X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המחקר קובע כי יש סתירה בין הציפיות של הילד האתיופי בבית הספר לבין הצפיות מהבית; הילד מבטא מצוקות אלה באמצעות אמוץ שפה אגרסיבית על-מנת לשרוד, ומביע רגשות ועמדות באמצעות שימוש בקללות או בטון דיבור צעקני
▪  ▪  ▪

מחקר שערך ד"ר חזי יוסף בנושא הסתגלות הקהילה האתיופית בארץ, מעלה ממצאים קשים על מצבה של הקהילה. במחקרו מדגיש ד"ר יוסף, כי ללא חשיבה מחודשת וחינוך מחדש של צוות המורים ומערכת החינוך, נמוכים סיכוייהם של תלמידים יוצאי אתיופיה להשתלב ולהצליח, שלא לדבר על כישלון אקדמי.
לדבריו, המורה עצמו נמצא בתהליך הסתגלות למציאות חדשה שמקורה בעידן השיח הפוסטמודרניסטי והתערערות מבני היסוד של החינוך המודרני. בנוסף לכך ההורים והמורים יוצאי אתיופיה אינם מסכימים על מטרות החינוך, וציפיות ההורים מבית הספר סותרות את ציפיות המורים.
כתוצאה מכך הילדים יוצאי אתיופיה במערכת החינוך שרויים במצוקה בשל סתירה זו והתחושה שלהם, כפי שעולה מהמחקר, היא שההורים לא יכולים להועיל או לא יכולים להיות גורם משפיע מול המורה. תחושה זו נובעת גם מהכרתם של הילדים כי מפגש הורה עם מורה לא התאפיין בדיאלוג פורה אלא דיאלוג שהתמוטט ושאינו פועל כפי שצריך לפעול.
על-מנת לבטא את מצוקותיו, קל לו לנער יוצא אתיופיה לאמץ כלי התמודדות חיצוניים כמו שפה אגרסיבית על-מנת לשרוד, להביע רגשות ועמדות באמצעות שימוש בקללות או בטון דיבור צעקני.
אולם, אין בהתבטאויות אלה הפנמה אמיתית של האגרסיביות הישראלית, שכן שפת הגוף המסתגרת והכנועה עומדת בניגוד למילים ולטון הדיבור, ובהתאם לקוד הכבוד האתיופי, שכאמור, הוא מרכיב חשוב בתרבות העדה.
במחקרו מתריע ד"ר יוסף: "קהילת האתיופים הינה קהילה לא מטופלת, ואם יימשך מצב זה, היא עלולה להתקבע בשוליים החברתיים של המדינה ולהוות את הקבוצה המקופחת המוצהרת הבאה", כך לדבריו.
ד"ר יוסף הוא מנהלה מזה 5 שנים של פנימיית נחלת יהודה ויצ"ו בראשון לציון, המאוכלסת בנוער עולה מארצות שונות - מחציתם בנוער אתיופי, והוא מכיר אישית רבים מהם ואף ליווה אותם בדרכים קשות אבל עם אחוז גבוה של הצלחה.
המחקר מציע מודל המעודד את המורה, המטפל או עובד הנוער והקהילה - להסתכל אל מעבר לאירוע מסוים ולראותו בקונטקסט כולל של אירועים בחיי העדה האתיופית בכלל, משפחת הילד וחוויות מחלישות ומחזקות שחווה הילד בעבר במסגרת בית הספר.
לדבריו, על-מנת לשפר את המצב, על הילד האתיופי ללכת לגן עוד לפני גן חובה. רבים מהילדים הללו מתחילים רק מגן חובה, כי לפני כן הוריהם לא יכולים לממן את הגנים הפרטיים. כך מיומנויות תקשורתיות נמנעות מהם ומתחיל להתהוות פער כבר בגיל הזה.

תאריך:  26/06/2003   |   עודכן:  26/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילת אטיאס
תנ"צ מירי גולן הגיעה לכנסת כדי לבחון את 'זירת העבירות' בפרשת ההצבעות הכפולות; יו"ר הכנסת מבקש להימנע מזימון חברי הכנסת לחדרי החקירות במשטרה
אלונה קורן
עליות של כ-1% בבורסה ביום האחרון של שבוע המסחר
אילת אטיאס
9 הצעות חוק מציעות לתקן חוקים קיימים המגדירים את אופן הרכב הוועדה לבחירת שופטים, מספרם ומי האנשים שירכיבו את הוועדה
מירב לוי
חובות בתי החולים הממשלתיים לספקי הציוד הרפואי נאמדים ב-300 מיליון שקלים
נועם שרביט
קבע: ניתן להסתפק בחלופה כמו הקצאת קרקע אחרת או פיצוי כספי; תושבי הכפר פונו ממנו ב-48', תוך הבטחת ממשלה שיוכלו לשוב לבתיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il