X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקובלנה הוגשה בגין דברים שאמר מזרחי בתגובתו לטלוויזיה, בהם הקדיש את תלונתו של נמרודי לזכרם של שלושה מחוקרי המאפיה האיטלקית שחוסלו; רובינשטיין, בפניה לבית המשפט: מזרחי פעל תוך מילוי תפקידו
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, פנה לבית המשפט השלום בתל אביב, וביקש למחוק על הסף קובלנה פלילית פרטית שהגיש יו"ר קבוצת מעריב, יעקב נמרודי, כנגד ניצב משה מזרחי - המשמש כיום ראש אגף החקירות במשטרה.
בהודעה מטעם היועץ המשפטי לממשלה, שהוגשה על-ידי ב"כ עו"ד אורי כרמל, טוען רובינשטיין כי אין להזקק לקובלנה שהוגשה כנגד עובד המדינה בהליך של קובלנה פלילית פרטית, שכן הליך שכזה כנגד עובד מדינה טעון אישור מוקדם של היועץ המשפטי לממשלה, וזה לא התבקש.
במידה ובית המשפט ימצא לנכון להותיר את ההליך על כנו ולקיים את הישיבה, מודיע היועץ כי בדעתו להתייצב להליך זה באמצעות בא-כוחו, "על מנת להשמיע דבר מטעמו בעניין ההליך".
בהודעה לעיתונות שנמסרה נטען, כי הבקשה מסתמכת על פסקי דין שניתנו בבית המשפט העליון, בהם נקבע כי אין לנהל הליך של קובלנה פלילית פרטית כנגד עובד ציבור, "בשל מעשה שעשה תוך מילוי תפקידו".
יצויין, כי עילת הקובלנה הפלילית הפרטית שהגיש נמרודי כנגד מזרחי, אינה בגין מעשה שעשה מזרחי תוך מילוי תפקידו, אלא - לגישתו של נמרודי - בשל דברי לשון הרע לכאורה שהוציא מזרחי כנגד יעקב נמרודי ומשפחתו, בתגובה אישית שמסר מזרחי לשידור בערוץ 1 של הטלוויזיה. התגובה נמסרה לשידור בעקבות תלונה שהגיש נמרודי כנגד משה מזרחי, שבה העלה חשדות, לפיהם מסר מזרחי עדות כוזבת בבית המשפט, ופעל להסתיר מידע מההגנה והמתביעה במשפטו של עופר נמרודי.
מזרחי השווה בתגובתו את יעקב נמרודי ויתר בני המשפחה, לראשי המאפיה שפעלו לפני עשרות שנים באיטליה, כאשר אמר: "את תלונתו של נמרודי אני מקדיש לזכרם של פלקונה, בורסליני ודה לה קאזה" (היו אלה שלושה מחוקרי המאפיה באיטליה, ששילמו על כך בחייהם).
בית משפט השלום קיים היום דיון (30.1.01) בבקשת רובינשטיין. החלטת בית המשפט תינתן במועד אחר.
בית המשפט יתבקש עתה להכריע, האם מתן תגובה, המקבילה את בני משפחת נמרודי ובראשם יעקב נמרודי, לראשי המאפיה באיטליה - האם דברים אלה נעשו "תוך מילוי תפקידו".

תאריך:  30/01/2001   |   עודכן:  30/01/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדנה ארבל / Edna Arbel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הזימון נקבע ליום ה' (1.2.01); אליק רון שכר את שירותיו של עו"ד דב ויסגלס, כדי לגבש קו-הגנה; החוקרים גבו עדויות מעשרות שוטרים; צפויה גם עדותו של השר לביטחון פנים שלמה בן-עמי
יואב יצחק
עם המפגינים נראו: השר לשעבר אליהו סוויסה, והעיתונאים אמנון דנקנר ובן-דרור ימיני; קבלו כנגד אי פתיחת חקירה כנגד רזניק ושמולביץ; בהודעה לעיתונות הגנה פרקליטת המדינה על רזניק והתחייבה לדיון בבקשת דרעי "בלב פתוח"
יואב יצחק
על-פי עצתו של השופט חשין, הסכימו העותרים למחיקת העתירוה; העותרים -
ש"ס ויהודה אבידן, ביקשו לסכל הופעת ח"כ אופיר פינס בצ'ט של מעריב; מנכ"ל מעריב אינטרנט שמעון שפירא הביע סיפוק ממחיקת העתירה
יואב יצחק
מתוך השאלון שמתבקש מועמד למלא: "האם היית פעיל בחיים הפוליטיים בחמש השנים האחרונות, לרבות ייצוג או מתן שירות פוליטי או לקידום גוף פוליטי, אם אם אינו מפלגתי, וכן מתן תרומות לגוף פוליטי בכסף או בשווה כסף?"
יואב יצחק
בא-כוחה של דובק עו"ד יחיאל גוטמן ביקש את הפגישה וזו נקבעה ליום א' השבוע; ביילין מאשר: ביטלתי את הפגישה לבקשת פרקליטת המדינה עדנה ארבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il