X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מודיעה פרקליטות המדינה בתגובתה לבג"צ, בעניין עתירתו של בכרי נגד פסילת סרטו השנוי במחלוקת "ג'נין ג'נין"; פרקליטו של בכרי מכחיש את הטענה
▪  ▪  ▪

במאי הסרט השנוי במחלוקת "ג'נין ג'נין", מוחמד בכרי, מתכוון להטעות את בג"צ, ולהגיש לו קלטת מצונזרת, המציגה רק חלקים מהסרט המקורי, שנפסל לשידור על-ידי המועצה לביקורת סרטים - כך טוענת הפרקליטות במסמך שהגישה לבג"צ.
מוחמד בכרי, שחקן ובמאי ערבי-ישראלי, עתר לבג"צ בינואר השנה, נגד החלטת המועצה לביקורת סרטים לפסול את סרטו, בטענה שמדובר בהסתה. במסמך שהגישה לבג"צ, טוענת המדינה שבכרי התכוון לערוך בעבור השופטים גירסה מרוככת ושונה של הסרט, ללא ידיעת עורך-דינו, אביגדור פלדמן, מעשה חמור העולה אף כדי שיבוש הליכי משפט. בכרי עצמו מכחיש את הדברים, וטוען כי מדובר בהעתק מדוייק.
יצויין, כי בחודש שעבר פנו לבג"צ כמה חיילים שלחמו במחנה הפליטים בג'נין, בדרישה לסלק על הסף את טענתו של בכרי, בנימוק זהה, ופרקליטו של בכרי הכחיש אז את הדברים.
לראשונה זה 15 שנה - הצנזורה פוסלת סרט להקרנה מסחרית
כזכור, סרטו של בכרי מציג במוצהר את החיים במחנה הפליטים בג'נין ואת התנהלות צה"ל במחנה במהלך מבצע 'חומת מגן' מנקודת מבט פלשתינית בלבד. בקרב שהיה במחנה, נהרגו 13 חיילי צה"ל, והצגת הדברים המעוותת עוררה את זעמן של המשפחות השכולות.
באוקטובר 2002 הוקרן הסרט פעמיים בסינמטקים, אולם כשהוגש לאישור המועצה לביקורת סרטים, כדי שתאשרו להקרנה מסחרית, התקשו 14 חברי המועצה לקבל החלטה, והעבירו העתק של הסרט לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין.
בדצמבר 2002 החליטה המועצה לפסול את הקרנת הסרט בכל בימה מסחרית, בנימוק, כי "מדובר בהצגה מסולפת של אירועים במסווה של אמת דוקומנטרית העלולה להטעות את הציבור... מדובר בסרט תעמולה המציג באופן חד-צדדי את עמדת הצד עימו מצויה מדינת ישראל במצב מלחמה, ובעת שמלחמה זו עדיין נמשכת... מדובר בסרט הפוגע פגיעה קשה ברגשות הציבור, העלול לחשוב בטעות כי חיילי צה"ל מבצעים באופן שיטתי ומכוון פשעי מלחמה".
זו הפעם הראשונה לאחר 15 שנה שהמועצה פסלה סרט להקרנה מסחרית. בין חברי המועצה היו משפטנים ועורכי דין, מחנכים ואנשי אקדמיה, נציג משטרה ונציגת משרד המשפטים.
בכרי עותר לבג"צ נגד פסילת הסרט: ההחלטה פוליטית
בינואר השנה, כאמור, עתר בכרי לבג"צ, בטענה כי החלטת המועצה היא פוליטית, ולאור פסיקות קודמות של בג"צ, יש לבטל את מוסד הצנזורה על סרטים, כשם שהוא בוטל לגבי מחזות.
