X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ליון מקרטעת, אך אם תגיע שוב לרבע גמר האלופות, זה יהיה לזכות הוגו לוריס
▪  ▪  ▪
שש אלי קרב. לוריס (GETTYIMAGES)

עונה לא קלה עוברת על ליון וזאת בלשון המעטה. למרות 7 אליפויות רצופות בעשור הקודם והופעה בחצי גמר הצ'מפיונס ליג, הקהל בסטאד דה ז'רלאן אינו שבע רצון ממה שהוא מקבל מהקבוצה שלו השנה. והאמת היא שעם 57 אחוזי הצלחה בלבד בליגה וקצב צבירת הנקודות (41) הנמוך ביותר בעשור האחרון, אין ממש סיבה לצאת במחולות. ההתקפה תלויה באופן כמעט מוחלט בליסאנדרו לופס, למוד הפציעות. הרכש היקר מבורדו, יוהאן גורקוף, מתקשה לעמוד בציפיות הגבוהות ממנו, והאוהדים דורשים את פיטוריו של המאמן קלוד פואל מידי שבוע. אולם, אם יש סלע איתן אחד במועדון הצרפתי שאפשר לסמוך עליו, זה שיכול שוב לעשות את הבלתי ייאמן מול ריאל מדריד, הרי שמדובר בשוער הוגו לוריס.

  • 21:45, שידור ישיר באתר: ליון מול ריאל מדריד

ליון הייתה כבר בסרט הזה בדיוק בעונה שעברה. הקבוצה דשדשה בליגה ובאירופה הסיכויים נטו לרעתה, אך שני משחקים מצוינים מול הבלאנקוס העניקו לה את הכרטיס לרבע גמר האלופות והותירו את הספרדים מושפלים שוב. "אומרים שאיקר קסיאס הוא השוער הטוב בעולם", טען מאמן השוערים של ליון ז'ואל באטס, "אבל ממה שראיתי בשני המשחקים הללו אין ממש הבדל בין השניים". במפגש הראשון הצליח לוריס לשמור על רשת נקייה וליון ניצחה (0:1). בגומלין אומנם היה לו חלק בשער שספג מרונאלדו, אולם מפגן הצלות בהמשך שלח את התקשורת בצרפת לצאת מגדרה ולכנותו 'סיינט לוריס', כקונטרה לקולגה ממדריד המכונה 'סיינט איקר'.

הופעה יוצאת מהכלל מול בורדו בשני המפגשים הבאים הבטיחה לו את פרס השוער המצטיין בליגת האלופות אשתקד, במקביל לזכייתו בתואר השוער הטוב בליגה הצרפתית שנה שנייה ברציפות. אין כל ספק ש- 2010 הייתה שנת הפריצה של לוריס שהשכיח את עזיבתו של גרגורי קופה, השוער הכריזמטי שהפך לאייקון בקבוצה ששלטה בליגה הצרפתית בעשור האחרון. הפעם עולה הרושם כי האתגר של השוער בן ה-24 יהיה גדול יותר. ליון נראית חדירה בהגנה (ממוצע ספיגות של שער בכל משחק), כריס הרבה מעבר לשיאו ועמיתו דיאן לוברן אינו מספיק יציב. ריאל התחזקה מאז העונה שעברה, בסגל ובעמדת המאמן. היא מפחידה יותר, ובעיקר מאורגנת הרבה יותר. בכל פרמטר יש לליון נחיתות ברורה, כאמור, חוץ מעמדה אחת.

ריאל מדריד של ז'וזה מוריניו מובילה את טור בעיטות לשער (54) בליגת האלופות עם ממוצע של 9 ניסיונות בכל משחק. ברצלונה, לשם השוואה, בעטה 6 פעמים פחות ושיחקה משחק אחד יותר. כדי לשבוע את המיס מאצ' מול ריאל, לוריס ייאלץ להתמודד לא רק מול רונאלדו, אוזיל ומכונת ההתקפה האימתנית של הבלאנקוס, אלא בעיקר נגד אלוף העולם והאיש עם הכפפות בשער שממול, איקר קסיאס. אם אפשר למצוא שתי תכונות משותפות לשניים, הרי שמדובר בצניעות בחדר ההלבשה (תכונה אגב שאינה נפוצה בקרב שוערים גדולים) והיכולת האמיצה ביציאות מהשער. ויש הבדל מהותי אחד: לוריס צעיר מקסיאס בחמש שנים. ייתכן שניצחון נוסף ב-180 הדקות הבאות באלופות, יסמל את חילופי האפודות בטופ העולמי.

