הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"עד שלא אביא לו מדליה, לא ארגע"

צפו בקופץ לגובה דמיטרי קרויטר נפרד מאחיו שהלך לעולמו בגיל 33 ממחלה קשה הפוגעת בתפקוד הכבד

דניאל רוט  02.01.11 - 12:39

אבל ירד היום על האתלטיקה הישראלית: יבגני לוגבין, אחיו הגדול של הקופץ לגובה דימה קרויטר, הלך היום לעולמו (ראשון), ימים אחדים לאחר שאושפז בבית החולים איכילוב. לוגבין, שרק אתמול מלאו לו 33, אזרח אוקראינה, הותיר אחריו ילד בן 5.

יבגני לוגבין המתין בימים האחרונים להשתלת כבד, אולם שמו היה ברשימה ארוכה של ממתינים להשתלה. גם נסיונות של המשפחה להשיג השתלה מהירה דרך האם שתציל את אחיו לא צלחה. בימים האחרונים חלה החמרה במצבו שהוגדר כקריטי, ובסופו של דבר נכנע למחלה שפוגעת בצורה אנושה בתפקוד הכבד. שעות אחדות לאחר מותו של נוגבין הגיעו לבית החולים תוצאות בדיקה שעברה אימו בנוגע לאפשרות שהיא תהיה זו שתתרום.

לאחרונה הגיע לוגבין ארצה מאוקראינה, ואושפז לאחר מחלה. בעבר הוצא נגדו צו גירוש בגלל כניסה לא חוקית לישראל. דימיטרי קרויטר ויתר בני המשפחה שהו בימים האחרונים לצידו של יבגני בבית החולים. "אף אחד לא חשב שזה יהיה החודש האחרון שלו אבל אנו שמחים שהוא בילה אותו איתנו", אמר קרויטר בגרון חנוק, "אף פעם לא היינו כולנו ביחד עד לחודש הזה. רק עכשיו התחלתי להאמין שיש לי אח. זו היתה תקופה מדהימה".

"יום ההולדת שלו זה ה-1 בינואר. הוא הרגיש טוב בסוף השבוע אז הכנתי לו הפתעות ובלונים. דווקא אז אמא שלי אמרה לי שהמצב שלו התדרדר. התחילו עוד בעיות חוץ מהכבד. הוא איבד את הצבע, המכשירים כבר לא עזרו, ראיתי שמחזיקים אותו בכוח. הוא סבל נורא, היה אפשר לראות את זה".

"זה נראה כאילו מכשיר הנשימה הכריח אותו לנשום. אחר כך קראו לנו והבנו שזהו. לא נעים לי שאני בוכה, הוא אמר לי שגבר אמיתי אף פעם לא בוכה. הוא היה אח מדהים, אני לא יכול לשלא לבכות בשבילו. הוא היה כל כך גאה, כשהתחלתי הוא אמר לי שנבחרתי מבין כולם. לא היה לנו במשפחה אף אחד שעשה משהו, הוא אמר שאני יכול לפרוץ ולקחת את כולנו קדימה. הוא היה חזק, אבל המחלה היתה יותר חזקה ממנו".

"אחד הדברים שגרמו לי לגדול מהר ולהצליח בספורט זה שהייתי הגבר במשפחה. עכשיו אני באמת צריך להיות חזק כי לאמא לא יהיה קל. מבחינתי, אחד הדברים שהוא הכי רצה זה לראות אותי עם מדליה אולימפית על הצוואר. עד שלא אשיג אותה, לא ארגע. זאת השאיפה שלי, להביא מדליה אולימפית ולהגשים לו את החלום".

דימיטרי קרויטר זכה ב-2010 באליפות העולם בקפיצה לגובה לקדטים וכמו כן באולימפיאדת הנוער.