כחודש לאחר מכן, חשף ד"ר דוד צנגן, רופא יחידת הלוחמים ששרתה במחנה הפליטים ג'נין במהלך הקרבות, כי גירסת הסרט המוצגת באוניברסיטאות ובהקרנות פרטיות, קוצרה באופן משמעותי, לעומת הגירסה המשודרת בחו"ל. הקטעים שהושמטו, טען, הם ניסיון של בכרי לשוות לסרט צביון פחות פוגעני ולנקות אותו ממה שהוא מגדיר כאמירות שקריות.
בכרי אישר את טענתו של צנגן כי הסרט קוצר, אך הכחיש שעשה כן מהסיבות שנטענו. בכרי אמר כי מספר הדקות שהודפס על הסרט היה מוטעה, ומעבר לכך הסרט קוצר, שכן זו "זכותו לערוך את הסרט כראות עיניו".
בחודש פברואר השנה, הגישו 5 חיילים שלחמו בקרב בג'נין, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, תביעת דיבה נגד בכרי והסימנטקים שהקרינו אותו, על סך 2.5 מיליון ש"ח, בטענה שהסרט אינו דוקומנטרי, והקטעים המוצגים בו מהווים "לשון הרע" נגדם ונגד כלל חיילי צה"ל.
בתביעה, שהוגשה על-ידי עו"ד אמיר טיטונוביץ', נטען כי "הסרט מתחזה להיות סרט תיעודי, שמציג כביכול עדויות ועובדות", אולם סצינות רבות המתוארות בו - לא היו ולא נבראו.
לאחר שבכרי הגיש את עתירתו לבג"צ, הצטרפו 30 לוחמים ומשפחות חיילים שנפלו בקרב, כמשיבים לעתירה. אלה פנו לבג"צ, באמצעות עו"ד אילן בומבך ויריב רונן, בבקשה שידחה על הסף את עתירתו של בכרי, בטענה שבכרי ניסה "להונות את בית המשפט ולהגיש לשופטיו גרסה מקוצרת ומרוככת של הסרט המדובר", השונה מזו שפסלה המועצה לביקורת סרטים.
"כל ההשמטות אינן מקריות או נאיביות והן נועדו לתמרן בין מוסדות, גופים וציבורים שונים בחברה הישראלית והבינלאומית ולהתאים לכל אחד גרסה 'מתאימה'", נכתב בבקשה הלוחמים, אליה צורף תצהיר של ד"ר דוד צנגן.
פרקליטו של בכרי, עו"ד אביגדור פלדמן, אמר אז: "קשקוש במיץ עגבניות. הוגשה על-ידינו קלטת לבית המשפט ונציגת המדינה אמרה שהיא לא בטוחה שזו הקלטת שהוגשה לוועדת הביקורת ולכן היא מבקשת להגיש קלטת אחרת וזה מה שנעשה".

תאריך:  25/06/2003   |   עודכן:  26/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
סופר קיד - הפורטל האינטראקטיבי של הכבלים לילדים; ערוץ הופ הורים; ערוצי הסרטים - קיץ של כוכבים; עיר ערוץ הילדים; ערוץ גורדי; לוגי; חגיגת קיץ אינטראקטיבית בערוץ הילדים
גלית יצחק
בכך תטיס במהלך הקיץ יותר מ-100 אלף נוסעים; הטיסות יתאפשרו באמצעות שני מטוסים העומדים לרשות החברה מדגם בואינג 757/200
אלונה קורן
הצעת החוק הועלתה לאחר חשיפה של כמה מעילות בבנקים, שהוסתרו מעיני הציבור - עוד לפני מעילת הענק בבנק למסחר
נועם שרביט, גלית יצחק
399 צירים תמכו בהחלטה ורק 5 התנגדו; 2 הרוגים מירי מסוקי צה"ל בחאן יונס; צה"ל: מדובר בחוליית משגרי קסאם; החמאס והג'יהאד האיסלמי מכחישים דיווח של סוכנות אי.פי. כאילו הסכימו להפסקת אש
עמוס באר
"הם טועים ומטעים" אומר יצחק אשל, כנגד עמיתיו לשעבר ומעבידיו במשרד התחבורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il