לוריס שנולד למשפחה מהמעמד הגבוה בניס החל את דרכו כטניסאי מצטיין לפני שהצטרף לקבוצת הילדים של המועדון בגיל 11, וקשר את עתידו בספורט הפופולארי בעולם. בניס הוא שיחק תחת המאמן, ומי שהיה אליל ילדותו, שוער העבר דומיניק בראטלי. "הוא לא היה כל כך גדול, אבל היה לו חוש התמצאות יוצא מגדר הרגיל", העיד עליו בראטלי בראיון לטלוויזיה הצרפתית, "היה לו משהו שאי אפשר ללמד". ואכן, בגיל 18 ערך את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת של ניס ובתוך שנה הפך לשוער קבע כשהוא מועדף על פני דמיאן גרגוריני וליונל לטיזי המנוסים. שלוש שנים בניס, כולל פציעה קשה בברך, חישלו את השוער הצעיר שהופעותיו המרשימות זיכו אותו בהצעות מפתות מטוטנהאם ומילאן. לוריס החליט לבחור בליון ובקיץ 2008 חתם באלופה הצרפתית תמורת 8.5 מיליון יורו.

מעבר ליכולת האקרובטיות והאתלטיות שלו, שתי תכונות מרכזיות ובסיסיות מבדילות את לוריס ממרבית שוערי תבל: הראשונה היא יציאה להגבהות וכדורי גובה, כשבאספקט הזה הוא ממעט לטעות, והשנייה, כפי שצוין, אומץ בלתי נלאה ויכולת נדירה ביציאות לאחד על אחד מול שחקני היריבה. ז'ואל באטס, מזהה היבט נוסף: "יש שחקנים שקופאים במשחקים גדולים או במועדונים גדולים, אבל במקרה של לוריס, ככול שהמשחק חשובים יותר, כך ההופעה שלו הולכת ומשתבחת". את האפודה בנבחרת צרפת תפס בנובמבר 2008, אחרי שהועדף על פני סטיב מנדאנדה ממארסיי, והוביל את הטריקולור לגביע העולם בעקבות תצוגה פנומנאלית מול אירלנד בפלייאוף. מאז הספיק להשתתף בפיאסקו של הצרפתים בדרום אפריקה ב-2010 אך מקומו כשוער הראשי של צרפת אינו מוטל בספק וגם המאמן החדש, לורן בלאן, נותן בו את האמון.

"לא צריך לפחד לומר זאת בפה מלא: לוריס הוא השוער הטוב בעולם", קבע בשנה האחרונה קופה. נראה כי דבריו של שוער פ.ס.ז' יקבלו הכרה בינלאומית רחבה רק במידה שלוריס יתחיל לזכות גם בתארים קבוצתיים. במועדון מחבל הרון טרם הספיק לעשות זאת, וגם השנה, על אף יכולת טובה (מוביל את דירוג הציונים של הקבוצה בעיתון ל'אקיפ), תואר האליפות בליג1 עלול שוב לחמוק מידיו. רק לשם השוואה, לקסיאס, בגיל 24 היו כבר שתי אליפויות ספרד, שתי זכיות בליגת האלופות ואליפות העולם לנוער עם ספרד. לוריס מנגד מתהדר בזכייה בודדת באליפות אירופה עד גיל 19 (2005). החוזה של שוער ליון מסתיים בקיץ 2012, ואם עד חודש מאי קבוצתו תצא קירחת מכאן ומכאן ייתכן שמעבר לקבוצה גדולה ועשירה יותר תהפוך לאופציה ריאלית. עצירה מוחלטת של המכונה ממדריד בדרך לרבע הגמר עשויה להביא את האופציה לידי מימוש. מנצ'סטר יונייטד, באיירן מינכן, יובנטוס ומילאן ימשיכו לעקוב אחרי מעלליו.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/4/213244.jpg

תאריך:  22/02/2011   |   עודכן:  22/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בשימוש בבקבוקים ישנים אשר עלולים להכיל BPA או כאשר ההורים אינם יודעים האם הבקבוק מכיל BPA חשוב לדעת כי הגורם החשוב ביותר לנדידה של BPA לתוך משקה או מזון הוא חימום המכל הפלסטי
יפעת גדות
המזון באונייה היה מצומצם ותנאי החיים איומים    למרות שהיו אמורים להעלות לספינה 600 איש, הועלו 769 איש, ביניהם הרבה נשים וילדים
יפעת גדות
קדחת השחת או נזלת אלרגית
אילנית חיות
‎‎מדובר ברשת של 9 סניפים המיועדת לחברי מועדון הלקוחות של שופרסל בלבד    בסניפים יימכרו מוצרים באריזות גדולות, והיא תחדד את התחרות מול רמי לוי, כמעט חינם והרשתות הפרטיות‏
עופר וולפסון
חברי הכנסת בוועדת הכספים, שאישרו את ההעברה, מתחו ביקורת על היקפה הגדול    מעל מיליארד שקלים הועברו לשיפוץ מוסדות חינוך    גם משה קצב ייהנה: תוספת של 47 אלף שקל ללשכתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il