X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך חושף השבועון 'מקור ראשון'; אלדר אמור לכתוב ספר תחקיר על ההתנחלויות; אלדר, בתגובה ל-Nfc: "אם יתברר שהמכון עושה מעשים פליליים, אשיב לו את המענק. איני רואה פרוטה מהמענק, הוא הולך כולו לתחקירנים שלי"
▪  ▪  ▪

השבועון מקור ראשון חושף בגליונו האחרון (יום ו', 20.6.03), כי עיתונאי הארץ, עקיבא אלדר, מקבל מענק מהארגון הפרו-ערבי ´FOUNDATION FOR MIDDLE EAST PEACE´, שהבטאון שלו פרסם בחודש מאי השנה שני מאמרים מאת אבו-עלא ואבו-מאזן, המצדדים בזכות הפלשתינית להרוג מתנחלים.
העיתונאי דוד בדין חשף, כי הארגון 'FOUNDATION FOR MIDDLE EAST PEACE' הוא לובי שהוקם בוושינגטון נגד ההתנחלויות, על-ידי בכירי משרד החוץ האמריקני לשעבר – פיליפ וילקוקס וג´פרי ארונסון.
הארגון נרשם גם כעמותה ישראלית, וזכה לקבל מענק מהאיחוד האירופי בתור עמותה ישראלית הדוגלת בשלום ובדו-קיום.
בגיליונו האחרון של בטאון הארגון (מאי 2003), מופיעים מאמרים מאת אבו-עלא ואבו-מאזן, המצדדים בזכות הפלשתינית להרוג מתנחלים. אבו-עלא נשאל: "אתה שונא אותם (את הישראלים - נ.ש.) עד כדי כך שאתה תומך בטרור מחוץ לקו הירוק?", והשיב: "אני מצדד בכל פעולה נגדם. אני מצדיק כל התנגדות לכיבוש, כולל פעולות נגד מתנחלים. אני מתנגד לפעולות בתוך הקו הירוק".
בשבוע שעבר (יום ב', 16.6.03) פרסם הארגון, יחד עם 'ארגון האמריקנים למען שלום עכשיו', הזמנה להרצאה של עיתונאי הארץ עקיבא אלדר במכון קרנגי היוקרתי. בהזמנה צויין כי הארגון העניק מענק לאלדר שאמור לכתוב ספר תחקיר על ההתנחלויות.
חנוך מרמרי, עורך הארץ, נתבקש לחוות דעה, האם עצם קבלת כספים מ´לובי´ שנתמך על-ידי ממשלות זרות אינו מהווה הפרה ברורה לכללי האתיקה המקצועית של עיתונאי. מרמרי מסר שהוא בודק את הנושא.
מעבר לכך, בודק נציג רשם העמותות את חוקיות התנהלותה של העמותה, מאחר והיא טרם הגישה ספרים מאז שנרשמה כעמותה ישראלית. רשם העמותות בוחן גם היבטים נוספים הקשורים לפרסומי העמותה, מעבר להיבטים המינהליים.
האם עיתונאי הכותב ספר תחקיר על ההתנחלויות, יכול לעסוק בכתיבתו בצורה אובייקטיבית, המשקפת מציאות אמיתית, בו בזמן שקיבל מענק כספי מארגון ממשלתי ומגמתי, שעמדתו בנושא ההתנחלויות כה קיצונית?
האם קוראי הארץ זכאים לדעת מי מממן את העיתונאים אותם הם קוראים? האם הם זכאים לדעת כי עיתונאי בכיר ב'עיתון לאנשים חושבים' מקבל מענק מארגון המתיר את דמם של המתנחלים?
שאלות אלה הוצגו לעורך הארץ, חנוך מרמרי, שהשיב, כאמור, כי הוא בודק נושא זה.
עקיבא אלדר אמר בתגובה ל-Nfc:
"המימון הניתן על-ידי המכון המכובד, המוכר על-ידי ממשלת ארה"ב, הוא למטרת כתיבת ספר אקדמאי, אותו אני כותב עם ד"ר עירית זרטל, מהמרכז הבינתחומי בהרצליה. בראש המכון עומד השגריר לשעבר פיל וילקוקס, שהיה ממונה על המלחמה בטרור בסטייס דיפרטמנט.
"דבריהם של אבו-עלא ואבו-מאזן אינם חדשים, מדובר באנשים שהשלטון הישראלי נפגש עימם רבות. המחקר שלי נעשה לפי כל כללי החופש האקדמי ואיש אינו מכתיב לי מה לכתוב. ראשי המתנחלים ומכללת אריאל משתפים פעולה עם המחקר הזה.
"גם אם היה קם ארגון ימני ומציע לתרום למחקר, הייתי מקבל את הצעתו, כל עוד יובטח לי החופש האקדמי. נושא המענק אינו דבר שנעשה במחשכים, ושמות התורמים יופיעו על הספר. איני בודק בציציותיו של כל תורם, אם יתברר שהמכון עושה מעשים פליליים, אשיב לו את המענק. איני רואה פרוטה מהמענק, הוא הולך כולו לתחקירנים שלי".

תאריך:  22/06/2003   |   עודכן:  22/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
התאגיד שמספק אוכל כשר בברוקלין תבע ע"י העובדים שטענו, כי שכרם לא שולם במלואו, גם אם עבדו שעות נוספות; הסדר זה הגיעה החברה עם התובע הכללי בניו יורק
ענבל אביב
ניתן יהיה לשלב את כרטיס התושב עם כרטיס אשראי שיציע הנחות והטבות בבתי עסק בעיר; הכרטיס המשולב יוצע ללקוחות כל הבנקים
אלונה קורן
הערכות: מחר יוריד בנק ישראל את הריבית בשיעור גבוה יחסית של 0.5%
אלונה קורן
טוענים: ה"הייפ" הגדול הסובב את השקת רשתות ה-WiFi מזכיר את התקוות הגדולות שנתלו במהפיכת הדוט.קום
רנית נחום-הלוי
בין היתר צפויים שיבושים במקומות עבודה והפגנות בצמתים מרכזיים בטבריה, בית שאן, יקנעם, עמק יזרעאל, רחובות ואשקלון; משרדי הממשלה ברשויות המקומיות יסגרו באזורים אלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il