X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נמשך המאמץ ללכוד מבוקשים ולסכל פיגועי טרור:

סמ"ר ארז אשכנזי נהרג ברצועה; חוסלו 4 אנשי חמאס ופתח

הארבעה: שלושה מאנשי החמאס - המבוקש עמראן אל-ע'ול, אחיינו מוחמד אל-ע'ול ופעיל חמאס נוסף; ומוחמד אל-עטיה, מאנשי גדודי חללי אל-אקצא, חוסלו לאחר קרב קשה שנמשך עד הבוקר; בג'נין נעצר "קבלן הפיגועים" של החמאס באזור - ואאל עג'אווי
▪  ▪  ▪

הותר לפרסום: לוחם השייטת, סמ"ר ארז אשכנזי (21), מקיבוץ רשפים, נהרג לפנות בוקר בפעילות צה"ל בשכונת בקשי ברצועת עזה. אשכנזי.
ארז אשכנזי ז"ל, נפגע ממטען ומירי מנשק קל, בפעילות של שייטת 13 ללכידת מבוקשים ופעילי טרור ברצועה. הוא יובא למנוחות ביום א' (29.6.03) בשעה 18:00 בקיבוץ רשפים. בפעולת צה"ל ברצועה נפצע גם חייל באורח קל.
בפעולה שהחלה לפנות בוקר בשכונת אל-מוע'רקה שברצועת עזה, חוסלו ארבעה פלשתינים מאנשי החמאס והפתח. הקרבות הקשים התנהלו גם במהלך הבוקר - עד סמוך לשעה 09:00. כוח צה"ל הגיע לאחד הבתים כדי ללכוד פעילי טרור, ונתקל באש עזה.
הכוח הקיף את ביתו של עמראן אל-ע'ול. עמראן אחראי, בין היתר, לשיגור רקאטות קאסם, הפעלת מטענים שגרמו להרג חיילים, ולשיגור מחבלים חפיגועי ירי. עמראן הינו אחיינו של עדנאן אל-ע'ול, מבכירי המבוקשים, הידוע כמהנדס מטענים ומאנשי החמאס. צה"ל ניסה לחסלו מס' פעמים. באחת מהן נהרג בשוגג בנו בילאל.
בעיצומה של הפעולה, דרש הכוח מעמראן לצאת מהבית ולהסגיר עצמו. אל-ע'ול סירב והשיב באש תופת מנשק קל. במהלך הקרב שהתפתח, נהרג עמראן אל-ע'ול. יחד עימו נהרג בן דודו, מוחמד אל-ע'ול (בנו של עדנאן אל-ע'ול). בתום פעולה זו הרס כוח צה"ל את ביתו של המחבל.
מפקד אוגדת עזה, תא"ל גדי שמני, אמר כי הפעולה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל, כי המחבלים שנהרגו, התכוונו לבצע בבוקר פיגוע גדול נגד אזרחים ישראלים בציר קרני-נצרים. כוח גדול צה"ל מיחידות מובחרות, שוגר לאזור בליווי טנקים ומסוקים.
תא"ל שמני הוסיף ואמר כי "לאחרונה אנו עדים לעלייה תלולה מאוד במספר אירועי הטרור והתקיפה, ירי קסאם ומרגמות, ירי נ.ט., הנחת מטענים, ניסיונות חדירה ליישובים גם בתוך הקו הירוק... זו עלייה של מאות אחוזים, ביחס למה שהיה לפני אותם דיבורים על 'הודנא' או הסכם הפסקת אש".
זמן קצר לאחר מכן, ביצע צה"ל פעולה נוספת באותו אזור. כוח גבעתי הגיע לביתו של מוחמד אבו-עטיה, מאנשי גדודי חללי אל-אקצא (הזרוע הצבאית של הפתח) ודרש ממנו להסגיר עצמו. אבו-עטיה התנגד, וגם כאן פרץ קרב שבסופו נהרג המחבל. בסופו של האירוע נהרס ביתו של המחבל.
צה"ל מגביר את הפעילות ברצועת עזה, כדי להביא להפסקת ירי המרגמות והרקטות מאזור זה, לעבר ישובי הדרום. הפעילות הצבאית נמשכת במקביל למגעים המתקיימים עם הרשות הפלשתינית, כדי שזו תקבל לידיה את האחריות הביטחונית באזור.
גם בשטחי הגדה הוגברה הפעילות. שישה פעילי טרור נעצרו באזור חברון. כוח צה"ל מיחידת דובדבן לכד בנוסף את ראש הזרוע הצבאית של החמאס באזור ג'נין, ואאל עג'אווי - הידוע בתור "קבלן פיגועים". עג'אווי נהג לגבות כסף רב תמורת ביצוע פיגועים נגד ישראלים.

תאריך:  27/06/2003   |   עודכן:  28/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן, רנית נחום-הלוי
המצעד סיכם את ארועי חודש הגאווה שהתקיימו בארץ; השר לפיד וח"כ גילה גמליאל קראו לשיוויון זכויות מלא להומואים ולסביות
אלונה קורן
לפני פחות משנה נסגרה בורסת הנויר-מרקט בגרמניה, שגם בה נסחרו מניות של חברות טכנולוגיה; עם זאת בורסת AIM בלונדון מחזיקה מעמד
רנית נחום-הלוי
המועצה העבירה החלטה הקוראת למדינות העולם השלישי, המפרץ הפרסי והמדינות החברות במועצה לסייע בבעיית הפליטים הפלשתינים ולקבלם; מזכ"ל הקונגרס היהודי עולמי: נדחתה בקשת מדינות ערב ל"זכות השיבה" לישראל
נועם שרביט
פזמון אחד השירים: "להרוג את הרבנים... נפוצץ כמה בתי כנסת היום"; באתר הלהקה מכונה הציונות "המנוע הציונאצי"
יואב יצחק, ענבל אביב
נציב שירות המדינה: "על פניו נראה שהעניין לא תקין", ולכן תישקל האפשרות לבטל את תוצאות המכרז; הממונה, דרור שטרום: פעלנו באופן תקין, כפי שמקובל במכרזי המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il