועיים; הפרקליטות קבעה: "הנסיבות האופפות את המעשים לא מצביעות בהכרח על כוונה פלילית מצידו של טופז"; דודו טופז הסכים להתנצל בפני המתלוננות: "אם מישהו חש נפגע, הנני מביע בפניו את התנצלותי"
אלונה קורן
עלייה של 400 מיליון דולר בהשקעות תושבי חוץ בישראל; ירידה דומה בהשקעות ישראלים בחו"ל
מירב לוי, גלית יצחק
את הדיון יזמה האופוזיציה; הודעת ראש הממשלה התקבלה בכנסת ברוב של 52 תומכים מול 42 מתנגדים; וילנאי: הכנסת פעם ראשונה כוחות זרים לסכסוך; שרון: מפת הדרכים אינה תוכנית, אלא מסגרת
עמוס באר
משרד התחבורה אחראי למעברי הגבול היבשתיים
מירב לוי
כך אמר נשיא המדינה בטקס השבעת שופטים בנוכחות הנשיא אהרן ברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il