X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הם טועים ומטעים" אומר יצחק אשל, כנגד עמיתיו לשעבר ומעבידיו במשרד התחבורה
▪  ▪  ▪

איציק אשל מוריד את הכפפות.
כמי שכיהן עד לאחרונה מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יצא אשל (יום ד', 25.6.03), יצחק אשל, בהתקפה חסרת תקדים כנגד עמיתיו לעבודה, וכנגד העומד בראשם, שר התחבורה אביגדור ליברמן.
"הם טועים ומטעים", התבטא אשל בכנס איגוד קציני בטיחות, כנגד כל הגורמים במשרד התחבורה המבקשים לבטל את משרת קצין הבטיחות. את המאבק בקציני הבטיחות החל מסיבות עסקיות יו"ר איגוד המובילים והמסיעים, גבי בן-הרוש, ומשרד התחבורה ניגרר בחלקו אחר טענותיו.
לדברי אשל, שוררת הפקרות במשרד התחבורה, אשר לא עקרונות של בטיחות הם שמנחים את ראשיו. "הם לא מבינים שקצין הבטיחות זו לא תפקיד טכני, בעיות טכניות זה החלק הקטן. בעוד 10 שנים ממילא לא נצטרך עוד מוסך לתיקון המכוניות."
"בסוף תמיד חוזרים לבעיה המסובכת של הגורם האנושי," אמר אשל, שמתמיד טען כי הגורם האנושי הוא האחראי הראשון במעלה לתאונות הדרכים. בכל מיקרה בו נידרש במלך כהונתו לשאת את ה"אני מאמין" שלו בנושא תאונות הדרכים, טען כי בראש ובראשונה הנהג הוא האשם בתאונות, לא התשתית ולא האכיפה.
"מי שחושב שבדיקה חודשית לאוטו זה בטיחות - טועה. העיקר זה להתעסק עם הגורם האנושי, הנהג, שבא עם מצבי רוח מהבית, לא ישן טוב, רב עם אשתו, זה מה משפיע על ההתנהגות שלו בכביש, וקצין הבטיחות צריך לטפל בו."
לפני כחודש הוקם בסיס ל"אקדמיזציה" של נושא הבטיחות בדרכים באוניברסיטת בר אילן, אך אשל לא נכח בטקס הנחת ניירות הפינה, שכן אורח הכבוד היה שר התחבורה ובנתיים הגיע מתח היחסים בין השניים לשיאו.
אחד הגורמים למאבק בין הפקיד הממשלתי לשר הממונה, נסוב בעניין ועדת סגיס: ועדה זו מונתה לחקור את ענף ההובלה הכבדה בארץ, והיא קבעה בין היתר כי קצין הבטיחות הוא מקצוע מיותר, וכי יש לבטלו לאלתר.
על מסקנות ועדה זו חלקה ועדת החקירה הפרלמנטרית בראשות חבר הכנסת לשעבר, נחום לנגנטל. קצפו של המנכ"ל היוצא יצא על התומכים במסקנות אלו של ועדת סגיס, בתוך משרד התחבורה.
כיום מועסקים כ-2,700 קציני בטיחות ב-1,800 חברות במשק. קציני הבטיחות אמורים לעסוק בהדרכות בטיחות ובשמירה עקבית על תקינות כלי הרכב וכן על הטיפול בגורם האנושי.
למעשה, עוותו חלק מדברי הביקורת של בן-הרוש, אשר לא נכח בכנס: עיקר ביקורתו של הרוש מופנה לא כנגד עצם תפקידו של קצין הבטיחות ככזה, אלא כנגד העובדה כי חברות כוח אדם השתלטו על הענף, ומאלצות חברות כלכליות להעסיק עובדים ממאגר שמי מוגבל המצוי בסמכותם.
כמו כן מתנגד בן-הרוש לעובדה כי קצין הבטיחות כפוף לגורם ממשלתי עלום, ולא למנהל החברה המשלם את שכרו.
