X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות ממצאי החקירה בעניין ה'הצבעות הכפולות; ח"כ יעקב אדרי פנה ליו"ר הכנסת לאחר שבדק את שוב הקלטת וביקש מבדיקה חוזרת, לטענתו - "יד אחרת" לחצה; היועמ"ש של הכנסת אינה ממליצה כרגע לקיים הצבעה נוספת
▪  ▪  ▪

במסיבת עיתונאים שכינס (יום ד', 18.6.03) יו"ר הכנסת נאמר, כי בעקבות תלונתו של ח"כ יעקב אדרי על הטענה כי הצבעתו פסולה, קצין הכנסת מודה שאם וכאשר נוצרה טעות יאמר "טעיתי" ואם לא נוצרה טעות בהבחנתו יאמר "לא טעיתי". הדברים נאמרו בהקשר לטענה שהופנתה בדבר אמיתות דוח הבדיקה שנמסרה על-ידו ליו"ר הכנסת אתמול.
כאמור, אתמול פרסם קצין הכנסת את דוח הבדיקה המשלימה על ההצבעות האלקטרוניות שהתקיימו בכנסת ובו מצורפים ממצאי החקירה. הדוח מתייחס לעניין פרשת 'ההצבעות הכפולות' במליאת הכנסת, בעת ההצבעה עבור חוק התכנית הכלכלית להבראת המשק. בעקבות תלונות רבות הוחלט לפתוח בחקירה שתתקיים על-ידי קצין הכנסת והיועצת המשפטית.
ח"כ יעקב אדרי פנה הבוקר ליושב ראש הכנסת ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, וקצין הכנסת, וביקש כי תתבצע בדיקה נוספת לגבי הצבעתו.
ח"כ אדרי טוען, כי בדק את צילומי הטלוויזיה הנוגעים להצבעתו מספר פעמים ובאופן מדוקדק, ומבדיקתו עולה, כי רואים בבירור יד אחרת המושטת לכפתורי ההצבעה של ח"כ אהוד יתום. לאור זאת הוא מבקש כי תיערך בדיקה חוזרת. כמו כן הוא מבקש כי תוקם ועדת חקירה חיצונית. לדבריו, 56 חברי כנסת מצודדים בהקמת הוועדה.
קצין הכנסת יצחק שד"ר, אישר כי אכן נראית "יד אחרת" המושטת ללוח ההצבעה של ח"כ יתום (כמעט בוודאות זוהי ידו של ח"כ אהוד יתום). לאור הנתונים הללו, יבצע צוות הבדיקה הכולל את משמר הכנסת ואנשי הלשכה המשפטית בדיקה חוזרת בעניינו של ח"כ יעקב אדרי.
כאמור, במהלך מסיבת העיתונאים שנערכה מסר יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין את תגובתו. לדבריו, ישנו תיאום בינו לבין היועץ המשפטי שסמך ידו על המקרה. עוד אמר, כי הכנסת עברה את נקודת ה'אל חזור', שבה ניתן לפגוע בחסינותו של חבר כנסת ללא מורא.
יו"ר הכנסת ריבלין ממשיך ואומר, כי "אני חושב שזה חד פעמי מה שקרה באותו הלילה". לדבריו ה'קודקס' שעליו מושתת הכנסת נמצא בבעיה. "ח"כ שמצביע פעמיים גודע את העץ שעליו יושבת הדמוקרטיה והוא לא חי על-פי הקודקס (נורמות התנהגותיות) המחייב חבר כנסת".
לדבריו האבות המייסים של המדינה היו מתהפכים בקרבים אם היו נזקקים להוסיף לתקנון סעיף שמפרט את האיסור בהצבעה כפולה. "הרי זה מובן מאליו", אמר. מסתבר שלא לכל חברי הכנסת שכן הנושא נדון כעת בבג"צ לאור פנייתו של ח"כ אברהם ליצמן.

תאריך:  18/06/2003   |   עודכן:  18/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שואלת מדוע צריך הציבור לשלם בעבור רמאותם של חברי כנסת; "אין זה נכון להכתים את רובם המכריע של חברי בית המחוקקים"
רנית נחום-הלוי
כך גזר בית משפט המחוזי בתל אביב; השופטים טענו, כי על אף גילו הצעיר של הנאשם יש צורך להרתיע צעירים כמותו מלבצע פעולות חבלה: הנער (17) ביקש לבצע פיגוע התאבדות, אולם הדבר נדחה בשל פעילות צה"ל באותו מועד שנקבע
נועם שרביט
העתירה הוגשה אמש (ד') על-ידי 39 ח"כים, מכל סיעות הבית; המועצה צריכה לקבל החלטה נוספת כדי שהערוץ יוכל לשדר
רנית נחום-הלוי
בין האיחודים: רמת גן עם רמת אפעל, וכפר אז"ר, ראשל"צ עם בית דגן, יהוד עם נווה מונסון ופתח תקוה עם גבעת שמואל; ראשי הרשויות המתנגדים לאיחוד ניסו לפוצץ את מסיבת העיתונאים שיזם השר
גלית יצחק
כך אמר נשיא הקונגרס היהודי העולמי; לדבריו, הפתרון יכול להיות בקיזוז הזכויות אלה מול אלה, תוך ויתור מצד הפליטים הפלשתינים והרשות הפלשתינית על תביעתם ל"זכות השיבה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il