X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך טוענים גורמי ביטחון ישראליים לפי העיתון World Tribune; הנשק מועבר דרך הים לסיני ומשם הוא מוברח במנהרות לתוך רצועת עזה; מצרים אינה מסכלת את ההברחות
▪  ▪  ▪

גורמי מודיעין ישראליים אומרים שסודן הפכה למקור חשוב עבור הפלשתינים, בכל הנוגע להשגת נשק, חומרי נפץ ואמצעי חבלה. לדבריהם, כמה ארגונים פלשתיניים היכו שורשים בסודן, ומארגנים משלוחים של הנשק דרך הבירה חרטום, מצרים ומפרץ סיני - כך טוען העיתון המקוון World Tribune.com.
מאזור סיני, נטען, מוברחים האמצעים לרצועת עזה באמצעות מנהרות תת-קרקעיות. הגורמים מסרו עוד כי בשנה האחרונה, הפך הנתיב הסודני לנוח מאוד עבור מבריחי נשק פלשתיניים ומצריים.
העיתון מציין, כי המידע קיבל משנה תוקף, לאחר שבסוף השבוע תפסה יוון ספינת ועליה 680 טון של חומרי נפץ, שיצאה מהים השחור בדרכה לנמל גאבס שבטוניסיה. מדובר בספינה שנשאה דגל של איי קומורו, בבעלות חברה הרשומה באיי מרשל.
חומרי הנפץ שנתפסו בספינה הכילו אמוניום חנקתי ברמה תעשייתית, שחברה שמקורה בסודן טענה כי הזמינה את החומר לשימוש בתשתית כבישים. פקידים בכירים ביוון אמרו כי כבר נעשה שימוש בעבר באמוניום חנקתי בכמה התקפות טרור על אזרחים, ובהן הפיגוע במועדון הלילה באי באלי באינדונזיה, בשנה שעברה.
גורמי הביטחון הישראליים מציינים עוד כי מצרים יודעת זה זמן רב על נתיב הברחת הנשק מסודן, אולם למרות הפצרות חוזרות ונשנות של ישראל וארה"ב, מהנשיא מובראכ, למנוע את הברחת הנשק, מצרים לא עשתה דבר.
הגורמים לא ציינו כיצד מממנים הפלשתינים את משלוחי הנשק הללו, אולם הם הזכירו את כתב האישום שהוגש השבוע נגד ראשי התנועה האיסלמית בישראל, החשודים בהזרמת מיליוני דולרים לתנועת החמאס ברצועה ובגדה.
ראש המודיעין היווני, פבלוס אפוסטולידיס, לא פסל את האפשרות כי ארגון אל-קעידה הזמין את חומרי הנפץ שנתפסו בספינה, אך ציין כי נראה שהמשלוח גדול מדיי מכדי להיות מיועד לארגון טרור מסוים.
"לא ברור לי מה ארגון אל-קעידה יכול לעשות עם 680 טון של TNT, אולם מצד שני, איננו יודעים לאן המשלוח היה מיועד, כך שלא ניתן לשלול את האפשרות שאל-קעידה או ארגון אחר הקשור אליו, היו יעדו הסופי של המשלוח", אמר אפוסטולידיס בראיון טלוויזיוני.

תאריך:  26/06/2003   |   עודכן:  27/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
נכסי אריאל תייעץ בתכנון מחדש של שבעת השווקים בבירת לטביה במטרה להגדיל את רווחיותם
רנית נחום-הלוי
כך לפי מחקר שביצעו חוקרים באוניברסיטה בבית הספר לרפואה שבאתונה; אדם שניזון מאוכל ים תיכוני נתגלתה אצלו ירידה של 33% מסיכוי להתקפי לב ו-24% בסרטן
רנית נחום-הלוי
במהלך הלילה נורו 5 פצמ"רים את שתי התנחלויות; בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק; ארגון החמאס מאיים להגיב על ירי מסוקי צה"ל ברצועה
מחלקה ראשונה
במסגרת הפורום ישתתפו חברי הנהלה ב-Avaya, יינתנו סקירות של מגזין InformationWeek ושל אנליסטים מהתעשייה, חדשות בתחומים הרלוונטיים, וכן סקירה של לקוחות שהטמיעו את הטכנולוגיה של Avaya
הדר פרבר
הכנס יתקיים ביום ב', 30.6, בקריית החינוך "דרור" בצומת בני-דרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il