X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
399 צירים תמכו בהחלטה ורק 5 התנגדו; 2 הרוגים מירי מסוקי צה"ל בחאן יונס; צה"ל: מדובר בחוליית משגרי קסאם; החמאס והג'יהאד האיסלמי מכחישים דיווח של סוכנות אי.פי. כאילו הסכימו להפסקת אש
▪  ▪  ▪

בית הנבחרים בוושינגטון אישר ברוב גדול הצעת החלטה הקובעת כי לישראל הזכות להגן על עצמה ולפגוע בארגונים וראשי טרור.
ההצעה שהוגשה על-ידי הלובי היהודי בבית הנבחרים, זכתה בתמיכת הממשל האמריקני כאשר 399 צירים תמכו ורק חמישה התנגדו. על-פי ההחלטה, תוכל ישראל להמשיך במדיניות החיסולים גם בעתיד הקרוב.
בהחלטה מצוין, כי לאחר פסגת עקבה נהרגו 22 ישראלים בפיגועים ורבים נפצעו, ולכן זכותה של ישראל להמשיך ולהגן על עצמה.
הנשיא בוש דורש: לפרק את החמאס
הנשיא בוש מקשיח את עמדתו כלפי החמאס. בשיחה שקיים עם נציגי האיחוד האירופי, אמר הנשיא כי החמאס והג'יהאד הם אויבי השלום, וכי יש לפעול לפירוקם. ללא פירוקם, אמר, לא ייכון שלום.
בוש הטיל ספק ביעילות ההודנא המדוברת, ואמר כי מבחן התוצאות בשטח הוא שיקבע. מדובר בעליית מדרגה בהתבטאויות של בוש כלפי ארגוני הטרור הפלשתיניים, ולמעשה - באימוץ עמדתו של ראש הממשלה, אריאל שרון.
הנשיא הדגיש, כי כדי לבסס הפסקת אש, לאורך זמן, יש לפעול לפירוק מוחלט של תשתיות הטרור. הנשיא קרא לראשי האיחוד האירופי לכלול את החמאס ברשימת ארגוני הטרור, ולהפסיק את הסיוע הכספי לארגון זה.
בוש התריע, כי כמעט כל צעד לשלום מלווה על-ידי רוצחים שמתנגדים לשלום ועושים כל מאמץ להרוס את התקוות של שני העמים - הישראלים והפלשתינים.
ראש הממשלה הפלשתיני, אבו-מאזן, הביע אתמול את דאגתו מההתמהמהות הישראלית, והניסיונות הישראלים להתחמק מיישום תוכנית השלום הנקראת מפת הדרכים. בהודעה שפרסם אבו מאזן נאמר, כי הרשות הפלשתינית מוכנה לקבל עליה את האחריות הביטחונית ברצועת עזה ובבית לחם, ברגע שהכוחות הישראלים ייסוגו מהאזורים הללו.
אבו מאזן הביע את צערו על ביטול הפגישה הביטחונית בין שני הצדדים, כצעד חד-צדדי ישראלי, לטענתו, והביע את רצונו בהמשך המפגשים הללו, שנועדו לתיאום העברת הסכויות לפלשתינים על האזורים שיפונו.
שני פלשתינים נהרגו
שני פלשתינים נהרגו וכ-20 נפצעו (יום ד', 25.6.03), מירי של מסוקי צה"ל, בניסיון סיכול בחאן יונס. אחד ההרוגים הוא אכרם פרחאנה. ההרוגה הינה בחורה בת 20.
הפלשתינים דיווחו, כי מסוקי קרב של חיל האוויר ירו כמה טילים לעבר 2 רכבים פלשתינים. ככל הנראה, מדובר בניסיון לסכל ירי של רקטות קסאם באזור הדרום. חלק מהנפגעים נסעו במונית, שנסעה בסמוך לאותן מכוניות שהותקפו.
הפעולה באה לאחר הסלמה ממושכת שחלה בזמן האחרון, בירי טילי הקסאם ופצצות המרגמה, אל עבר ישובי גוש קטיף והנגב המערבי.
מדיווחים פלשתיניים עולה, כי יעד החיסול, מוחמד סיאם, מראשי הזרוע הצבאית של החמאס, נפגע ורגלו נקטעה; הוא פונה לבית חולים בעיר. נהג הרכב בו היה סיאם, אכרם פרחאנה, נהרג. ההרוגה הנוספת היא נוסעת רכב שעבר במקרה במקום.
מדובר צה"ל נמסר, כי כוחות צה"ל פגעו בחוליית חמאס צבאית בפאתי חאן יונס, אשר היתה בדרכה לבצע ירי פצמ"רים לעבר יישובים ישראלים.
חוליה זו מעורבת בשיגור רקטות קסאם לעבר ישובים ישראלים. בחודשים האחרונים ניכרת עלייה משמעותית בשיגור רקטות קסאם וירי פצמ"רים על-ידי חוליות החמאס.
מתחילת אירועי "גאות ושפל" שוגרו למעלה מ-140 רקטות קסאם ונורו למעלה מ-1,700 פצמ"רים ממרחב רצועת עזה.
החמאס והג'יהאד מכחישים הפסקת אש
המידע בדבר פעולת הסיכול מצד מסוקי צה"ל, זרם במקביל לדיווחים שהגיעו באמצעות סוכנויות הידיעות על הסכם הפסקת אש. על-פי הדיווחים, ארגוני הסירוב הפלשתינים, ובראשם החמאס והג'יהאד האיסלמי, הסכימו להפסקת אש לתקופה של 3 חודשים.
על-פי ההסכם המתגבש, ישראל תפסיק את מדיניות החיסולים בתקופת הפסקת האש, ותשחרר עצירים פלשתינים.
פקיד פלשתיני בכיר אישר כי אכן הושג הסכם כזה, והוא אף הועבר לאישורו של מרואן ברגותי - מנהיג התנזים, העצור כרגע בכלא הישראלי. סוכנות אי.פי. שדיווחה על כך, מסרה כי חאלד משעל (החמאס) ורמדאן סלאח (הג'יהאד האיסלמי) הסכימו להפסקת אש, וזו תוכרז עד שבת - עם הגיעה לאזור של היועצת לביטחון לאומי בממשל האמריקני, קונדליסה רייס.
זמן קצר אחר פעולת הסיכול, הכחישו ארגוני הטרור את הדיווחים על הפסקת אש קרובה. עבד אל-עזיז אל-רנטיסי הכחיש זאת פומבית. כך גם אנשיו של מרואן ברגותי.

תאריך:  25/06/2003   |   עודכן:  26/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
"הם טועים ומטעים" אומר יצחק אשל, כנגד עמיתיו לשעבר ומעבידיו במשרד התחבורה
גלית יצחק
לטענת העיריה, קומות אלו מהוות סכנת חיים; מונתה ועדת חקירה שתחקור את נסיבות השריפה
אלונה קורן
ריבית שלילית משמעותה שהבנק משלם כסף ללווים ממנו
אילת אטיאס
ועדת החוקה תדון בהצעתו של ח"כ גלעד ארדן לפתוח בהליכים פלילים נגד תופעת הסרבנות בשטחים; ההצעה עברה ברוב של 18 תומכים וללא מתנגדים
אלונה קורן
ירידה ריאלית חדה של 39% בגביית המס מהעצמאים בחודש אפריל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il