דברים נוספים בכנס נשאו דברים חזי יהלומי - מנהל גף קציני בטיחות בתעבורה, וד"ר משה בקר - יועץ לתחבורה ובטיחות בדרכים. שניהם תומכים בעמדתו של אשל וקובעים חד-משמעית שתפקיד קצין הבטיחות חיוני בארגונים, דבר מתבטא במיוחד במספר התאונות הרב של כלי רכב כבדים המעורבים בתאונות דרכים קטלניות שלא נמצאים בפיקוח קצין בטיחות: 86% מהמשאיות המעורבות בתאונות דרכים קטלניות אירעו בחברות שאינן מפוקחות.
ד"ר משה בקר תמה על עצם הצגת השאלה: האם קיים צורך בקיום קצין בטיחות בארגון. לטענתו, לתאונות דרכים אין הילה והחברה מתייחסת לבעיות בטיחות באופן שונה מבעיות ביטחון, "צריך לדבר יותר על העובדה שיותר נהרגים בתאונות דרכים ממלחמות ישראל".
יעקב רוזנטל, יו"ר האיגוד, הוסיף שפעילות קציני הבטיחות מביאה לירידה במספר התאונות, ההרוגים והפצועים וזאת בהצלחה עקבית לאורך חמש-שש השנים האחרונות.
איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה הקדישה את הכנס לנושא תאונות דרכים - שיקום ודרכי התמודדות.
הכנס התקיים בבית הארחה בקיבוץ שפיים, ונישאו בו ההרצאות הכלליות הבאות: חזי יהלומי - מנהל גף קציני בטיחות בתעבורה, ד"ר משה בקר - יועץ לתחבורה ובטיחות בדרכים - תמונת הנפגעות בתאונות הדרכים בישראל, אביהו בן-נון - יו"ר איגוד יבואני הרכב - הבטיחות ברכב, ניצב משנה משה בן-זיקרי - ראש מחלקת התנועה משטרת ישראל - פעילות משטרת התנועה להורדת עקומת תאונות הדרכים, יעקב רוזנטל - יו"ר האיגוד - תוכניות האיגוד להרחבת הפעילות, דוד סיני - מנכ"ל עמותת או ירוק.
המושב המרכזי הוקדש ל"נפגעים האנונימיים - פצועי תאונות הדרכים שקולם כמעט ואינו נשמע", ונשאו בו דברים: ד"ר זאב גרסוסר - מנהל המחלקה לשיקום חבלות מוחיות - ההשלכות הגופניות בנפגעי תאונות דרכים, רוז וייץ עובדת סוציאלית - התמודדות המשפחה עם תוצאות התאונה, ד"ר משה ורדי - פסיכאטר ילדים מנהל התחנה לילדים נפגעי תאונות - ההשלכות הנפשיות על ילדים הנפגעים בתאונות הדרכים, רוזוייץ - עו"ס בבי"ח לוינשטיין -הקרנת הסרט על נפגעי תאונות דרכים, לפני ואחרי, דני כהן - עדות אישית על התמודדות עם הפציעה, תמי אלמקייס - כיצד התמודדה המשפחה עם פציעת בנה יהונתן, ענת שילנסקי מנהלת היחידה לשרות סוציאלי - משהו חייב להעשות! פרויקט להגברת התודעה למניעת תאונות דרכים.

תאריך:  25/06/2003   |   עודכן:  25/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
לטענת העיריה, קומות אלו מהוות סכנת חיים; מונתה ועדת חקירה שתחקור את נסיבות השריפה
אלונה קורן
ריבית שלילית משמעותה שהבנק משלם כסף ללווים ממנו
אילת אטיאס
ועדת החוקה תדון בהצעתו של ח"כ גלעד ארדן לפתוח בהליכים פלילים נגד תופעת הסרבנות בשטחים; ההצעה עברה ברוב של 18 תומכים וללא מתנגדים
אלונה קורן
ירידה ריאלית חדה של 39% בגביית המס מהעצמאים בחודש אפריל
אילת אטיאס
השדולה בכנסת למען שחרורו של פולארד הזמינה לישיבתה הבאה את אסתר פולארד; מנגד, הארגונים החוץ פרלמנטרים יקיימו פעילות נחרצת יותר: הפגנת ענק ושביתת רעב מול משכן הכנסת בשבוע הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il