X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לתושבי הכפר הוקצתה שכונה בתוך העיר, אולם מחלוקות עם מינהל מקרקעי ישראל מעכבות את המעבר; העירייה: חיבור זמני יסכן את חיי התושבים
▪  ▪  ▪

תושבי ראמיה, 'כפר' בדואי לא מוכר, השוכן בשטח המתאר של עיריית כרמיאל, דורשים מראש העיר, עדי אלדר, לחברם באופן זמני לתשתית החשמל של העיר, עד למעברם הקבוע לשכונה שהוקצתה להם.
ב'כפר' ראמיה, המצוי בתוך שטח המתאר של העיר כרמיאל, מתגוררות 17 משפחות בדואיות. הכפר אינו מוכר על-ידי השלטונות. בשנת 95', לאחר דיונים רבים, נחתם הסכם בין נציגי התושבים לבין עיריית כרמיאל ומינהל מקרקעי ישראל, שהבטיח את מעברם של התושבים לשכונה מודרנית בסמוך לאדמתם המקורית.
על-פי ההסכם, עיריית כרמיאל אמורה להגיש תוכניות לבניית השכונה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, ואילו הבדואים יפנו את המבני העראים שלהם, ויעברו למבנים החדשים.
בשנים שעברו מאז חתימת ההסכם, נבנו אלפי יחידות דיור מסביב לבתי הכפר, שנותרו כמובלעות בתוך כרמיאל - ללא חשמל, דרכים סלולות או מערכת ביוב מסודרת. תושבי הכפר משתמשים בגנרטורים, אותם ניתן להפעיל במשך חלק משעות היום בלבד.
בקצה הכפר חיים זוג קשישים שאין ברשותם גנרטור כלל. בני הזוג נאלצים להסתדר עם עששיות ותנורי נפט, בשעה שבמרחק של פחות מ-100 מ' מביתם, נבנתה בשנתיים האחרונות שכונת וילות מפוארות.
תושבי ראמיה טוענים, כי חברת החשמל דורשת אישור ממהנדס הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שהוא גם מהנדס העיר, כדי לחברם לתשתית החשמל באזור, אולם הלה מסרב להעניק את האישור, למרות הבטחותיו של ראש העיר, עדי אלדר, שיעשה כן.
סוכנות הידיעות הפלשתינית וופא מסרה, כי אתמול (25.6.03), נשלחה לראש העיר עצומה שעליה חתמו כ-150 מתושבי השכונות רמת רבין וגבעת מכוש, המתגוררים בסמוך לכפר ראמיה, הקוראת לאלדר "לעשות את כל הסידורים הדרושים על-מנת לאפשר את חיבורם של בתי הכפר לרשת החשמל העירונית באופן זמני".
בגיוס החתימות לעצומה השתתפו גם פעילי תנועת "תעאיוש" הערבית-יהודית, שהדגישה כי רוב החותמים אינם מזדהים עם עמדות התנועה, אך "הם לא יכלו להישאר אדישים מול מצבם הקשה של שכניהם בראמיה".
מעיריית כרמיאל נמסר ל-Nfc, כי "לפני כמה חודשים חיברנו את תושבי ראמיה לתשתית המים, על אף שהדבר לא כל-כך חוקי, וזאת מטעמים הומניטריים. אולם, איננו מוכנים לסכן את חיי התושבים בחיבורם לתשתית החשמל. מדובר במבנים עראיים הנוטים ליפול, שמבחינה בטיחותית לא ניתן לחברם לחשמל".
"העירייה מילאה את חלקה בהסכם משנת 95', וביצוע ההסכם מתעכב בשל מחלוקות בין תושבי ראמיה ובין מינהל מקרקעי ישראל, באשר לגובה השמאות והפיצויים שיקבלו. מעבר לכך, ראש העיר מעולם לא הבטיח לחבר את הכפר לחשמל, ואיש כלל לא פנה אליו בנושא, עד לקבלת העצומה אתמול", מסרה דוברת העירייה.
"התושבים יכולים לחתום על ההסכם עם המינהל, ולעבור תוך כמה חודשים לשכונה החדשה, ולגור בבית מסודר ובתנאים נאותים להם ולילדיהם" הוסיפה.

תאריך:  26/06/2003   |   עודכן:  26/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
מצפים לבואם של יותר מכ-100,000 מבקרים
אילת אטיאס
נסתיימו המאבקים בתוך מפלגת העבודה ושמעון פרס נכנס לכהונה רשמית כראש האופוזיציה בכנסת שתמשך שנה
נועם שרביט
בוועד טוענים: המערכות שאמורות לפקח על השב"כ משמשות חותמות גומי להחלטותיו; פסיקת בג"צ משנת 99' המתירה לענות רק 'פצצות מתקתקות' אינה נאכפת כלל
אלונה קורן
לדבריו, התשואות הנמוכות על אגרות החוב הממשלתיות מעידות על כך שדירוג האשראי של ישראל בעולם - נמוך מדי
עמוס באר
שר התחבורה הקודם היה מעורב ישירות במצוקתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il