X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההפגנות באירן נמשכות גם היום; חתאמי קורא לקיים ההפגנות וקורא לא להשתמש באלימות; נשיא ארה"ב מנצל הבימה המקומית באירן וקורא לקהילה הבינלאומית: מנעו פיתוח הגרעין באירן
▪  ▪  ▪

אלפי אירנים, סטודנטים וצעירים ממשיכים בהפגנות נגד שלטונות המדינה. המפגינים קוראים לשחרר אסירים פוליטיים, קוראים נגד המשטר, בגנותו של נשיא המדינה, מוחמד חתאמי ונגד מנהיגי הדת השמרנים שחוסמים את דרכו מלבצע רפורמות.
למרות שרבים מהמפגינים פוזרו במהלך השבוע באלות ובגז מדמיע, עמד אמש לראשונה הנשיא חתאמי על הזכות לקיים הפגנות ומחאה, אך הדגיש כי על ההפגנות להתקיים בלא אלימות.
"אנו מכירים בזכות למחות. אם אנו רוצים דמוקרטיה עלינו לקבל הפגנות כאלה כדבר טבעי מכל מקום שהיא באה ממנו". דברים אלו אמר בעקבות הנוקשות שנקטו מתנדבי מילציית באסיג' כלפי הסטודנטים והמפגינים.
המנהיג הרוחני של אירן, האייתולה עלי חמינאי ומשמרות המהפיכה שלו מפנים אצבע מאשימה לעבר ארה"ב על התערבותה הגסה בענייניהם הפרטיים. לטענתם, ארה"ב אחראית לאי השקט במדינה. "עכשיו אמריקה אומרת באופן גלוי שהיא רוצה ליצור אי סדר בתוך אירן. הפתרון שלה הוא ליצור מאבקים בתוך האומה ולהפריד בינינו", אמר חמינאי.
במהלך השבוע, נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש ומזכיר המדינה, קולין פאוול, השמיעו הצהרות הזדהות עם המפגינים וקראו לשלטונות אירן לשמור על זכויות האדם. אמש הסית נשיא ארה"ב את אירועי היום המתרחשים באירן וקרא לקהילה הבינלאומית להתערב בפיתוח הנשק הגרעיני באירן.
הממשל לא מאיים בפעולה צבאית אם אירן תמשיך בתוכניותיה המקוריות, אמנם הוא מחפש להשיג קואליציה בינלאומית שתוכל להפעיל לחץ פוליטי וכלכלי על אירן. לראשונה נשמע בוש כשהוא מזהיר מפני התחזקות אירן ואיום על מדינות כערב הסעודית וישראל.
"הקהילה הבינלאומית חייבת לפעול יחד להבהיר לאירן כי אנחנו לא נסבול המשך המשך בניית הכור הגרעיני. אירן תיהפך למסוכנת מאד אם תחזיק בנשק גרעיני", כך אמר בוש לעיתונאים בבית הלבן.
"ישנה הסכמה אוניברסילית לפיה על כולנו לעבוד יחד כדי למנוע מאירן מלפתח נשק גרעיני", אמר בוש, למרות שבפועל נכשל לשכנע את רוסיה להפסיק לספק סיוע טכני לאירן. ממשלת אירן מתעקשת כי פעולות הגרעין היא למטרת שלום, יצוראנרגיה חשמלית ולא לשימוש בזה ככלי נשק.

תאריך:  19/06/2003   |   עודכן:  19/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הנרצח - אבנר מרדכי, בן 63; המחבל זוהה על-ידי בעל המכולת; עמד לעלות לאוטובוס מהתחנה הסמוכה למכולת; קיימות עשרות התרעות לפיגועי תופת והתאבדות; החמאס הודיע למצרים: תמורת הפסקת ההתנקשויות - נפסיק פיגועים גדולים, נבצע "רק" פיגועים "קטנים"
רנית נחום-הלוי
מספר פגזים נפלו בקריית שמונה; במקום שהו מבוגרים וילדים - אין נפגעים; שכונת הוורדים נסגרה לתנועה לפינוי הנפלים
נועם שרביט
בתום הפינוי נרשמו כ-30 פצועים ו-15 מתנחלים עצורים; דובר צה"ל: לא נתגלו מקרי סרבנות בקרב החיילים
רנית נחום-הלוי
כך ע"פ סקר מדגמי שנערך בשיתוף שתי חברות מבריטניה וארה"ב; הסקר כלל 11 מדינות ברחבי העולם; רק 25% מהנשאלים אמרו שהכח הצבאי האמריקני יהפוך את העולם למקום בטוח יותר; 56% אמרו שארה"ב עשתה טעות שפתחה במלחמה על עירק; 48% סברו שארה"ב מהווה איום לשלום העולם
נועם שרביט
בתביעה נטען כי הדקה ה-90' נטלה תמונות מאתר האינטרנט של חב' ASAP, שלא כדין; סכום התביעה כ-3 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il