X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ערפאת מסר הלילה: ברגותי ישוחרר תוך יומיים; ברגותי, באמצעות בא-כוחו, פועל באחרונה להשגת הפסקת אש; במשרד ראש הממשלה מכחישים
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין פנה במכתב יוצא דופן אל ראש הממשלה אריאל שרון, בבקשה שלא לשחרר את מרואן ברגותי מהמעצר בישראל. ברגותי מוחזק בישראל במעצר, עד תום ההליכים, בשל כתב אישום שהוגש נגדו עקב מעורבותו ברצח 27 ישראלים ופציעתם של מאות.
רובינשטיין טוען במכתבו, כי ברגותי הינו "אדריכל טרור מן המעלה הראשונה", ועל כן יש להעמידו לדין בישראל. רובינשטיין מציין במכתבו, כי גם לא ניתן לצפות שברגותי יחזור למוטב, וכי שחרורו עכשיו יהווה זילות מערכת המשפט.
במכתבו כותב רובינשטיין:
"נמסר לי, והדבר גם מצא ביטוי תקשורתי, כי הפלשתינים תובעים כחלק מההסדרים את שחרורו של ברגותי. כתב האישום נגדו לוט, ועל-פיו, הנאשם, שעמד בראש הארגונים הטרוריסטים באיו"ש, הנהיג, ניהל והפעיל פעולות טרור נגד מטרות ישראליות על-ידי קשירת קשר עם גורמי שטח בכירים, אשר היו אחראיים על ביצוע בפועל של פעולות הטרור, בהתאם למדיניות שנקבעה על-ידי הנהלת הארגונים אשר הנאשם עסק במימושה. הוראות החוק שלפיהן הוא מואשם כוללות רצח ועבירות נלוות, פעילות בארגון טרוריסטי ועוד".
"המדובר איפוא באדריכל טרור מן המעלה הראשונה. הוא עצור עד תום ההליכים. עליו לתת את הדין, ועל משפטו שנמצא בשלב מתקדם להימשך ולהסתיים.
"לא יעלה על הדעת להכניס את ברגותי לעסקה כלשהי עם הפלשתינים. קול דמי אחינו זועק ואוסר זאת. תהא בכך זילות של בית המשפט ומערכת המשפט, שעסקה בתיק זה רבות יחד עם גורמי הביטחון.
"הניסיון מוכיח גם שאנשי טרור מסוגם של ברגותי אינם חוזרים על-פי רוב בתשובה. כיצד נישא את פנינו אל משפחות הקרבנות".
ערפאת: ברגותי ישוחרר
קודם לכן, במהלך הלילה, מס יאסר ערפאת לבני משפחתו של ברגותי, כי זה ישתחרר תוך ימים ספורים מהכלא בישראל. היה זה האימות הראשון לכן שמתנהלים מגעים לשחרורו של ברגותי מהכלא בישראל.
סוכנות אי.פי. דיווחה הלילה, כי קרובי משפחתו של ברגותי - מי ששימש מפקד הפתח בגדה ונמנה עם מקורביו של ערפאת, קיבלו הלילה טלפון מערפאת עצמו, שמסר להם כי תוך יומיים ישוחרר ברגותי מהכלא.
בני משפחתו של ברגותי קיבלו את הבשורה ברגשות מעורבים. מחד, הם נתלים בכל שבב של תקווה וחדשות טובות; ומאידך, הם אינם סומכים על מידע של "הזקן" יתר על המידה, שכן ערפאת מערבב לגישתם עובדות עם תקוות. גם בישראל מכחישים. גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו, כי אין הסכם כזה וספק אם יהיה.
ברגותי נלכד על-ידי כוחות הביטחון במסגרת מבצע 'חומת מגן'. הוא עומד עתה לדין בגין מעורבות בפיגועים ובהריגתם של 27 ישראלים ובפציעתם של יותר מ-100 איש. משפטו נמשך בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
ברגותי אינו משתף פעולה במשפטו. לגישתו, כחבר במועצה הפלשתינית הוא זכאי לחסינות, ועל-כן אין לבית משפט בישראל הסמכות להעמידו לדין.
בתקופה האחרונה החל ברגותי לסייע, באמצעות בא-כוחו, בניסיונות להפסקת אש. ידיעות מוזרות נפוצו על טלפון סלולרי שהגיע לידיו "במקרה" - בחדר המעצר, באמצעותו שוחח עם כמה פעילים בכירים בארגוני הטרור הפלשתיניים.
באחרונה נודע עוד, במקביל, כי פרקליטו יצא ובא עם מסרים מפיו של ברגותי לאנשי החמאס והג'יהאד האיסלמי. דבר זה הוא שהוליד חרושת שמועות על שחרורו הקרוב, במסגרת "דיל" בין ישראל לרשות הפלשתינית. לידיעות אלה לא ניתן כמובן אישור רשמי.

תאריך:  17/06/2003   |   עודכן:  17/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
השניים החליטו לשוב ולהיפגש בימים הקרובים; דיכטר נפגש עם קונדליסה רייס בארה"ב; הסביר: יש לפעול נגד החמאס גם לאחר שתושג הודנה; יצא לארה"ב עם חומר מודיעיני נוסף; החלה הפגישה של אבו מאזן עם ראשי החמאס והג'האד
אלונה קורן
שיתוף פעולה בין ישראל למדינות המצטרפות לאיחוד עשוי לתרום להרחבת היצוא הישראלי לאירופה
אלונה קורן
כלכלני דן אנד ברדסטריט: הרכיבים המרכזיים של המדד מהווים מקור לדאגה בנוגע לחודשים הקרובים
רנית נחום-הלוי
שר הרווחה אמר, כי תחזית בנק ישראל להחמרה באבטלה מנוגדת לזו של התכנית הכלכלית שצטפה צמיחה והפחתה באבטלה; למי להאמין? שאל השר אורלב
נועם שרביט
שופט בית המשפט לעניינים מקומיים, אהרון ד' גולדס, קבע כי חובת הפיצוי במקרה כזה קמה רק כאשר מצבו של בעל המגרש נפגע או הורע, ולא במקרה ש"זה נהנה וזה לא חסר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il