X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדוחות נערכו על-ידי הסניגוריה הציבורית; בבית המעצר באשדוד קיימת צפיפות גדולה הנוגדת את החוק
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה פנה אליקים רובינשטיין, פנה אל מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, והציג דוחות המפרטים את תנאי השהות הגרועים בבתי מעצר ובתי הסוהר בארץ. "אלה מן הדברים שאין להם שיעור, והיוצרים את ההבחנה בין מדינה מתוקנת לשאינה כזאת", כתב היועץ המשפטי בפנייתו.
הפניה אל האוצר נעשתה על-ידי רובינשטיין, כדי להמריץ את האוצר להזרים כספים לבניית בתי מעצר. על כך מלין גם השר לביטחון פנים, עוזי לנדאו.
דוחות הביקורת נערכו על-ידי מבקרים רשמיים, הבודקים את מצבם של מתקני הכליאה ואת זכויות האסירים הכלואים בהם. הדוחות מועברים באופן שוטף אל היועץ המשפטי לממשלה.
הדוח האחרון, שהגישה הסניגוריה הציבורית לידי היועץ המשפטי לממשלה, מתבסס על ביקורו של עו"ד דוד ויצטום מן הסניגוריה הציבורית בבית המעצר בתחנת אשדוד בתאריך ה-16.8.01.
מהדוח עולה, כי לאחר סגירת בית המעצר של משטרת לכיש לרגל שיפוצים, נוצרה בבית המעצר באשדוד צפיפות אדירה המביאה לפגיעה חמורה בזכויות העצור ולהפרת החוק.
שני תאי מעצר במעצר אשדוד הכילו שמונה מיטות בלבד, שעה ששהו במקום 18 עצורים. מרבית השוהים ישנו על מזרונים המונחים על הריצפה הצפופה, ונוצר מצב בו שני עצורים שוכבים זה לצד זה בשטח שרוחבו מטר אחד בלבד. עצור נוסף לן בתא השירותים על מזרון.
על-פי הדוח, נטען, כי תנאים אלו נוגדים את חוק סדר הדין הפלילי. במקום שהו עצירים שניכר עליהם כי הם חולים, וכי תנאי המעצר מקשים עליהם מאוד. אחד מהם אף פרץ בבכי כאשר ניגש אליו אחד מאנשי הסניגוריה.
מדיווחי העצירים עולה, כי בלילה שקדם לביקור התרחשה מהומה בתאי המעצר, במהלכה הוצתה אש ונגרם נזק לרכוש. הסיבה למהומה, לדבר העצירים, היתה העובדה שבשל הצפיפות הרבה דרך עציר אחד בשוגג על עציר אחר.
גם הזכות לקבל מבקרים, המתחייבת מהחוק, נמנעה מהעצירים. בדוח מסופר על אשתו של אחד העצירים המגיעה לביקור כל יום, ולאחר שנמנעת ממנה האפשרות לראותו, היא מנסה לתקשר עימו בצעקות. בחצר המשטרה אין חצר לטיולים, וגם זכות זו נמנעת לעיתים קרובות מהעצירים. אחד מהעצירים טען כי לא זכה לטיול מזה חודשיים.

תאריך:  23/08/2001   |   עודכן:  23/08/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
מטרת הארגון להחליף את השילטון בעיראק; יממן את השידורים באמצעות כספי תמיכה מהקונגרס האמריקני; השידורים יבוצעו באמצעות לווין "טלסטאר-12"
יואב יצחק
אמר דברים אלה בפגישה עם שגרירי ישראל;
השר מאשים את ברה"מ באספקת נשק לארצות ערב בסכום של 150 מיליארד דולר; מזהיר עוד: "אסור לישראל להופיע כארץ מכוערת מבחינה מוסרית"
גיל איל
מתכוונת להקים מערך מודיעין שיטפל בבעיות במגרשים ובמתפרעים
גיל איל
הפטנט על התרופה הנקראת "נלפינבר", שייך לענק הרוקחות השוויצרי "רושה"; ברזיל החליטה (והודיעה) על הפרת הפטנט, לאחר שבמו"מ לא קיבלה הנחות
גיל איל
- לעומת יולי 2000;
ביולי 2001 נרשמו 117,200 כניסות בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il